Ingen gissning?Vad är ett rimligt pris för en Turnograph 116264 från 2005-2012? Den tillverkas inte mer, med låda och cert. Kollar man Chrono24 så är det över 60k som är rimligt men det är ju den svenska kronan som ställer till det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen gissning?Vad är ett rimligt pris för en Turnograph 116264 från 2005-2012? Den tillverkas inte mer, med låda och cert. Kollar man Chrono24 så är det över 60k som är rimligt men det är ju den svenska kronan som ställer till det.
Drygt 40Rolex Explorer 114270 från 2002;
opolerad utan större skavanker;
ingen box eller papper;
ej alla länkbitar, vilken gör handled >17 cm till ett problem;
äkthetsbevis från Kaplans;
servicekvitto från Nymans Ur från 2012.
Huru lyder edert domslut?
Strax norr om 50 om den är i prima skick skulle jag säga då.Ingen gissning?
Fullset? Eller bara klockan? /)Strax norr om 50 om den är i prima skick skulle jag säga då.
Fullset? Eller bara klockan? /)
Jag skulle säga fullset.Fullset? Eller bara klockan? /)
Har du rätt så hoppas jag någon kontaktar mig här på forumetJag skulle säga fullset.
Värdelös ?Över till något annat. Är denna värd något idag? Små hairlines på länken. Annars som på mina lånade bilder. 2000:- ?
Sök på referensen på köp&sälj, så ser du priser om det sålts någon.Värdelös ?
Värdelös ?
Lite norr om 10 är nog ok mtp skick och nyservad. Vad gäller värdet så kan den bli svårflippad då Link inte är Tags hetaste modell. Men gillar du så kör.Har länge varit sugen på att köpa min första "riktiga" kvalitetsklocka och har nu hittat en som jag fastnade för (snygg och med det jag ville ha) och som håller sig inom ekonomiska ramar för mig.
Men då jag inte är så berest i klockvärden ville jag höra efter om det är ett vettigt köp eller inte.
Det gäller en Tag Heuer från tidigt 2000, model CT2111 (Link Chronograph) i toppskick och nyligen servad. tror nypriset på den låg runt 35.
Vore straxt över 10 rimligt att betala idag och tror ni den håller ett okej värde i längden?
Tack så mycket.
Tack, ja, gillar den personligen och inte kunna byta armband är inget större problem för min del, men vill kanske inte ha en som skulle vara mer eller mindre omöjlig att sälja i framtiden.Lite norr om 10 är nog ok mtp skick och nyservad. Vad gäller värdet så kan den bli svårflippad då Link inte är Tags hetaste modell. Men gillar du så kör.
Tillägg: kom ihåg att du inte kan byta band hur som helst på en Link.
Tror nog den blir svår att flippa, inte ofta man ser Links här på forumet.Tack, ja, gillar den personligen och inte kunna byta armband är inget större problem för min del, men vill kanske inte ha en som skulle vara mer eller mindre omöjlig att sälja i framtiden.
De andra modellerna som påminner om den här till utseende är någon Breitling Blackbird eller kanske en Omega Speedmaster, men båda dem modellerna kräver åtminstone 10 till om man vill ha en begagnad i ok kvalité.
Att förlora pengar räknar jag med, men hoppas väl att man åtminstone kan få tillbaka kanske 70-80% inköpssumman om man skulle sälja efter 5-10år förutsatt att den sköts ordentligt.Tror nog den blir svår att flippa, inte ofta man ser Links här på forumet.
Valjoux-baserade kronografer växer ju på träd annars. Med vridring också så minskar utbudet en del men tex TH har ju betydligt mer lättflippade modeller, typ Aquaracer, där värdetappet redan skett och försäljningen går fort. Är du orolig för att förlora pengar skulle jag rekommendera att köpa något annat.
Kolla annars in Longines kronografmodeller. Mer lättsålda och finns mängder av modeller.
Har man fastnat för en modell finns bara en lösning - köp den.Att förlora pengar räknar jag med, men hoppas väl att man åtminstone kan få tillbaka kanske 70-80% inköpssumman om man skulle sälja efter 5-10år förutsatt att den sköts ordentligt.
Har kollat lite på aquaracer modellerna men dem tilltalar mig tyvärr inte på samma sätt.
Kan inte säga vad det är men har verkligen fastnat för designen på Link:en.
Tack för tipset, ska titta lite mer på Longines, men såg inga som jag föll för direkt när jag snabbkollade.
Du sålde väl en eller flera nyligen? Det bör vara värdet.Vad är Seiko Sarb035 och Sarb033 i nyskick egentligen värd idag? Har sett siffror mellan 2800-5500kr.
Endast bytt en Sarb033 mot Sarb017. Haft annons på Sarb035 ett bra tag. Osåld.Du sålde väl en eller flera nyligen? Det bör vara värdet.
Såldes väl en 033 för 3800kr för inte allt så länge sen. Eller va det 3500kr, oklart hur det slutade men runt 4k känns väl rimligt?Endast bytt en Sarb033 mot Sarb017. Haft annons på Sarb035 ett bra tag. Osåld.