Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fullt rimligtLa ut min tag heuer carrera idag för 14500 vilket jag själv anser rimligt? Vad tycker ni?
säger killen som la upp sin 116710ln för 119 000:-Fullt rimligt
Hahasäger killen som la upp sin 116710ln för 119 000:-
Hahahah!!!säger killen som la upp sin 116710ln för 119 000:-
Ja det stämmer, vad tänkte du på?säger killen som la upp sin 116710ln för 119 000:-
han tänkte nog på att 119 000 inte var rimligtJa det stämmer, vad tänkte du på?
Haha, kostar 116520 som en 116500 nu eller vad är det frågan om?
Buuu!116500 ligger ju närmre 200k nu för en ny med vit tavla
116520 ligger väl på 135-180 beroende på skick, tillbehör mm
Så jo nästan samma
Sålde min nyservade från 2008 för 48 och jag vet att den såldes igen för runt samma.Datejust 116200, 2017 fullset. Varit typ OWG med den så den är i använt skick (https://bit.ly/2DK5GsT). Vad är ett schysst pris på KS?
Jag är inte dum i huvudet. Förstår inte vad det har med denna tag att göra?han tänkte nog på att 119 000 inte var rimligt
han menade kanske bara att du förmodligen inte var bästa källan för bedömning av rimlighet gällande prissättning med tanke på din prissättning på 119 brak för gmtn....vilket du säkert förstod men valde att inte göra...Jag är inte dum i huvudet. Förstår inte vad det har med denna tag att göra?
Jag blir uppriktigt upprörd av detta. Vill inte gå in i en diskussion om priset, du vet likväl som jag att prissättningen av GMTn var i linje med övriga klockor ute till försäljning, kanske ett högt pris, men jag såg ingen anledning att lägga mig mycket lägre än övriga.han menade kanske bara att du förmodligen inte var bästa källan för bedömning av rimlighet gällande prissättning med tanke på din prissättning på 119 brak för gmtn....vilket du säkert förstod men valde att inte göra...
Kom igen nu, det är inte hela världen. Du är girig, gick lite väl högt och blev synadJag blir uppriktigt upprörd av detta. Vill inte gå in i en diskussion om priset, du vet likväl som jag att prissättningen av GMTn var i linje med övriga klockor ute till försäljning, kanske ett högt pris, men jag såg ingen anledning att lägga mig mycket lägre än övriga.
Ja jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.Kom igen nu, det är inte hela världen. Du är girig, gick lite väl högt och blev synad
Marknaden är svårbedömd för att många tar chansen att ta 50% mer för 116710LN än de kostade före Baselworld. Det snyggaste hade varit att vänta tills marknaden stabiliserat sig och sedan lagt ut till ett rimligt pris. Sen får man sällan max betalt på KS, inte ens för Rolex. Blocket är bättre, men då får man tas med en massa skojare. Här får man som mest gliringar, ingen big dealJa jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.
Det blir ju sådär över en natt när något blir discontinued. Dealers köper upp allt som är rimligt prissatt, och därefter börjar giriga privatpersoner trycka ut sina grejer med hänvisning till "marknaden"Ja jag gick kanske ut lite högt. När jag annonserade så låg dessa ute till priser kring 120-140’ varför skulle jag då begärt en mindre peng. Det är inte girighet, snarare klokt att undersöka priserna. Dessutom är marknaden svårbedömd på denna modellen just nu.
Det blir ju sådär över en natt när något blir discontinued. Dealers köper upp allt som är rimligt prissatt, och därefter börjar giriga privatpersoner trycka ut sina grejer med hänvisning till "marknaden"
La ut min tag heuer carrera idag för 14500 vilket jag själv anser rimligt? Vad tycker ni?
Absolut inte rimligt, du kommer varken få 13.8 eller 14.5
Däremot, skulle jag lägga ut den på te.x Blocket för 13.9 och godta ett bud på 10-12.
Men att någon på KS kommer ge nästan 14 har jag extremt svårt att se.
Tycker det känns rimligt, men undrar om du har cert, servicekvitto eller liknande? En kompis sålde en nyservad för 15 @das_heuerOkej, kanske får tänka om lite då. Tack för din röst
Kvittot kan jag tyvärr inte hitta, har vänt upp och ner på lägenheten 2 gånger.. men cert har jag iallafall.Tycker det känns rimligt, men undrar om du har cert, servicekvitto eller liknande? En kompis sålde en nyservad för 15 @das_heuer
Cert viktigare än kvitto tycker jag, så det är bra. Men prova bumpa ner den till vad du själv tycker är din botten (beroende på hur viktigt det är att sälja klockan såklart).
Det låter kloktDet var precis samma för mig, första ”riktiga” klockan. Fundera och håll den ute ett tag om du bestämmer dig för att sälja, tog ändå några veckor innan min affär blev av.