• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
De är lite lurig tycker jag, kommer sällan ut med oyster då alla har fått för sig att jubilee är rätt (men sen tröttnar tror jag). Den senaste gick ut för 65, men kan ha gått lägre såklart.
Precis som du säger är den lite lurig pga oyster, men normalt tycker jag de brukar ligga lite lägre än Jubilee.
 
KS:are!

Jag har dålig koll på Rolex o vänder mig därför till er.

Jag har fått ett erbjudande på en Submariner 116610LN inhandlad av nuvarande ägaren 2018 på LW. Fullset och skicket uppskattas till 4/5.

Klockan är uttagen i Tyskland 2016

Vad är ett rimligt pris för detta? Jag har som sagt dålig koll o hade uppskattat er hjälp :)
80-85 beroende på skick, förmodligen närmre 80.
 

JB_XII

Rolex
80-85 beroende på skick, förmodligen närmre 80.

Det finns ju folk som försöker sälja motsvarande för närmre hundra, men det är inte uppenbart att marknaden är där.

Jag framstår säkerligen som partisk. Men baserat på erbjudanden jag fått, annonser jag sett och vad jag har hört att andra har fått när dem har sålt så är 85k närmare sanningen.
Då pratar vi 116610LN under garanti i bra skick och fullset.

Blocketannonsen i fråga är dock en form av scam.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Jag framstår säkerligen som partisk. Men baserat på erbjudanden jag fått, annonser jag sett och vad jag har hört att andra har fått när dem har sålt så är 85k närmare sanningen.
Då pratar vi 116610LN under garanti i bra skick och fullset.

Blocketannonsen i fråga är dock en form av scam.
Min referens är från erbjudanden jag fått från hustlers här på KS som vill gör snabba pengar samt annonser här. Blocket vågar jag inte ens tänka på..
 

evki

Audemars
2-Faktor
En Omega Speedmaster Olympic 35162000. Klockan är välanvänd och behöver service. Det finns några repor och hack här och där. Opolerad.
Kommer med originallänk, korrekt "olympiska" lådan och bruksanvisningen (också specifik för denna ref). Inga plastkort. Tavlan är emaljerad.
Vad skulle denna kunna gå för? Servad/as is?

fullsizeoutput_fa1.jpeg
fullsizeoutput_fa0.jpeg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ok, lite högt kanske men som sagt ca.... Här har de gått för 2500-3200 men det är långt mellan annonserna och KS är alltid lite billigare. På WUS ligger de runt 3500 och likaså på ebay. Just nu ligger en på tradera och senaste budet ligger på 2400.
 
  • Like
Reactions: HSK

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Någon som kan hjelpe med et rimlig pris for en 14060 från 05?
Bra skick. Servad i slutet av 2018
Inge cert, men servicepapper.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En Omega Speedmaster Olympic 35162000. Klockan är välanvänd och behöver service. Det finns några repor och hack här och där. Opolerad.
Kommer med originallänk, korrekt "olympiska" lådan och bruksanvisningen (också specifik för denna ref). Inga plastkort. Tavlan är emaljerad.
Vad skulle denna kunna gå för? Servad/as is?

fullsizeoutput_fa1.jpeg
fullsizeoutput_fa0.jpeg
Är det en automat i medium size? Brukar vara lite svårsålda, om inte denna är superrare? 15-16 i nuläget oservad slänger jag ur mig.
 

Elias.A

Cartier
80D2126B-7636-42B1-8DB8-732E13C91867.jpeg

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en Sjöö Sandström chronolink uttagen 2001? Alla orginalhandlingar finns förutom box. Service skedde nyligen. Väldigt bra skick, endast några få hairlines på länken annars felfri.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tänkte nog sälja till urmakare om de har nåt schysst byte eller tyvärr tratten om ingen här vill köpa. Den är utan glas. Ska försöka få dit ett glas som beställts men just nu är det utan glas och utgår från det i värderingen.

Urverket går hyfsat. Några sek plus per dag, kanske 30sek. Tror det är fel case till fel tavla, lumevisare (tappat namnet) är nog inte original. Tror inte att den är ommålad men osäker.

Lär förlora rätt mycket på denna. Vad tror ni? Kan man få ett par tusen? Såldes för mer än dubbla det för ett år sen.

IMG_20190610_141354.jpg
IMG_20190609_081635_124.jpg
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är det en automat i medium size? Brukar vara lite svårsålda, om inte denna är superrare? 15-16 i nuläget oservad slänger jag ur mig.

Låter bra, tack!! Ja, det är en 7750-baserat automatiskt verk i den och storleken är 39mm. Den är ju lite ovanlig tack vare den emaljerade tavlan med design som på gamla fickur Omega hade tillverkat för tidtagning under olympiska spel
 

ksamut

Breitling
Hej allihopa
Ny här, då jag har en fråga. Har fått ett ärligt erbjudande från en nära vän att köpa en Parmigiani Fleurier Tonda Métro 40MM för 68.000 kronor. Klockan är inspekterad, oanvänd med allt man behöver med cert, box osv. Hur ser möjligheten ut för mig att sedan kunna sälja denna sprillans klocka för mer pengar? Vad borde värdet på en sådan klocka vara? Mörkblå urtavla utan siffror som timmar.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej allihopa
Ny här, då jag har en fråga. Har fått ett ärligt erbjudande från en nära vän att köpa en Parmigiani Fleurier Tonda Métro 40MM för 68.000 kronor. Klockan är inspekterad, oanvänd med allt man behöver med cert, box osv. Hur ser möjligheten ut för mig att sedan kunna sälja denna sprillans klocka för mer pengar? Vad borde värdet på en sådan klocka vara? Mörkblå urtavla utan siffror som timmar.
Jag vet egentligen inget om klockan i sig men om man kollar på C24 så finns den att köpa för mindre än 68k där, och deras priser brukar vara prutbara, så jag ser inte att du har hittat slutet av regnbågen direkt. Varför inte vara schyst mot din kompis och istället hjälpa honom att sälja den för ett ärligt pris. Tycker faktiskt att din approach känns lite unken.
 

ksamut

Breitling
Jag vet egentligen inget om klockan i sig men om man kollar på C24 så finns den att köpa för mindre än 68k där, och deras priser brukar vara prutbara, så jag ser inte att du har hittat slutet av regnbågen direkt. Varför inte vara schyst mot din kompis och istället hjälpa honom att sälja den för ett ärligt pris. Tycker faktiskt att din approach känns lite unken.
Tanken är att vi delar vinsten, detta är klockan i fråga: https://www.luisaviaroma.com/en-se/...cMzd-2lGt68mcuf1xnKbIu7ZrPQpvEGDR-b0igIOMV5yU

När man kollar Chrono24 bland nya så kostar den billigaste i blått 83.000 kr och den är helt ordinär i, inte denna edition.
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
116234 med Diamond dial och jubilee. Uttagen hos ad april 2017. Fullset, väldigt gott skick då den används sparsamt, hairlines men absolut inte dings.

Värd??
 

Bilagor

  • 3B368E4A-414F-4114-9E51-4F03708650CC.png
    3B368E4A-414F-4114-9E51-4F03708650CC.png
    224.3 KB · Visningar: 2

FOQ

Audemars
Hejsan, har denna fina klocka hemma, men vintage är inte riktigt min grej. Har funderat på att släppa den och behöver hjälp med att sätta ett rätt pris/värde.

Klockan går igång när man skakar på den utan problem. Går faktiskt bra när man använder den. Ej räknat. Ingen service-historik. Gång-reserven är inte riktigt bra dock. Kanske håller en dag. Plexit är slitet med hack i. Svårt att fånga på bild.

Se bilder för skick. Var ej öppnat den så jag har ingen aning om verks osv.

IMG_20190612_113633__01.jpg

IMG_20190612_113623.jpg

IMG_20190612_113616.jpg

IMG_20190612_113606.jpg

IMG_20190612_113551.jpg
 
Topp