• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan man säga något generellt i procent om hur stor prisskillnad som är rimlig om en klocka kommer som enbart klocka eller om den har box/cert osv?

Jag skrev igår men fick inget svar så testar igen. Ber om ursäkt ifall det inte är okej. Men grejen är den att jag inte har så bra koll på klockor men har tänkt att köpa mig en Daytona. Har fastnat för denna: https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/rolex_daytona_ref_116519/83882273
men har för dålig koll på vad som är ett rimligt pris. Speciellt när den saknar box och certifikat. Vore väldigt, väldigt tacksam för ett svar av någon med betydligt bättre koll än migTack på förhand

Jag skrev igår men fick inget svar så testar igen. Ber om ursäkt ifall det inte är okej. Men grejen är den att jag inte har så bra koll på klockor men har tänkt att köpa mig en Daytona. Har fastnat för denna: https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/rolex_daytona_ref_116519/83882273
men har för dålig koll på vad som är ett rimligt pris. Speciellt när den saknar box och certifikat. Vore väldigt, väldigt tacksam för ett svar av någon med betydligt bättre koll än migTack på förhand
Jag får inte din länk att fungera

Ingen som kan hjälpa mig att svara på ovanstående fråga?:/ förlåt för mitt tjat men är väldigt viktigt och skulle hjälpa mig väldigt mycket.

Ingen som kan hjälpa mig att svara på ovanstående fråga?:/ förlåt för mitt tjat men är väldigt viktigt och skulle hjälpa mig väldigt mycket.

Billigaste med samma tavla på chrono24 ligger 20k upp så med tanke på att den är servad nyligen låter priset ok

Det enda i närheten jag sett är en från 2005 med service 2018 men då med den vanliga vita tavlan

Tror du får svårt att hitta en billigare

Billigaste med samma tavla på chrono24 ligger 20k upp så med tanke på att den är servad nyligen låter priset ok

Det enda i närheten jag sett är en från 2005 med service 2018 men då med den vanliga vita tavlan

Tror du får svårt att hitta en billigare
Tack för svar!
Något särskilt jag bör tänka på/kolla efter för att inte bli lurad när det saknas box och papper?

Kronaby Apex, Helsvart ca 2 år gammal. Inga papper eller box. Vad kan en sådan vara värd?

Länkad bild för illustration (hoppas det är ok?)
KRONABY_APEX_25.jpg

Lite sugen på nyköp av klocka och funderar på att sälja en eller två klockor. Vad är rimligt begpris på en Oris 65 diver, 42mm blå urtavla och svart gummiband? Lite drygt ett år gammal. Fint skick.

seiko.jpeg

Seiko SLD005 värde? Knep den på bondauktion för några veckor sedan, tänkte sommar/bad klocka. Men tyvärr groteskt stor på min handled.
Priserna spretar oerhört på nätet..

Tillbaka
Topp