• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tonss1975

Breitling
3961DEAD-7344-4AAE-9647-2B4FB85B253D - kopia.png
3961DEAD-7344-4AAE-9647-2B4FB85B253D - kopia.png
värd 12 tkr iaf? vad tycker ni
 

Bilagor

  • 5AD11CA3-78C8-4ACD-A97C-EFB80963B382.png
    5AD11CA3-78C8-4ACD-A97C-EFB80963B382.png
    433.6 KB · Visningar: 6
Hej,
Jag har precis köpt en Rolex OP 26mm och undrar lite över vad ni anser att den är värd. Den ska inte säljas då det ska bli en present men jag tycker själv jag fick den billigt, så jag är endast nyfiken på er värdering.

Klockan är från -98, uttagen i Hong Kong, ingen servicehistorik men cert finns. Överlag bra skick, länken är väldigt tight och klockan har endast hairlines och något litet märke. Tavlan har dock lite lite bubblor i centrum där visarnas axel går igenom. Detta går knappt att se med blotta ögat.

Nu lite bilder...
DCC2D1D7-9172-47D3-AEC7-041F1551F596.jpeg
8AD897EC-D1A1-4D57-94F9-399B53B06F89.jpeg
1D8EF0F4-58E3-45B0-8B30-9EC94DAB87E1.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej,
Jag har precis köpt en Rolex OP 26mm och undrar lite över vad ni anser att den är värd. Den ska inte säljas då det ska bli en present men jag tycker själv jag fick den billigt, så jag är endast nyfiken på er värdering.

Klockan är från -98, uttagen i Hong Kong, ingen servicehistorik men cert finns. Överlag bra skick, länken är väldigt tight och klockan har endast hairlines och något litet märke. Tavlan har dock lite lite bubblor i centrum där visarnas axel går igenom. Detta går knappt att se med blotta ögat.

Nu lite bilder...
DCC2D1D7-9172-47D3-AEC7-041F1551F596.jpeg
8AD897EC-D1A1-4D57-94F9-399B53B06F89.jpeg
1D8EF0F4-58E3-45B0-8B30-9EC94DAB87E1.jpeg
Ca 15.
 
Lägg undan en till min fru oxå ;) Tror 20k eller strax däröver inte är konstigt. Är gångavvikelsen stor så den måste omg. servas så strax därunder.
Vad är marknadspriset? 26 mm är inte så populärt enligt vad jag har sett.
Jag har nog gett marknadsvärdet ungefär. Jag gav 20.700kr och den billigaste på C24 kostar över 30. Det är inte en lika dyr klocka ny som en datejust men jag tror inte andrahandsvärdet skiljer så mycket eftersom många kvinnor vill egentligen ha en quartzklocka och då är datum bara en sak till man ska lära sig ställa in.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har nog gett marknadsvärdet ungefär. Jag gav 20.700kr och den billigaste på C24 kostar över 30. Det är inte en lika dyr klocka ny som en datejust men jag tror inte andrahandsvärdet skiljer så mycket eftersom många kvinnor vill egentligen ha en quartzklocka och då är datum bara en sak till man ska lära sig ställa in.
Den ser ut att vara i väldigt fint skick. Om gångavvikelsen håller sig som du säger ovan och att den inte behöver servas så har du gjort en bra deal för 20700:- Jag skulle inte höja på ögonbrynen för 25-26k. Behöver den service så kan du dra av typ 6k och då har du betalt marknadspris skulle jag säga. Med ovan sagt så är 26mm OP inte svinheta på andrahandsmarknaden, men de är ju långt ifrån osäljbara. Grejen är ju att de tappar en massa i värde från ny till skillnad från "herruren" från Rolex.
 

ScubaKing

Audemars
Den ser ut att vara i väldigt fint skick. Om gångavvikelsen håller sig som du säger ovan och att den inte behöver servas så har du gjort en bra deal för 20700:- Jag skulle inte höja på ögonbrynen för 25-26k. Behöver den service så kan du dra av typ 6k och då har du betalt marknadspris skulle jag säga. Med ovan sagt så är 26mm OP inte svinheta på andrahandsmarknaden, men de är ju långt ifrån osäljbara. Grejen är ju att de tappar en massa i värde från ny till skillnad från "herruren" från Rolex.

Helt rätt enligt mig. Sålde en identisk en tid sedan och fick 27. Precis samma modell och klocka. Min var dock vad jag kan se på bilderna i lite sämre skick, och oservad. Var inga som helst problem att bli av med. Ska se om jag får fram bilder på den jag sålde om jag har kvar dem. :)
 

Hans Beck

Cartier
289FECD7-C32F-461E-8E99-C0681D824CF8.jpeg
Undrar om värdet på denna Rolex 6424 jumbo inför försäljning. Ligger på 3000-3900$ på chrono24.
Tror den är från 50-tal
36mm boett exkl kronan
Allt är original på klockan.
Nyservat urverk av kompetent forumvän. -15/s per dygn och över 48 timmars gångreserv.
Urverket och tavlan är i toppskick. Mjukt uppdrag.
Felen är som ni ser bakboetten. Och att det är lite tricksigt att skruva fast kronan i sitt fäste.
Tack på förhand alla grymma KS:are som hjälper till!
BD51FC6C-80AD-48BF-9038-095CC4537125.jpeg

D2ACC9B3-735D-477F-8E9D-6C0F38E0E9C9.jpeg
 
Senast ändrad:

Roserud

Breitling
Går i tankarna att köpa en begagnad Tag Heuer Aquaracer Automatic 41mm från 2010, med stämplat cert, boxar, instruktionsbok dock saknas servicehistorik, eventuellt ingen service gjord alls. Vad är ett rimligt pris och vad kan jag räkna med att en service kommer kosta?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Går i tankarna att köpa en begagnad Tag Heuer Aquaracer Automatic 41mm från 2010, med stämplat cert, boxar, instruktionsbok dock saknas servicehistorik, eventuellt ingen service gjord alls. Vad är ett rimligt pris och vad kan jag räkna med att en service kommer kosta?
5000-6000 kr brukar en normal service kosta.
 

cagr

Breitling
Om man ska lämna in och sälja en Rolex Daytona. Vilken handlare i Stockholm rekommenderas och ungefär hur mycket tar de i avgift mot för om man skulle sälja den själv?
 
  • Like
Reactions: PJZ
Vad tycks om det här priset? https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-heritage-38.117783/. Känns lite galet då den tidigare här på KS från 2016 gick för 23 (denna är från 2003 utan service) och man kan få i stort sätt nya för 23 på chrono.

Billigaste på C24 inom EES-området kostar 28 000 kr. Sedan finns två stycken för ca 22 000 kr, en från Schweiz och en från USA, vilka det alltså tillkommer tullavgift om 25% för, vilket innebär att du totalt får betala ca 27 500 kr.
 

EmilSve

Cartier
Billigaste på C24 inom EES-området kostar 28 000 kr. Sedan finns två stycken för ca 22 000 kr, en från Schweiz och en från USA, vilka det alltså tillkommer tullavgift om 25% för, vilket innebär att du totalt får betala ca 27 500 kr.
Men du tycker inte det är konstigt att klockan ska säljas för tusen kronor mer än en som är 13 år yngre?? De klockorna på chrono är dessutom avsevärt nyare och i bättre skick.
 
Men du tycker inte det är konstigt att klockan ska säljas för tusen kronor mer än en som är 13 år yngre?? De klockorna på chrono är dessutom avsevärt nyare och i bättre skick.
Inte såpass att det är ett orimligt pris. Med reservation för att jag söker fel på C24 så verkar utbudet av modellen något begränsat och felmarginalen för vad som är ett rimligt pris gör det således svårt att säga något om. På den svenska marknaden verkar det dock vara ett någorlunda rimligt pris, som sagt tillkommer tullavgift för de andra två objekten som befinner sig utanför EES-området.

Men visst jämför man rakt av utan att ta andra faktorer i beaktande så visst kan det i vart fall framstå som mindre rimligt pris men framförallt för att det kan ha uppstått viss värdeminskning sedan den senast såldes här på forumet.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Fullset keramisk Daytona ref 116518 med vit tavla från 2014, med både oysterflex och läder. Vad är en sådan värd tror ni?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Tänkte fråga efter hjälp med värdering, sitter här med en Rolex 16570 Polar från 2000 så SEL och Lugholes. Den kommer fullset och har sett ett poleringshjul men finns fortfarande kvar av orginal bevels. Den går +5/dag men okänd service historik. Den är även trycktestad till 100m med godkänt resultat, kvitto finns.
20190611212037_AE183436-01.jpeg
 
Topp