• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,

Är lite sugen på en Breitling Chronomat Colt 41mm. Kan få en från 2018 som är väldigt sparsamt använd med all dokumentation och cert för cirka 23.000 kr. Är det en bra deal? Från en svensk handlare.

Bild för uppmärksamhet:
C817AE88-1AE1-489A-8FB1-CA660B15FECA.jpeg

Hej på er.
Ville bara ta er på pulsen lite. Är 47000kr för en 16234 datejust från 1993 med jubilee utan stretch och nyservad men utan papper men med original box ocker eller ett ok pris?

Vad tar man för en Månklocka (005) svensksåld, nyskick, fullset och kanske 2-3 månader gammal nu för tiden?

Kanske fel tråd men jag försöker ändå.

Vad kostar det att byta tavla i en 116234?
En "vanlig" för modellen passande "stickdial" är det som ev ska i den klockan om jag förstod rätt. (36mm)
Finns det billigare alternativ (som inte kraschar garantin) än att lämna intill AD för köp och byte av tavla?
Tex köpa en beg tavla å få den isatt el liknande, eller är det bara små skillnader det handlar om?

Mvh

Kanske fel tråd men jag försöker ändå.

Vad kostar det att byta tavla i en 116234?
En "vanlig" för modellen passande "stickdial" är det som ev ska i den klockan om jag förstod rätt. (36mm)
Finns det billigare alternativ (som inte kraschar garantin) än att lämna intill AD för köp och byte av tavla?
Tex köpa en beg tavla å få den isatt el liknande, eller är det bara små skillnader det handlar om?

Mvh
Cirka 5500kr för tavla inklusive byte hos AD

Vad är rimligt pris för en Breitling Bentley med trasigt urverk, ej originalband och allmänt misshandlad?

Halloj!

Vad säger panelen om marknadsvärdet på en Breitling Super Ocean Heritage 1 från 2014?
Svart tavla, fullset på original-mesh, lite använd och i gott skick.

Kollade på Chrono24 och där verkade priserna börja på 27 KSEK för denna modell och år.

”En urmakare”? Vem då? Gravyren ser katastrof ut och den har ingen kronometermärkning.

Plus att färgen på subdials verkar vara åt silverhållet, dvs fel färg. Sedan är kronografsekunden fel. Visaren ska inte se ut sådär.

Edit: De finns utan kronometermärkning men inte men den tavlan vad jag har sett.

Tillbaka
Topp