• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

16610lv Kermit från 2006 med äkthetsintyg. Ingen box eller cert.
IMG_2322.jpg

IMG_2323.jpg

Är väl lite tricky med dessa när det saknas box och cert. Finns ju lite för mycket pengar att tjäna på ett byte av bezelinsert vilket jag tror gör många osäkra. Åtminstone för att jag skulle känna mig trygg iaf

Är väl lite tricky med dessa när det saknas box och cert. Finns ju lite för mycket pengar att tjäna på ett byte av bezelinsert vilket jag tror gör många osäkra. Åtminstone för att jag skulle känna mig trygg iaf
Antingen är bilden konstigt skalad, eller så är det något vaj med det där insertet. Siffrorna ser skakiga ut.

Antingen är bilden konstigt skalad, eller så är det något vaj med det där insertet. Siffrorna ser skakiga ut.
Även om klockan har ett äkthetsintyg?
Går väl att se på serienumret om det är en kermit?

Jag skulle inte köpa en limited edition som inte var toppskick och komplett, i synnerhet inte en så dyr klocka. Om vi helt bortser från det meningslösa i att betala sinnessjuk premium på en vanlig 16610 med grön vridring så är det en dålig idé då du kommer få svårt att sälja den. Leta rätt på en komplett med historik istället.

Jag skulle inte köpa en limited edition som inte var toppskick och komplett, i synnerhet inte en så dyr klocka. Om vi helt bortser från det meningslösa i att betala sinnessjuk premium på en vanlig 16610 med grön vridring så är det en dålig idé då du kommer få svårt att sälja den. Leta rätt på en komplett med historik istället.
Fick se äkthetsintyget nu. Står 16610T? Betyder det att den fått nytt insert och tavla? Är de isf aftermarket?

Fick se äkthetsintyget nu. Står 16610T? Betyder det att den fått nytt insert och tavla? Är de isf aftermarket?
Kanske, men det är ännu ett skäl att undvika den där klockan i vilket fall.
Edit: köp inte, om du inte är så rik att det inte spelar någon roll om du blir lurad.. men då skulle jag ändå köpa en fullset med historik.

Då är detta en "franken" alltså? Är det vanligt med original insert och tavla, eller är det aftermarket som gäller om man vill göra en 16610T till en 16610LV? Oavsett så AD:s inte så pigga på att serva klockor som mixtrats med antar jag?
Ingen aning om just denna är franken men det finns ingen Rolexref som är "16610T".

Edit: och nej, AD säljer inte delar till dig som inte passar just din ref

16610 med ett T efter betyder att boetten ej har lugghål dvs både svarta och gröna har 16610T mellan luggarna

Rolex märker inte boetter efter vad de är sålda med för insert, detta märks ut på serie taggar och boxar

Min senaste LV var från 2004 där stod det inget om LV på certet men den hade mk1 tavla vilket stämde med serienr/säljdatum

LV delar som insert/tavla/visare har blivit väldigt dyra så undrar om det är någon mening med att jaga rätt på delarna och byta på en lös klocka

16610 med ett T efter betyder att boetten ej har lugghål dvs både svarta och gröna har 16610T mellan luggarna

Rolex märker inte boetter efter vad de är sålda med för insert, detta märks ut på serie taggar och boxar

Min senaste LV var från 2004 där stod det inget om LV på certet men den hade mk1 tavla vilket stämde med serienr/säljdatum

LV delar som insert/tavla/visare har blivit väldigt dyra så undrar om det är någon mening med att jaga rätt på delarna och byta på en lös klocka
Så går det att dra några slutsatser kring denna Kermit?

Absolut men det är ju ingen officiell referens. Känns oseriöst att skriva det så på ett äkthets/värderingsintyg

Hallå vänner,

Funderar på att köpa en Omega Aqua Terra 38.5MM, den äldre varianten med grå urtavla art nr: 231.10.39.21.06.001

Har hittat en som handlaren påstår sig ha en "oanvänd" som suttit i deras fönster. Jag kan få loss den för cirka 29.000kr, bu eller bä på den prisbilden? Box, cert och allt annat som man får vid nyköp ingår + 3 år från butiken.

Vad säger panelen?

Hallå vänner,

Funderar på att köpa en Omega Aqua Terra 38.5MM, den äldre varianten med grå urtavla art nr: 231.10.39.21.06.001

Har hittat en som handlaren påstår sig ha en "oanvänd" som suttit i deras fönster. Jag kan få loss den för cirka 29.000kr, bu eller bä på den prisbilden? Box, cert och allt annat som man får vid nyköp ingår + 3 år från butiken.

Vad säger panelen?
Skulle säga att det är ett bra pris. Samtliga modeller med datumram är eftersökta även om grå kanske inte är den mest eftertraktade modellen.
Kör!

Hallå vänner,

Vad säger panelen?
Det är ett bra pris för en NOS, sålde en likadan utan tillbehör och några år på nacken för 25k nyligen!

Har fått erbjudande på en sådan här för 20000. Med cert, box och alla länkar, fint skick nyservad med kvitto och 1års garanti. Bra pris?

Bilagor

• Omega-Seamaster-300M-Steel-Yellow-Gold-Quartz-Watch-68995_b.jpg
    Omega-Seamaster-300M-Steel-Yellow-Gold-Quartz-Watch-68995_b.jpg
    41.9 KB · Visningar: 2
Även om du har cert (beroende på vilket) säger det dig inte om det är en LV eller LN då alla cert inte hade den infon så generellt skulle jag säga att en lös kermit är värd vad en svart 16610 kostar plus styckpriserna för LV delarna
När ändrade man? Min ln har just "ln" på certet

Det är ett vanligt missförstånd att endast insertet skiljer. Även tavlan och minutvisaren skiljer.

Rolex egna servicecenter kan verifiera om klockan är en äkta LV. Oklart om AD kan det.

Tillbaka
Topp