Laddar...
Erikson Urhandel

Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 15 juli 2014.

1. Perra1

Perra1 Plast

Hej,

Tänkte ta hjälp av er expertis.

Har en Tag Heuer Aquaracer 500M WAJ2110 som jag funderar på att sälja. Köpt Sverige 2011, fullset. Använd, dvs lite märken från desk dives på spännet armband.

Vad är ett rimligt pris, såg en på uretvintage för 16k. Verkar finns på Chrono24 från 14,5 och uppåt.

Bifogade filer:

2. Tonss1975

Tonss1975 Plast

3961DEAD-7344-4AAE-9647-2B4FB85B253D - kopia. 3961DEAD-7344-4AAE-9647-2B4FB85B253D - kopia. värd 12 tkr iaf? vad tycker ni

Bifogade filer:

Ako, eriksson850 och ScubaKing gillar detta.
  3. zippan

zippan Brons Friends Of KS

4. Stålsubben

Stålsubben Titan

Hej,
    Jag har precis köpt en Rolex OP 26mm och undrar lite över vad ni anser att den är värd. Den ska inte säljas då det ska bli en present men jag tycker själv jag fick den billigt, så jag är endast nyfiken på er värdering.

Klockan är från -98, uttagen i Hong Kong, ingen servicehistorik men cert finns. Överlag bra skick, länken är väldigt tight och klockan har endast hairlines och något litet märke. Tavlan har dock lite lite bubblor i centrum där visarnas axel går igenom. Detta går knappt att se med blotta ögat.

Nu lite bilder...
    DCC2D1D7-9172-47D3-AEC7-041F1551F596. 8AD897EC-D1A1-4D57-94F9-399B53B06F89. 1D8EF0F4-58E3-45B0-8B30-9EC94DAB87E1.

ScubaKing gillar detta.
  5. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Ca 15.

6. Stålsubben

Stålsubben Titan

Kan du tipsa om var man köper en sådan för 15 så köper jag minst en till:)

MattNatt gillar detta.
  7. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Vad är marknadspriset? 26 mm är inte så populärt enligt vad jag har sett.

Stålsubben gillar detta.
  8. MattNatt

MattNatt Tantal

Från:
    Göteborg
    Lägg undan en till min fru oxå ;) Tror 20k eller strax däröver inte är konstigt. Är gångavvikelsen stor så den måste omg. servas så strax därunder.

ScubaKing gillar detta.
  9. Stålsubben

Stålsubben Titan

Jag har nog gett marknadsvärdet ungefär. Jag gav 20.700kr och den billigaste på C24 kostar över 30. Det är inte en lika dyr klocka ny som en datejust men jag tror inte andrahandsvärdet skiljer så mycket eftersom många kvinnor vill egentligen ha en quartzklocka och då är datum bara en sak till man ska lära sig ställa in.

10. ScubaKing

ScubaKing Silver

Finns inte på kartan. Bra pris för den är från 23 kkr. Skicket ser bra ut.

Öbo, MattNatt och Stålsubben gillar detta.
  11. Stålsubben

Stålsubben Titan

Gångavvikelsen efter 20h är 0sek efter att ha ställt den efter fröken ur. Det säger inte jättemycket men det indikerar iallafall att den håller tiden ganska bra.

Öbo och ScubaKing gillar detta.
  12. Öbo

Öbo Brons

Från:
    En ö i havet
    Den ser ut att vara i väldigt fint skick. Om gångavvikelsen håller sig som du säger ovan och att den inte behöver servas så har du gjort en bra deal för 20700:- Jag skulle inte höja på ögonbrynen för 25-26k. Behöver den service så kan du dra av typ 6k och då har du betalt marknadspris skulle jag säga. Med ovan sagt så är 26mm OP inte svinheta på andrahandsmarknaden, men de är ju långt ifrån osäljbara. Grejen är ju att de tappar en massa i värde från ny till skillnad från "herruren" från Rolex.

Stålsubben gillar detta.
  13. ScubaKing

ScubaKing Silver

Helt rätt enligt mig. Sålde en identisk en tid sedan och fick 27. Precis samma modell och klocka. Min var dock vad jag kan se på bilderna i lite sämre skick, och oservad. Var inga som helst problem att bli av med. Ska se om jag får fram bilder på den jag sålde om jag har kvar dem. :)

Stålsubben och Öbo gillar detta.
  14. MenNej

MenNej Plast

Lyckades hitta mitt gamla konto så lägger upp annons istället.

Senast ändrad: 12 augusti 2019
  15. Hans Beck

Hans Beck Tantal

289FECD7-C32F-461E-8E99-C0681D824CF8. Undrar om värdet på denna Rolex 6424 jumbo inför försäljning. Ligger på 3000-3900$ på chrono24.
    Tror den är från 50-tal
    36mm boett exkl kronan
    Allt är original på klockan.
    Nyservat urverk av kompetent forumvän. -15/s per dygn och över 48 timmars gångreserv.
    Urverket och tavlan är i toppskick. Mjukt uppdrag.
    Felen är som ni ser bakboetten. Och att det är lite tricksigt att skruva fast kronan i sitt fäste.
    Tack på förhand alla grymma KS:are som hjälper till!
    BD51FC6C-80AD-48BF-9038-095CC4537125.
    D2ACC9B3-735D-477F-8E9D-6C0F38E0E9C9.

Senast ändrad: 13 augusti 2019
  16. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Brons Premium

IWC läderband med guldpläterad IWC lås, läderbandet i nyskick, 19x16mm, tot nypriskostnad enl Nymans ca 4 000 kr.

Rimligt att ta 2 000 kr begagnat?

17. Roserud

Roserud Plast

Från:
    Göteborg
    Går i tankarna att köpa en begagnad Tag Heuer Aquaracer Automatic 41mm från 2010, med stämplat cert, boxar, instruktionsbok dock saknas servicehistorik, eventuellt ingen service gjord alls. Vad är ett rimligt pris och vad kan jag räkna med att en service kommer kosta?

OlleC gillar detta.
  18. Scipio

Scipio Diamant

5000-6000 kr brukar en normal service kosta.

Roserud gillar detta.
  19. cagr

cagr Plast

Om man ska lämna in och sälja en Rolex Daytona. Vilken handlare i Stockholm rekommenderas och ungefär hur mycket tar de i avgift mot för om man skulle sälja den själv?

PJZ gillar detta.
  20. Motalaman

Motalaman Titan

21. Motalaman

Motalaman Titan

22. Pacta sunt servanda

Haha what? 7 000 kr för det där.

eriksson850 gillar detta.
  23. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Verkar ju starta på 475$ nya, varför skulle en begagnad vara värd nästan det dubbla?

24. Nissenutz

Nissenutz Diamant Premium

Från:
    Södermanland
    Han har ju bara menlöst spammat ihop 20 inlägg för att annonsera. Lägg inget värde i något han skrivit hittils

Senast ändrad: 13 augusti 2019
    zippan, -RI-, Sir Napalot och 3 andra gillar detta.
  25. EmilSve

EmilSve Tantal

26. Pacta sunt servanda

Billigaste på C24 inom EES-området kostar 28 000 kr. Sedan finns två stycken för ca 22 000 kr, en från Schweiz och en från USA, vilka det alltså tillkommer tullavgift om 25% för, vilket innebär att du totalt får betala ca 27 500 kr.

27. EmilSve

EmilSve Tantal

Men du tycker inte det är konstigt att klockan ska säljas för tusen kronor mer än en som är 13 år yngre?? De klockorna på chrono är dessutom avsevärt nyare och i bättre skick.

28. Pacta sunt servanda

Inte såpass att det är ett orimligt pris. Med reservation för att jag söker fel på C24 så verkar utbudet av modellen något begränsat och felmarginalen för vad som är ett rimligt pris gör det således svårt att säga något om. På den svenska marknaden verkar det dock vara ett någorlunda rimligt pris, som sagt tillkommer tullavgift för de andra två objekten som befinner sig utanför EES-området.

Men visst jämför man rakt av utan att ta andra faktorer i beaktande så visst kan det i vart fall framstå som mindre rimligt pris men framförallt för att det kan ha uppstått viss värdeminskning sedan den senast såldes här på forumet.

EmilSve gillar detta.
  29. Snigel

Snigel Tantal

Fullset keramisk Daytona ref 116518 med vit tavla från 2014, med både oysterflex och läder. Vad är en sådan värd tror ni?

30. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    230-260? Man vet aldrig med dagens dagspriser

Snigel gillar detta.
Mollstedt