• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Perra1

Breitling
Hej,

Tänkte ta hjälp av er expertis.

Har en Tag Heuer Aquaracer 500M WAJ2110 som jag funderar på att sälja. Köpt Sverige 2011, fullset. Använd, dvs lite märken från desk dives på spännet armband.

Vad är ett rimligt pris, såg en på uretvintage för 16k. Verkar finns på Chrono24 från 14,5 och uppåt.

Åkte iväg för 14k, om de kanske hjälper någon annan i framtiden.
 

Micke P

Breitling
Funderar att sälja min Glycine Combat Sub GL0083 uttagen Juni 2017. Skick 10/10. Kommer med original Nato och ett sailcloth med gula stichings. Box givetvis. Nån som har en idé.
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
Vad skulle ni uppskatta värdet på en Chanel J12 till? Watch only.
Quartz urverk, keramisk länk och bezel. Klockan är hos Chanel och får ny bezel. Värdet för klockan i reparerat skick är det intressanta.
9CB9D905-A562-4642-9B32-C0208664F86A.jpeg
 

khx

Omega
Omega Seamaster manuell Cal 284, ca 1958, sliten men fullt fungerande. Guld på stål, plexiglas. Servad för ett par år sedan (av kunnig kompis, ej dokumenterat). Ganska nytt Hirschläderband. Kommer med sliten låda från Omega.

Prisuppskattning?
 

Bilagor

  • 0817C253-4E29-41C2-AA1C-50EE9C4DFBC3.jpeg
    0817C253-4E29-41C2-AA1C-50EE9C4DFBC3.jpeg
    79.6 KB · Visningar: 5
  • A9A2EF84-8F54-4B98-996C-143772AEA71C.jpeg
    A9A2EF84-8F54-4B98-996C-143772AEA71C.jpeg
    64.1 KB · Visningar: 4
  • 0751CB30-7C26-4D31-9EB6-4C4E93F552D8.jpeg
    0751CB30-7C26-4D31-9EB6-4C4E93F552D8.jpeg
    101.8 KB · Visningar: 4

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Vad är rimligt att sälja nya modellen av SMP på länk med blå tavla för? Uttagen 18 men nyskick rakt igenom...
 

ViktorHedermo

Breitling
Hej klockentusiaster!
Jag går i banorna att sälja min Omega Speedmaster reduced från tidigt 00-tal (Fullset och i gott skick) Förstår om det är svårt att uppskatta utifrån denna info, men så där mellan tummen och pekfingret, vad skulle ni sätta för pris?

Mvh / Viktor
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Tjena kamrater, vad skulle vara rimligt att få för min tag heuer aquaracer chronograf automatisk, från 2016 med blå keramisk bezel. Fullset och kanonskick.
 

Tellus8

Omega
Hej alla,

Jag köpte en Omega Seamaster (ref 212.30.41.20.03.001) för mindre än en månad sedan. Jag har redan drabbats av "flippar-sjukan" och funderar på en Rolex trots att jag gillar SMP:n oerhört (hade man haft råd att ha båda så vore jag gladast). Vad tror ni att man får för SMP:n? Bilder finns i mitt paketöppningsinlägg i länken nedan. Det som har hänt är att några skruvar i armbandet är lite skadade efter att en urmakare klantade sig. Plus en liten hairline på spännet. Skruvarna tänker jag att jag antingen köper nya och skickar med eller drar ner priset.

Vill poängtera att detta inte handlar om en spekulationsaffär där jag vill maximera någon vinst. Jag är helt ny på så här fina klockor och gjorde nog ett förhastat köp helt enkelt.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-750#post-3031291
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej alla,

Jag köpte en Omega Seamaster (ref 212.30.41.20.03.001) för mindre än en månad sedan. Jag har redan drabbats av "flippar-sjukan" och funderar på en Rolex trots att jag gillar SMP:n oerhört (hade man haft råd att ha båda så vore jag gladast). Vad tror ni att man får för SMP:n? Bilder finns i mitt paketöppningsinlägg i länken nedan. Det som har hänt är att några skruvar i armbandet är lite skadade efter att en urmakare klantade sig. Plus en liten hairline på spännet. Skruvarna tänker jag att jag antingen köper nya och skickar med eller drar ner priset.

Vill poängtera att detta inte handlar om en spekulationsaffär där jag vill maximera någon vinst. Jag är helt ny på så här fina klockor och gjorde nog ett förhastat köp helt enkelt.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-750#post-3031291
Om du köpte den för ett ok pris för en månad sedan har du ju en bra riktbild där.
 

Tellus8

Omega
Om du köpte den för ett ok pris för en månad sedan har du ju en bra riktbild där.
Tack för input. Jag var lite osäker på hur mycket värdet minskar direkt när man öppnar lådan. En bil rasar ju rätt mycket när man kör ut den från handlarn och jag ville inte komma med något hutlöst pris om jag nu testar att lägga ut klockan på försäljning.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack för input. Jag var lite osäker på hur mycket värdet minskar direkt när man öppnar lådan. En bil rasar ju rätt mycket när man kör ut den från handlarn och jag ville inte komma med något hutlöst pris om jag nu testar att lägga ut klockan på försäljning.
Ah, du köpte den helt ny? Är det Omega får du nog räkna med ett visst tapp. Sorry, missade den detaljen.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej alla,

Jag köpte en Omega Seamaster (ref 212.30.41.20.03.001) för mindre än en månad sedan. Jag har redan drabbats av "flippar-sjukan" och funderar på en Rolex trots att jag gillar SMP:n oerhört (hade man haft råd att ha båda så vore jag gladast). Vad tror ni att man får för SMP:n? Bilder finns i mitt paketöppningsinlägg i länken nedan. Det som har hänt är att några skruvar i armbandet är lite skadade efter att en urmakare klantade sig. Plus en liten hairline på spännet. Skruvarna tänker jag att jag antingen köper nya och skickar med eller drar ner priset.

Vill poängtera att detta inte handlar om en spekulationsaffär där jag vill maximera någon vinst. Jag är helt ny på så här fina klockor och gjorde nog ett förhastat köp helt enkelt.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-750#post-3031291

Hej! Synd att du ångrade dig så snabbt. Generellt så har det varit möjligt att få 20-30 % rabatt på listpriset. Har inte koll på nypriset men begagnad nästan nyskick borde ligga på 60-70 % av listpris.

Vad vill du köpa istället?
 

Tellus8

Omega
Hej! Synd att du ångrade dig så snabbt. Generellt så har det varit möjligt att få 20-30 % rabatt på listpriset. Har inte koll på nypriset men begagnad nästan nyskick borde ligga på 60-70 % av listpris.

Vad vill du köpa istället?

Hej!

Ja det känns jättesynd. Jag vill inte byta egentligen för jag gillar SMP:n så mycket. Men nu har jag fått en känsla av att jag vill ha en Explorer II och känslor är svåra att rättfärdiga och förstå tycker jag. Som sagt, helst vill jag ju ha båda men det är tyvärr inte möjligt. Och nu går jag bara och tänker på en Explorer så livet är tufft:banghead:

60-70% av listpris blir ju ett ordentligt tapp. Jag får väga det mot hur man värderar känslan av att vara 100% nöjd. Svårvärderat alltså. Jag lär också väga in i beräkningen att jag kommer hitta något annat att sukta efter när jag väl har bytt till Explorern.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!

Ja det känns jättesynd. Jag vill inte byta egentligen för jag gillar SMP:n så mycket. Men nu har jag fått en känsla av att jag vill ha en Explorer II och känslor är svåra att rättfärdiga och förstå tycker jag. Som sagt, helst vill jag ju ha båda men det är tyvärr inte möjligt. Och nu går jag bara och tänker på en Explorer så livet är tufft:banghead:

60-70% av listpris blir ju ett ordentligt tapp. Jag får väga det mot hur man värderar känslan av att vara 100% nöjd. Svårvärderat alltså. Jag lär också väga in i beräkningen att jag kommer hitta något annat att sukta efter när jag väl har bytt till Explorern.
Ja, har du drabbats av flipparsjukan är det bäst att köpa begagnat. Då är det ganska lätt att få tillbaka pengarna.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla,

Jag köpte en Omega Seamaster (ref 212.30.41.20.03.001) för mindre än en månad sedan. Jag har redan drabbats av "flippar-sjukan" och funderar på en Rolex trots att jag gillar SMP:n oerhört (hade man haft råd att ha båda så vore jag gladast). Vad tror ni att man får för SMP:n? Bilder finns i mitt paketöppningsinlägg i länken nedan. Det som har hänt är att några skruvar i armbandet är lite skadade efter att en urmakare klantade sig. Plus en liten hairline på spännet. Skruvarna tänker jag att jag antingen köper nya och skickar med eller drar ner priset.

Vill poängtera att detta inte handlar om en spekulationsaffär där jag vill maximera någon vinst. Jag är helt ny på så här fina klockor och gjorde nog ett förhastat köp helt enkelt.

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-750#post-3031291
26 är nog rimligt
 

Ebbot

Cartier
hej! Undrar vad en 16570 med svart tavla från 1995 i bra skick kan vara värd? Inte polerad som jag kan se, med inner och ytterbox. svårt att säga värde? Vad tror ni?
Har inte hittat så många på säljdelen på ett tag.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
hej! Undrar vad en 16570 med svart tavla från 1995 i bra skick kan vara värd? Inte polerad som jag kan se, med inner och ytterbox. svårt att säga värde? Vad tror ni?
Har inte hittat så många på säljdelen på ett tag.
Svårt att svara på utan att ha sett några bilder, men någonstans runt 45-50'.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
hej! Undrar vad en 16570 med svart tavla från 1995 i bra skick kan vara värd? Inte polerad som jag kan se, med inner och ytterbox. svårt att säga värde? Vad tror ni?
Har inte hittat så många på säljdelen på ett tag.

Verkar blivit en hype kring 16570 och på c24 har det ballat ur helt. 50-53 på svenska marknaden kan du garanterat få.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
hej! Undrar vad en 16570 med svart tavla från 1995 i bra skick kan vara värd? Inte polerad som jag kan se, med inner och ytterbox. svårt att säga värde? Vad tror ni?
Har inte hittat så många på säljdelen på ett tag.
Att hitta någonting mer prisvärt om man söker semivintage sportrolle är nog inte ens möjligt. Lägg gärna upp någon bild här i tråden.
 
Topp