Lite sugen på denna, vad tror ni är rimligt att ge? 38 mm stor kvartsare. Vet inte så mycket om märket heller, förutom att jag sett lite vintageklockor från Revue,. Någon som haft en?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skick är allt när man ska bedöma värde, behövs bilder.Testar här också,
Vad tror ni man kan sälja en rolex datejust 36mm från 90-talet? Mycket fin med stållänk.
https://screenshot.net/v2jdma1Skick är allt när man ska bedöma värde, behövs bilder.
Fortfarande svårt att se skicket, speciellt boetten. Men första intrycket är trevlig med bra glasring och länken ser schyst ut. Plus på boxen.
Opolerad brukar vara att föredra för oss nördar men vi tycker också om ett bra skick. Så en ny klocka som är riktigt välanvänd är knepigt, framförallt när vi snackar om en ganska blingig modell.
Alla värderar olika men tror det kan vara värt att polera din. Till och med @Aurum föreslår polering!
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234-silver-stick-oyster-allt-utom-box.116235/
Här är en liknande utan box men jag hade valt den alla dagar i veckan om jag hade jagat en sådan DJ
Tackar alla för bra input! Får se om det blir polering eller inte men den kommer ut till försäljning inom kort. Får ta lite mer smickrande bilder dåSant och det ska @Grono ha cred för om den nu ska säljas. Alltid roligare att få hem en klocka som ser bättre ut hemma än på bild
Helt ok att lägga ut säljande bilder men ta med några som även visar skicket tydligt. Det gör nog själva mottagandet för köparen bättre.Tackar alla för bra input! Får se om det blir polering eller inte men den kommer ut till försäljning inom kort. Får ta lite mer smickrande bilder då
Värde på denna? Utan cert /äkthetsintyg. AB0127
Tack för svar. Får testa lägga ut den och se respons.Fortfarande svårt att se skicket, speciellt boetten. Men första intrycket är trevlig med bra glasring och länken ser schyst ut. Plus på boxen.
Pris är så svårt så här får gärna de mer bevandrade hjälpa mig. Men gissar mellan 35-40k.
See superfin ut! Skulle inte vara förvånad om den gick för 5-7000:-Vad kan ett rimligt pris för denna Omega 2639-7 tänkas vara? Fin tavla, skarp boett och den är servad. Vad säger KS-panelen om värdet?
Skulle säga typ 33-35k.Halloj! Kastar ur mig en fundering om värde här tänkte jag
Vad är ett rimligt pris för en Rolex explorer ii 16570 polar "head only"? Ingen länk, box, papper eller servicehistorik. Bruksslitage med en hel del hairlines på boett. Klockan är från slutet av 90-talet.
Håller med ovan talare, titta på likvärdig med länk och dra av typ 10k. En länk är både dyrt och rätt svåra att hitta så ska du bära klockan på länken skulle jag köpa en på länk direkt!Halloj! Kastar ur mig en fundering om värde här tänkte jag
Vad är ett rimligt pris för en Rolex explorer ii 16570 polar "head only"? Ingen länk, box, papper eller servicehistorik. Bruksslitage med en hel del hairlines på boett. Klockan är från slutet av 90-talet.
Okej! Tack för svar! Här kommer bild!Skulle säga typ 33-35k.
En bild skulle hjälpa!
Box och länk kan man ju komplettera med, även om det tar en stund att hitta rätt. Hittar du länk och box så är den väl värd kanske 40-45 istället.
Precis som @hejsam skriver - dra av typ 10k jämfört med motsvarande klocka som har länk. Lös länk är dyrt och generellt gäller nog som han skriver att vill man ha en klocka med länk så letar man upp en.Okej! Tack för svar! Här kommer bild!
Är då rätt stor skillnad med och utan länk! Runt 20-25% av värdet
Riktigt risig. 25 kanske? Men jag hade knappast betalat det.Tjenare igen gänget!
Undrar vad ni tycker skulle vara ett bra pris att betala för denna Datejust #1601 från -63 servad för 2 år sedan hoss DR.watch!
Mvh Enzon
Tack! Ska IWC-spänne ingå med gummit?2000 typ begagnat...
Hej! Ny på forumet och har en undran ang värdering på en Luminox Atacama? Vad är rimligt försäljningspris, klockan är felfri och använd ett fåtal ggr. Allt ingår som fanns med vid köp
Mvh
5-6?Frågar igen, någon som haar koll på rimligt försäljningsvärde? klockan kostar ca 10.000 ny i butik
Snarare runt 3k om du vill ha den såld. Kanske 4, men då har du rätt köpare.
Är det såpass dåligt andrahandsvärde? tänkte mest på att det ändå är lite bättre klocka en billiga seiko eller citizen som brukar gå för mer än halva nypriset begagnade och denna då för inte ens en tredjedel av nyprisSnarare runt 3k om du vill ha den såld. Kanske 4, men då har du rätt köpare.
Halva nypriset är nog rimligt. Men kostar den så mycket som 10 ny? Ovanligt dyr Luminox vilket kan göra den svårsåld.Är det såpass dåligt andrahandsvärde? tänkte mest på att det ändå är lite bättre klocka en billiga seiko eller citizen som brukar gå för mer än halva nypriset begagnade och denna då för inte ens en tredjedel av nypris
https://www.outnorth.se/luminox/fie...jWDKLwIKaJPcN2HfSl_T31ftyOA6HyHUaAoQwEALw_wcBHalva nypriset är nog rimligt. Men kostar den så mycket som 10 ny? Ovanligt dyr Luminox vilket kan göra den svårsåld.