• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Prellen

Breitling
Okej, nytt försök. Vad anser ni värdet ligga på för denna Rolex GMT från 1993?
IMG_6869.jpg
IMG_6864.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Okej, nytt försök. Vad anser ni värdet ligga på för denna Rolex GMT från 1993?
IMG_6869.jpg
IMG_6864.jpg
Inte bästa bilderna att avgöra skicket på klockan men tycker den ser rätt polerad ut vilket drar ner priset en hel del.
Fullset däremot brukar betinga rätt mycket premium.

Säljer du internationellt tror jag inte du har något problem att få runt 100k. I Sverige och framförallt här på forumet verkar de inte vara lika dyra och tror du kanske kan räkna med att runt 90k är mer rimligt.
 

Prellen

Breitling
Inte bästa bilderna att avgöra skicket på klockan men tycker den ser rätt polerad ut vilket drar ner priset en hel del.
Fullset däremot brukar betinga rätt mycket premium.

Säljer du internationellt tror jag inte du har något problem att få runt 100k. I Sverige och framförallt här på forumet verkar de inte vara lika dyra och tror du kanske kan räkna med att runt 90k är mer rimligt.
Osäker kring poleringen. Jag har haft denna sedan 2001 och det är endast en ägare innan. Personen som hade den innan köpte den 95. Jag har inte polerat den, dock relativt sparsamt använd till och från.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Osäker kring poleringen. Jag har haft denna sedan 2001 och det är endast en ägare innan. Personen som hade den innan köpte den 95. Jag har inte polerat den, dock relativt sparsamt använd till och från.
Du får nog ta bättre skarpare närbilder på boetten om man objektivt ska kunna avgöra polering eller inte.
Men om du nu vet att den är opolerad eller endast lätt polerad bör den betinga ett högre pris än jag angav ovan!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag vet inte hur det ser ut med Cartier men bland mindre populära märken finns det väl ofta en viss prutmån på list och om den nu listar 27' och vi spekulerar i att man kan få 10% så känns 19' kanske aningen högt i och med repa på låset osv. men i det här fallet är det väl snarare så att efterfrågan är rätt sval och då blir det per automatik mer svårsålt och även priskänsligt.

Bara min personliga reflektion grundad på feeling så jag välkomnar så klart fler åsikter från folk som kanske har bättre koll på marknaden för just Cartier :)
 
Jag vet inte hur det ser ut med Cartier men bland mindre populära märken finns det väl ofta en viss prutmån på list och om den nu listar 27' och vi spekulerar i att man kan få 10% så känns 19' kanske aningen högt i och med repa på låset osv. men i det här fallet är det väl snarare så att efterfrågan är rätt sval och då blir det per automatik mer svårsålt och även priskänsligt.

Bara min personliga reflektion grundad på feeling så jag välkomnar så klart fler åsikter från folk som kanske har bättre koll på marknaden för just Cartier :)
Låter som vettig input! Upplever att Cartier fått ett rejält uppsving på senare tid men det kanske inte är den hetaste modellen och folk föredrar ofta strap över länk på Tank även om jag personligen tycker att länken är helfestlig. Jag har haft många intressenter som hört av sig men de flesta vill ge mindre än vad jag tänkt mig. De som kan tänka sig begärt pris har ofta ett mindre eftertraktat bytesobjekt med i ekvationen dock.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Låter som vettig input! Upplever att Cartier fått ett rejält uppsving på senare tid men det kanske inte är den hetaste modellen och folk föredrar ofta strap över länk på Tank även om jag personligen tycker att länken är helfestlig. Jag har haft många intressenter som hört av sig men de flesta vill ge mindre än vad jag tänkt mig. De som kan tänka sig begärt pris har ofta ett mindre eftertraktat bytesobjekt med i ekvationen dock.
Jag upplever detsamma men som du säger handlar det mycket om modell. Om vi ska spekulera fritt tror jag att många som är intresserade av en Cartier tank vill ha en lite mindre variant och avskräcks en del av storleken. Som sagt, bara mina personliga reflektioner och spekulationer men jag tänker att okvalificerad input är bättre än ingen input alls :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Låter som vettig input! Upplever att Cartier fått ett rejält uppsving på senare tid men det kanske inte är den hetaste modellen och folk föredrar ofta strap över länk på Tank även om jag personligen tycker att länken är helfestlig. Jag har haft många intressenter som hört av sig men de flesta vill ge mindre än vad jag tänkt mig. De som kan tänka sig begärt pris har ofta ett mindre eftertraktat bytesobjekt med i ekvationen dock.
Hur mkt mindre är folk villiga att betala?
 
Ny klocka stundar (relativt snart) och dessvärre har jag inte råd att behålla alla mina klockor. Funderar fram och tillbaka på vilka man skall behålla.
Är det rimligt med 49 500 - 50 000 för min 214270? Full-set, väldigt fint skick. Uttagen hösten 17 hos AD i Grekland (ej av mig, men haft kontakt med personen som köpte den).
Kanske vi skulle byta klocka? :)

Mvh
 

Chillzz

Omega
God förmiddag mina damer och herrar!

Inga tillbehör, enbart klocka. Spår av användning men inga större dings. Vad tror vi om priset?
9C837C44-9930-412B-B43A-D3987E8F4CB5.jpeg
 
Jag var inne och kollade på Cartier Tank Solo XL i Teneriffa gör någon månad sedan, då gick de snabbt ner 20%. Känns som att listpriset på Cartier går att göra en del på iaf och då ligger din beggade ganska nära nypris... Men sedan så känns Cartier som en ganska efterfrågad klocka som brukar hålla bra andrahandsvärde... Svårt att kalla ditt pris för orimligt, men det är inte ett pris som man kanske slår till på direkt?
 
Jag var inne och kollade på Cartier Tank Solo XL i Teneriffa gör någon månad sedan, då gick de snabbt ner 20%. Känns som att listpriset på Cartier går att göra en del på iaf och då ligger din beggade ganska nära nypris... Men sedan så känns Cartier som en ganska efterfrågad klocka som brukar hålla bra andrahandsvärde... Svårt att kalla ditt pris för orimligt, men det är inte ett pris som man kanske slår till på direkt?
Tack för input! Okej, det känns dock som att XL inte är lika populära med tanke på sin storlek så prutmånen kanske är lite större där men jag förstår poängen.
 
Topp