• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det såpass dåligt andrahandsvärde? tänkte mest på att det ändå är lite bättre klocka en billiga seiko eller citizen som brukar gå för mer än halva nypriset begagnade och denna då för inte ens en tredjedel av nypris
Saken är att det är ett "billigare" märke som inte är super populärt här! Jag hade nog hellre lagt ut på blocket eller tradera.
Sen är det så att du får ändå "bättre märken" för 5-6k begagnat än Luminox!
T.ex så sålde jag en riktigt fin Oris med full dok och t.o.m orginalkvitto från tidigt 00 tal för de siffrorna och då måste du locka med ett bättre pris.
Skulle säga 3k eller behålla om det känns lågt.
Det är inte meningen att vara negativ, men tyvärr är det så priserna ligger.
 

alfamale

Breitling
Hej, har helt trillat dit på IWC mark XVIII och letar efter en begagnad i fint skick. Känns som allt är dyrt utomlands med tanke på valutan så försöker hitta i Sverige. Vad säger ni är rimligt begagnatpris? Hur mycket ska man dra av om box och cert saknas?
Tack på förhand.
 

Hugii

Audemars
Hej, har helt trillat dit på IWC mark XVIII och letar efter en begagnad i fint skick. Känns som allt är dyrt utomlands med tanke på valutan så försöker hitta i Sverige. Vad säger ni är rimligt begagnatpris? Hur mycket ska man dra av om box och cert saknas?
Tack på förhand.

Dyret eller inte, tror inte "marknaden" bryr sig om vad jag tycker.

Vad tycker du box och cert är värt? Det får prisskilnaden avgöra. Är det stor/liten prisskilnad mellan ett ex med papper och ett ex utan papper.

Jag har som regel att aldrig köpa nyare klockor (10år) utan cert. Såna går alltid att hitta med box+cert.
 
Hej alla.

Jag skulle behöva hjälp med att få en värdeindikation på 2 olika klockor.

Den ena är en Omega SMP Americas Cup från 2001.
Den andra är en Rolex Oyster Perpetual 116000 från 2013. Båda är fullset. Ursäkta lite dåliga bilder.

Är väldigt tacksam för svar!

IMG_20190902_185103.jpg


IMG_20190902_185251.jpg
 

riotvan

Cartier
Har en gammal 50-tals semi-bubbleback OP 6106, jubileelänken är från Rolex men inte orginal för klockan.
Har svårt att hitta någon vettig prisuppskattning på nätet. Kanske finns någon här som har haft / har 6106'a själv och har lite koll på vad de brukar gå för?

20190130_145057.jpg
 

riotvan

Cartier
Hej alla.

Jag skulle behöva hjälp med att få en värdeindikation på 2 olika klockor.

Den ena är en Omega SMP Americas Cup från 2001.
Den andra är en Rolex Oyster Perpetual 116000 från 2013. Båda är fullset. Ursäkta lite dåliga bilder.

Är väldigt tacksam för svar!

IMG_20190902_185103.jpg


IMG_20190902_185251.jpg


Skulle gissa att du kan få mellan 35 000 och 40 000 för Rolexen.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har en gammal 50-tals semi-bubbleback OP 6106, jubileelänken är från Rolex men inte orginal för klockan.
Har svårt att hitta någon vettig prisuppskattning på nätet. Kanske finns någon här som har haft / har 6106'a själv och har lite koll på vad de brukar gå för?

20190130_145057.jpg
Kanske lättare inne på vintage för såna där? Nä nån 6106 minns jag inte jag haft själv. Kan komma med en indikation baserat på andras och vad jag blivit erbjuden och vad jag känner till som sålts och inte sålts.

Först vet jag inte hur tavlan inverkar på priset på den, ser inte ut att vara i originaltillstånd men ska inte svära på det på en bild. Beror på vem den säljs till om det är positivt eller negativt eller om den spelar roll öht "refinisheringen". Rolexlänken är väl värd något också, den hör inte till klockan så det är svårt att säga vad nån vill betala extra för den. Hade jag frågat pris på klockan oservad men i full funktion hade jag väntat mig det begärts strax över 20k, mellan 20 och 25.
 
Senast ändrad:

riotvan

Cartier
Kanske lättare inne på vintage för såna där? Nä nån 6106 minns jag inte jag haft själv. Kan komma med en indikation baserat på andras och vad jag blivit erbjuden och vad jag känner till som sålts och inte sålts.

Först vet jag inte hur tavlan inverkar på priset på den, ser inte ut att vara i originaltillstånd men ska inte svära på det på en bild. Beror på vem den säljs till om det är positivt eller negativt eller om den spelar roll öht "refinisheringen". Rolexlänken är väl värd något också, den hör inte till klockan så det är svårt att säga vad nån vill betala extra för den. Hade jag frågat pris på klockan oservad men i full funktion hade jag väntat mig det begärts strax över 20k, mellan 20 och 25.

Tack!
 
J

Jimmy042

Guest
Har fått ett erbjudande på en IWC Portofino steel, alltså standard versionen. Klockan är i mycket fint skick, några enstaka hairlines och så, enligt ägaren är den sparsamt använd. 1,5 år gammal. Han begär 32 för den, är det rimligt?
 

Ejben

Breitling
2-Faktor
Hej alla, jag är ny här och har just beslutat mig för att köpa en finare dressad klocka.
Har kollat lite i sälj trådarna här och fastnat för några vintage omega seamasters.
Min fråga är, vilka vintage modeller bör man vara villig att betala vad för? Bör man akta sig för vissa modeller pga produktionsfel?
En snabb rundown helt enkelt, länka gärna fina prisvärda förslag om ni har några sånna, all hjälp uppskattas
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hej alla, jag är ny här och har just beslutat mig för att köpa en finare dressad klocka.
Har kollat lite i sälj trådarna här och fastnat för några vintage omega seamasters.
Min fråga är, vilka vintage modeller bör man vara villig att betala vad för? Bör man akta sig för vissa modeller pga produktionsfel?
En snabb rundown helt enkelt, länka gärna fina prisvärda förslag om ni har några sånna, all hjälp uppskattas
Finns inga genvägar. Börja läs relevanta trådar och ta fram ett par modeller som du tycker ser bra ut; därefter kan du fråga vad som är ett rimligt pris för dem.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej alla, jag är ny här och har just beslutat mig för att köpa en finare dressad klocka.
Har kollat lite i sälj trådarna här och fastnat för några vintage omega seamasters.
Min fråga är, vilka vintage modeller bör man vara villig att betala vad för? Bör man akta sig för vissa modeller pga produktionsfel?
En snabb rundown helt enkelt, länka gärna fina prisvärda förslag om ni har några sånna, all hjälp uppskattas
Som Vanlijglass säger så låter det som du efterfrågar en Vintage Omega köpguide. Börja med att kolla i vintagedelen där det bl a finns trådar om Fat lugs och Constellation, som anses vara de mer eftertraktade modellerna.
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Hej alla, jag är ny här och har just beslutat mig för att köpa en finare dressad klocka.
Har kollat lite i sälj trådarna här och fastnat för några vintage omega seamasters.
Min fråga är, vilka vintage modeller bör man vara villig att betala vad för? Bör man akta sig för vissa modeller pga produktionsfel?
En snabb rundown helt enkelt, länka gärna fina prisvärda förslag om ni har några sånna, all hjälp uppskattas
Ta även en titt i dagens klocka i Vintagdelen, kanske inga direkta prisuppgifter men ett bra sätt att hitta olika vintagemodeller man kanske missat. Lycka till i sökandet
 
Senast ändrad:

Acos

Audemars
Vad säger panelen är ett rimligt pris för en ca 2år gammal Gshock Ga-201 i gott skick? en repa på glaset dock men det är ju en klocka som ska användas
 

Imrun

Omega
Hejhej

Jag tänkte sälja en Oris aquis 43.5 mm med svart urtavla. Den är köpt 2019-07-02 på klockmaster i globen. Den är fullset. Fin lite bruksspår på länken. Är det rimligt att ta 14 000kr för den eller är jag helt ute och cyklar när det gäller priset?
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Hublot Big Bang 44mm, ref 301.SM.1770.RX, från 2009, fullset. Svart tavla. Servad 2016. Täthetsservice + polering 2019.

Vad är ett rimligt pris?
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hejhej

Jag tänkte sälja en Oris aquis 43.5 mm med svart urtavla. Den är köpt 2019-07-02 på klockmaster i globen. Den är fullset. Fin lite bruksspår på länken. Är det rimligt att ta 14 000kr för den eller är jag helt ute och cyklar när det gäller priset?
14 er nok for högt om du vil ha den såld. Rundt 11 000kr er nog mer rimligt beroende på skick.
 
Topp