• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lüning

Omega
Tjo,
Går det att sälja en sådan här kvartsare? Den får ingen tid på handleden då jag inte trivs med den och jag skulle hellre byta ut den mot något annat.
 

Bilagor

  • IMG_20190912_193632.jpg
    IMG_20190912_193632.jpg
    121 KB · Visningar: 6

BRATTÅS

Panerai
Över till något annat. Är denna värd något idag? Små hairlines på länken. Annars som på mina lånade bilder. 2000:- ?
Seiko compass.jpg
Seiko compass 3.jpg
Seiko compass 2.jpg
Seiko compass 4.jpg
 
Senast ändrad:

str85

Omega
Har länge varit sugen på att köpa min första "riktiga" kvalitetsklocka och har nu hittat en som jag fastnade för (snygg och med det jag ville ha) och som håller sig inom ekonomiska ramar för mig.
Men då jag inte är så berest i klockvärden ville jag höra efter om det är ett vettigt köp eller inte.

Det gäller en Tag Heuer från tidigt 2000, model CT2111 (Link Chronograph) i toppskick och nyligen servad. tror nypriset på den låg runt 35.
Vore straxt över 10 rimligt att betala idag och tror ni den håller ett okej värde i längden?

Tack så mycket.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har länge varit sugen på att köpa min första "riktiga" kvalitetsklocka och har nu hittat en som jag fastnade för (snygg och med det jag ville ha) och som håller sig inom ekonomiska ramar för mig.
Men då jag inte är så berest i klockvärden ville jag höra efter om det är ett vettigt köp eller inte.

Det gäller en Tag Heuer från tidigt 2000, model CT2111 (Link Chronograph) i toppskick och nyligen servad. tror nypriset på den låg runt 35.
Vore straxt över 10 rimligt att betala idag och tror ni den håller ett okej värde i längden?

Tack så mycket.
Lite norr om 10 är nog ok mtp skick och nyservad. Vad gäller värdet så kan den bli svårflippad då Link inte är Tags hetaste modell. Men gillar du så kör.

Tillägg: kom ihåg att du inte kan byta band hur som helst på en Link.
 

str85

Omega
Lite norr om 10 är nog ok mtp skick och nyservad. Vad gäller värdet så kan den bli svårflippad då Link inte är Tags hetaste modell. Men gillar du så kör.

Tillägg: kom ihåg att du inte kan byta band hur som helst på en Link.
Tack, ja, gillar den personligen och inte kunna byta armband är inget större problem för min del, men vill kanske inte ha en som skulle vara mer eller mindre omöjlig att sälja i framtiden.
De andra modellerna som påminner om den här till utseende är någon Breitling Blackbird eller kanske en Omega Speedmaster, men båda dem modellerna kräver åtminstone 10 till om man vill ha en begagnad i ok kvalité.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tack, ja, gillar den personligen och inte kunna byta armband är inget större problem för min del, men vill kanske inte ha en som skulle vara mer eller mindre omöjlig att sälja i framtiden.
De andra modellerna som påminner om den här till utseende är någon Breitling Blackbird eller kanske en Omega Speedmaster, men båda dem modellerna kräver åtminstone 10 till om man vill ha en begagnad i ok kvalité.
Tror nog den blir svår att flippa, inte ofta man ser Links här på forumet.

Valjoux-baserade kronografer växer ju på träd annars. Med vridring också så minskar utbudet en del men tex TH har ju betydligt mer lättflippade modeller, typ Aquaracer, där värdetappet redan skett och försäljningen går fort. Är du orolig för att förlora pengar skulle jag rekommendera att köpa något annat.

Kolla annars in Longines kronografmodeller. Mer lättsålda och finns mängder av modeller.
 

Danno

Omega
Godkväll, någon casioexpert som vet vad ett rimligt pris för en Protrek PRW-3500SYT-1D. Nyskick med ett extra casio original resinband. Hittar lite priser från Japan runt $500 plus frakt & moms.
 

str85

Omega
Tror nog den blir svår att flippa, inte ofta man ser Links här på forumet.

Valjoux-baserade kronografer växer ju på träd annars. Med vridring också så minskar utbudet en del men tex TH har ju betydligt mer lättflippade modeller, typ Aquaracer, där värdetappet redan skett och försäljningen går fort. Är du orolig för att förlora pengar skulle jag rekommendera att köpa något annat.

Kolla annars in Longines kronografmodeller. Mer lättsålda och finns mängder av modeller.
Att förlora pengar räknar jag med, men hoppas väl att man åtminstone kan få tillbaka kanske 70-80% inköpssumman om man skulle sälja efter 5-10år förutsatt att den sköts ordentligt.
Har kollat lite på aquaracer modellerna men dem tilltalar mig tyvärr inte på samma sätt.

Kan inte säga vad det är men har verkligen fastnat för designen på Link:en.

Tack för tipset, ska titta lite mer på Longines, men såg inga som jag föll för direkt när jag snabbkollade.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Att förlora pengar räknar jag med, men hoppas väl att man åtminstone kan få tillbaka kanske 70-80% inköpssumman om man skulle sälja efter 5-10år förutsatt att den sköts ordentligt.
Har kollat lite på aquaracer modellerna men dem tilltalar mig tyvärr inte på samma sätt.

Kan inte säga vad det är men har verkligen fastnat för designen på Link:en.

Tack för tipset, ska titta lite mer på Longines, men såg inga som jag föll för direkt när jag snabbkollade.
Har man fastnat för en modell finns bara en lösning - köp den.

Får du tag i en för 10k så får du säkert tillbaka 7-8 med lite tålamod. Mer om du hittar en annan frälst.

Hur det ser ut om 5-10 år blir bara rena spekulationer. Köp och var glad :)
 

Eriksct

Breitling
Hej!
Riktmärke för pris på en Rolex Air king 114200 nyinköpt i butik 2009? Fullset, Ej servad eller polerad.
 

Bilagor

  • 522A057D-E22A-42F3-B823-CA23799AEAB4.jpeg
    522A057D-E22A-42F3-B823-CA23799AEAB4.jpeg
    121.2 KB · Visningar: 3

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Blev av LW erbjuden 85' för en fullset 16710 i supperskick, nyservad. Lågt väl? Har sett att de går för typ 120 i samma butik... Andra säger att de får bra i inbyte, min erfarenhet är lite tvärtom tyvärr. Förstår att de måste betala hyror men...
 
Senast ändrad:

Azole

Breitling
image3.jpeg
image2.jpeg
image1.jpeg
Har en Seven Friday SF-P3 / 03 - A0698 som jag aldrig använder ej box eller cert tänkte kanske sälja! Vad tror ni är rimligt prisbild?
bifogar bild..
Tack
 
Senast ändrad:
Topp