• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Någon som har lust att ge lite input på denna klocka. Vad bör man betala för denna?

Klockan är fullset från 1999.
Cartier santos 1566, quartz.
Endast utfört batteribyten under åren, skicket är fint.
 

Bilagor

  • 845C5B63-C78D-4246-8DF4-B8C0248B799A.jpeg
    845C5B63-C78D-4246-8DF4-B8C0248B799A.jpeg
    39.5 KB · Visningar: 2
  • BBF9AD3C-DBA8-42E4-9942-D7A2461A39D9.jpeg
    BBF9AD3C-DBA8-42E4-9942-D7A2461A39D9.jpeg
    49.8 KB · Visningar: 1
  • 4CA1E98C-E25D-45D5-AF3A-7A9C6153B663.jpeg
    4CA1E98C-E25D-45D5-AF3A-7A9C6153B663.jpeg
    42.1 KB · Visningar: 1
  • E3A5131E-FCFD-4731-8759-B14CB0FAC8EC.jpeg
    E3A5131E-FCFD-4731-8759-B14CB0FAC8EC.jpeg
    75.2 KB · Visningar: 2
  • 9D08E922-E45B-4696-A37C-A3BFE7E42306.jpeg
    9D08E922-E45B-4696-A37C-A3BFE7E42306.jpeg
    72.4 KB · Visningar: 1

Smartin

Omega
han menade kanske bara att du förmodligen inte var bästa källan för bedömning av rimlighet gällande prissättning med tanke på din prissättning på 119 brak för gmtn....vilket du säkert förstod men valde att inte göra...
Jag blir uppriktigt upprörd av detta. Vill inte gå in i en diskussion om priset, du vet likväl som jag att prissättningen av GMTn var i linje med övriga klockor ute till försäljning, kanske ett högt pris, men jag såg ingen anledning att lägga mig mycket lägre än övriga.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag blir uppriktigt upprörd av detta. Vill inte gå in i en diskussion om priset, du vet likväl som jag att prissättningen av GMTn var i linje med övriga klockor ute till försäljning, kanske ett högt pris, men jag såg ingen anledning att lägga mig mycket lägre än övriga.
Kom igen nu, det är inte hela världen. Du är girig, gick lite väl högt och blev synad :)
 

Smartin

Omega
Kom igen nu, det är inte hela världen. Du är girig, gick lite väl högt och blev synad :)
Ja jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.
Marknaden är svårbedömd för att många tar chansen att ta 50% mer för 116710LN än de kostade före Baselworld. Det snyggaste hade varit att vänta tills marknaden stabiliserat sig och sedan lagt ut till ett rimligt pris. Sen får man sällan max betalt på KS, inte ens för Rolex. Blocket är bättre, men då får man tas med en massa skojare. Här får man som mest gliringar, ingen big deal :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.
Det blir ju sådär över en natt när något blir discontinued. Dealers köper upp allt som är rimligt prissatt, och därefter börjar giriga privatpersoner trycka ut sina grejer med hänvisning till "marknaden" :D
 

Olaola

Panerai
Hej! Vad tycker experterna här är ett rimligt pris för en Omega Seamaster Americas Cup Chronograph?
Riktigt bra skick och nyservad av Omega. Inga tillbehör.
Tack på förhand.
 

Erdna

Cartier
La ut min tag heuer carrera idag för 14500 vilket jag själv anser rimligt? Vad tycker ni?
IMG_20190424_165443.jpg

Absolut inte rimligt, du kommer varken få 13.8 eller 14.5

Däremot, skulle jag lägga ut den på te.x Blocket för 13.9 och godta ett bud på 10-12.

Men att någon på KS kommer ge nästan 14 har jag extremt svårt att se.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
@Felixbost prexis som CC skriver sålde jag min Carrera av samma modell som dig för 15k. Nyservad med kvitto från Kaplans, box, ytterbox, cert osv (sök i Handla forumet så hittar du min annons med bilder). Min var också i bättre skick måste jag ärligt säga så rimligt pris är då kanske några k under min.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Cert viktigare än kvitto tycker jag, så det är bra. Men prova bumpa ner den till vad du själv tycker är din botten (beroende på hur viktigt det är att sälja klockan såklart).
 

Felixbost

Omega
Cert viktigare än kvitto tycker jag, så det är bra. Men prova bumpa ner den till vad du själv tycker är din botten (beroende på hur viktigt det är att sälja klockan såklart).

Okej, tack så mycket för eran feedback.
Den kanske har lite större "personligt värde" för mig då det va min första lite schysstare klocka, än vad den igentligen är värd.. Haha!
Ha en trevlig söndag :):)
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Det var precis samma för mig, första ”riktiga” klockan. ;) Fundera och håll den ute ett tag om du bestämmer dig för att sälja, tog ändå några veckor innan min affär blev av.
 
Topp