Laddar...
Erikson Urhandel

Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 15 juli 2014.

1. Snigel

Snigel Tantal

Ingen som vill försöka sig på ett ungefärligt prisintervall?

2. Bjornj

Bjornj Brons

80-85 kanskje?

Snigel gillar detta.
  3. Hasse Varg

Hasse Varg Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Låter bra, ser fram emot bilder på klockan :) Vet inte om det spelar någon roll för dig men en 145.022-69 pre-moon tillverkades mellan 1969-1971 så det är inte säkert att den är från 1969, tänker på att du kanske vill ha en årsklocka? Enda sättet att vara helt säker är med ett cert eller ett Extract of the Archives som fås från Omega för runt 1.5k SEK. Om du får serienumret från säljaren så kan du knappa in det här: https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/
    för att få en mycket bra indikation på när klockan tillverkades.

4. EmilSve

EmilSve Tantal

tissoter gillar detta.
  5. KarlW

KarlW Plast

Hej!
    Då jag genom åren köpt på mig betydligt fler klockor än jag har armar tänkte jag höra vad panelen bedömer att min Omega Speedmaster Professional referens 35705000 kan tänkas betinga på begagnatmarknaden? Inköpt ny av mig hos Malmbergs Ur i Linköping i februari 2015. Går utmärkt och är i perfekt skick (endast fåtal hairlines) och fullset inklusive länkbitar, box, cert samt kvitto från köptillfället.
    Tack på förhand!
    Karl

6. RobertZ

RobertZ Plast

Rolex SubC 114060 fullset 2017. Priserna på chrono24 är ju helt sjuka. Det är väl en del pga. den låga kronan. Men vad borde jag begära?

Bifogade filer:

Mr Jacob gillar detta.
  7. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    Skick?
    Tillbehör?
    Servicehistorik?

EmilSve gillar detta.
  8. EmilSve

EmilSve Tantal

Om jag har förstått det rätt är den i fint men använt skick. Bara klockan och okänd servicehistorik.

9. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    Skulle tro någonstans runt 10 k, plus minus lite beroende på skick.

Beo och EmilSve gillar detta.
  10. Timmen

Timmen Titan

Från:
    Kristianstad
    79-80’känns väl rimligt tycker jag.

11. RobertZ

RobertZ Plast

Bananas. Tack!

Timmen gillar detta.
  12. Jonasfager

Jonasfager Plast

En datejust 16233 från 90 med diamond dial i grymt bra skick, med cert utan box.

13. kingän

kingän Plast

En Squale 50 atmos onda UVA, som ny och fullset

14. ddaging

ddaging Plast

Har en från 2011 i något bättre skick, precis servad, rob engström värderade till 90-95

Snigel gillar detta.
  15. MaBr

MaBr Platina Premium

8000kr skulle jag tro.

kingän gillar detta.
  16. Swordf1sh

Swordf1sh Plast

Från:
    Övertorneå
    rolleen4. rolleen4.
    Någon som kan gissa ungefär hur mycket min Rolle är värd? Vad tror ni gott folk?

17. KarlW

KarlW Plast

Kan runt 30' vara rimligt? Bifogar en bild. Tack på förhand!
    IMG_4435.

18. Matts

Matts Guld Premium

Från:
    Stockholm
    Hej,
    Är lite fundersam på åldern på din klocka. Vet inte riktigt exakt när man bytte referensnummer på Speedy moonwatch men min från december 2015 har den nuvarande jättelånga referensen som slutar med 005 samt nya stora boxen. Det var väl om jag minns rätt en uppdaterad länk också med skruvade länkbitar.
    Jag är som sagt osäker på när bytet av ref skedde och det är ju inte helt ovanligt att klockor blir liggande något år innan de blir sålda. Vet dock inte om det generellt påverkar prisbilden, jag kan dock tänka mig att de med nya boxen lockar lite mer och dessa brukar väl gå för strax över 30 här på k/s även de som är några år nyare.

19. KarlW

KarlW Plast

Tack för svar! Det kan förstås säkert stämma att klockan legat hos Malmbergs en tid innan jag köpte den. Jag tolkar dig som att jag snarare bör annonsera ut den något under 30?

Matts gillar detta.
  20. Bjornj

Bjornj Brons

Nei, det er ingen som vet noe om din gmt så helt omöjligt. År, tilbehör, skick er bra info.

MattNatt, Timmen, Fixxxer och 3 andra gillar detta.
  21. jhallb

jhallb Titan

Fullset 116710 BLNR - uttagen dec -14. Buren ofta och med kärlek. Således hairlines och någon liten dink men i bra skick.

Cirkapris?

22. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Förut var det väl ca 80 sen gick den ur produktion så vad den nu säljs för vet jag inte. 100-110?

Edit: Fail. Tänkte på den med svart insert....

Senast ändrad: 9 augusti 2019
  23. Watchanist

Watchanist Plast

Vad är rimligt för en Rolex GMT master 2 BLNR 2017? Kommer den fortsätta stiga i pris? Och säljer den verkligen där den ligger nu?

24. joca

joca Diamant

Från:
    Stockholm
    Typ 135.
    CA 140-145.
    Spekulationerna lämnar jag till dig men ja de säljs.

Watchanist och jhallb gillar detta.
  25. klockbert

klockbert Titan

Hej! Vad är ett rimligt pris för en Omega Speedmaster Speedsonic från omkring 1970? På originallänk samt i behov av service. Tacksam för svar kära klockvänner! :)

26. Hans Beck

Hans Beck Tantal

9FBDC14D-ABD9-447C-BDAC-65626D08E3D2.
    Tänkte släppa denna. Omega Seamaster Quartz, ca 33mm boett. Nyligen servad av forumvän inkl nytt glas och batteri.
    Vad kan en sån va värd på NOS No-name länk?
    Tack på förhand!

Bifogade filer:

27. Halo

Halo Plast

Testar en gång till då jag inte fick någon input i våras. Köpte en Sub 16800 för ett gäng år sedan och undrar vad den kan vara värd om jag väljer att separera från den. Två små små dings på plexit men i övrigt i fint skick för att vara en 86:a (tycker jag). Boxar, lite papper och extra länkar finnes. Har inte servat den sedan jag köpte den 2011 så kanske är dags snart...
    Någon vänlig skäl som kan ge lite input? Har kikat runt lite på KS K&S samt andra klocksiter men tycker att prissättningarna spretar en del.

Bifogade filer:

28. oystercase

oystercase Tantal

Anledningen till att priserna spretar kraftigt på 16800 är att den fanns med både matt tavla (=rejäl premium) och med blank tavla med Vitguldsringar runt index (=som din).
    Med blank tavla så är priset snarlikt tidiga 16610 med tritium tavlor. En del tycker det ska vara lite premium för att det är en mer sällsynt transitional referens men vette tusan utan matt tavla.

29. Halo

Halo Plast

Tack för svar! Så vad skulle du tippa prismässigt?

30. oystercase

oystercase Tantal

Dåligt uppdaterad på vad det verkligen betalas. Men kollar man på chrono24 på blanka 16800 med fullset (välj som filter) så säljer handlarna där för 80-90. Dra från prut och att handlare har påslag så pratar vi runt 70?

Halo gillar detta.
Mollstedt