Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skick?
Vad är ett rimligt pris för en Tag Heuer 1000 Wall street guld.
Om jag har förstått det rätt är den i fint men använt skick. Bara klockan och okänd servicehistorik.Skick?
Tillbehör?
Servicehistorik?
Skulle tro någonstans runt 10 k, plus minus lite beroende på skick.Om jag har förstått det rätt är den i fint men använt skick. Bara klockan och okänd servicehistorik.
79-80’känns väl rimligt tycker jag.Rolex SubC 114060 fullset 2017. Priserna på chrono24 är ju helt sjuka. Det är väl en del pga. den låga kronan. Men vad borde jag begära?
Bananas. Tack!79-80’känns väl rimligt tycker jag.
Fullset Submariner Date 116610 från 2013. Använt skick men utan några djupare dings. Vad är rimligt att betala?
8000kr skulle jag tro.En Squale 50 atmos onda UVA, som ny och fullset
Hej!
Då jag genom åren köpt på mig betydligt fler klockor än jag har armar tänkte jag höra vad panelen bedömer att min Omega Speedmaster Professional referens 35705000 kan tänkas betinga på begagnatmarknaden? Inköpt ny av mig hos Malmbergs Ur i Linköping i februari 2015. Går utmärkt och är i perfekt skick (endast fåtal hairlines) och fullset inklusive länkbitar, box, cert samt kvitto från köptillfället.
Tack på förhand!
Karl
Kan runt 30' vara rimligt? Bifogar en bild. Tack på förhand!
Hej,
Är lite fundersam på åldern på din klocka. Vet inte riktigt exakt när man bytte referensnummer på Speedy moonwatch men min från december 2015 har den nuvarande jättelånga referensen som slutar med 005 samt nya stora boxen. Det var väl om jag minns rätt en uppdaterad länk också med skruvade länkbitar.
Jag är som sagt osäker på när bytet av ref skedde och det är ju inte helt ovanligt att klockor blir liggande något år innan de blir sålda. Vet dock inte om det generellt påverkar prisbilden, jag kan dock tänka mig att de med nya boxen lockar lite mer och dessa brukar väl gå för strax över 30 här på k/s även de som är några år nyare.
Nei, det er ingen som vet noe om din gmt så helt omöjligt. År, tilbehör, skick er bra info.
Förut var det väl ca 80 sen gick den ur produktion så vad den nu säljs för vet jag inte. 100-110?Fullset 116710 BLNR - uttagen dec -14. Buren ofta och med kärlek. Således hairlines och någon liten dink men i bra skick.
Cirkapris?
Typ 135.Fullset 116710 BLNR - uttagen dec -14. Buren ofta och med kärlek. Således hairlines och någon liten dink men i bra skick.
Cirkapris?
CA 140-145.Vad är rimligt för en Rolex GMT master 2 BLNR 2017? Kommer den fortsätta stiga i pris? Och säljer den verkligen där den ligger nu?
Anledningen till att priserna spretar kraftigt på 16800 är att den fanns med både matt tavla (=rejäl premium) och med blank tavla med Vitguldsringar runt index (=som din).Testar en gång till då jag inte fick någon input i våras. Köpte en Sub 16800 för ett gäng år sedan och undrar vad den kan vara värd om jag väljer att separera från den. Två små små dings på plexit men i övrigt i fint skick för att vara en 86:a (tycker jag). Boxar, lite papper och extra länkar finnes. Har inte servat den sedan jag köpte den 2011 så kanske är dags snart...
Någon vänlig skäl som kan ge lite input? Har kikat runt lite på KS K&S samt andra klocksiter men tycker att prissättningarna spretar en del.
Tack för svar! Så vad skulle du tippa prismässigt?Anledningen till att priserna spretar kraftigt på 16800 är att den fanns med både matt tavla (=rejäl premium) och med blank tavla med Vitguldsringar runt index (=som din).
Med blank tavla så är priset snarlikt tidiga 16610 med tritium tavlor. En del tycker det ska vara lite premium för att det är en mer sällsynt transitional referens men vette tusan utan matt tavla.
Dåligt uppdaterad på vad det verkligen betalas. Men kollar man på chrono24 på blanka 16800 med fullset (välj som filter) så säljer handlarna där för 80-90. Dra från prut och att handlare har påslag så pratar vi runt 70?Tack för svar! Så vad skulle du tippa prismässigt?
Dåligt uppdaterad på vad det verkligen betalas. Men kollar man på chrono24 på blanka 16800 med fullset (välj som filter) så säljer handlarna där för 80-90. Dra från prut och att handlare har påslag så pratar vi runt 70?
Rundt 65 vil jeg tro er rimligt å få for den, men svårt med priser på Rolex generelt just nu da de har gått opp ganske mye siste tiden. Spesielt den modellen da den ikke selges så ofte.Tackar, då blir det nog så att jag sätter ut den så får vi se om det finns något intresse!
Den som har bäst koll är nog @poormansTackar, då blir det nog så att jag sätter ut den så får vi se om det finns något intresse!