poormans
Guld
Vad kan detta vara värt? 18k roséguld viklås till Omega
Ska du sälja det så lägg ett pm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad kan detta vara värt? 18k roséguld viklås till Omega
https://klocksnack.se/threads/omega-viklås-18k-roséguld.120239/Ska du sälja det så lägg ett pm
Får man verkligen en fullset för 100k?Tjena!
Jag äger en Rolex 16710 stick dial
Kaliber 3185. Jag köpte klockan 2013 utan original handlingar och box. Jag servade den i juli och passade även på att värdera klockan hos kaplans .
Kaplans som värderade den till 95 k vilket känns helt orimligt då fullsett ligger runt 100 - 120 k beroende på skick.
Vad skulle ni klockentusiaster säga att än mer rimlig värdering bör vara?
Får man verkligen en fullset för 100k?
Jag tror inte 95 är helt fel. Du kan få 80 av mig - snabb affär!
Kolla här på KS så får du en bra bild. Du får också ta med i beräkningen att din är nyservad vilket såklart höjer värdet. Dock ser den ut att vara polerad i samband med service och det kan tyvärr dra ner värdet. Jag är lite novis på att bedöma poleringen, men det finns andra här som har sjukt bra koll på sånt.Tack för svar, du verkar ha bättre koll än mig! vad skulle du säga att fullsett ligger på då?
Då ska du ju behålla den. Det är en fantastisk klocka.Jag vet inte om jag ska sälja ännu utan försöker mest skapa mig en rimlig bild. Trivs sjukt bra med klockan. Stort tack för alla bra tips och råd. Uppskattas
Jo det fanns andra medlemmar som sågade poleringen
Det är inte en guldklocka. Den är pläterad med stålbaklock.Jag har ärvt den här Seiko Quartz.
Vet inte när den är tillverkad. Det ska vara en guldklocka från en arbetsgivare.
Hur vet man om det är guld? Jag ser ingen guldstämpel.
Vad är rimligt värde eller skrotvärdet?
Tack för svar. Vad är stålbaklock?Det är inte en guldklocka. Den är pläterad med stålbaklock.
För dig kanske den är värd nåt då du ärvt den? Men nog har den väl även ett visst ekonomiskt värde, hur mycket vet jag inte kanske nån annan gör, men inga stora summor. Credormodell ser det ut som av loggan att döma.Tack för svar. Vad är stålbaklock?
Vet du om den är värd något?
Ingen länk eller? Ca 3.000 kr skulle jag tro. Dock så är det ju inte så kul att serva en klocka för 3.000 kr och det kommer väl behövas i närtid.Hallå, hoppas ni kan ge någon uppskattning/indikation på värdet på denna 39mm Longines Hydroconquest? Blå urtavla, Ref L3.641.4.96.6 som jag köpte via auktion från Pantbanken -10 som watch only. Okänd servicehistorik och klockan har sina scars and scuffs men (verkar) fortfarande gå relativt bra.
Anledning till jag frågar er kära klockentusiaster är för jag vill bli av med klockan då jag inte använder den, men vet inte vad som verkar rimligt att ta för den. Skulle uppskatta input från er
Skulle tippa på 1500-2000Hej,
Är ny på detta forum och undrar om någon skulle kunna hjälpa mig.
Har en Omega Genève från slutat av 70 talet. Behov av service.
Den funkar fint när den ligger stilla men när man sätter den på armen så slutar den ticka. Vad kan detta vara för fel och vad kan man få för den i befintligt skick?
Små repor på glaset.
Tvättas länk (ej original).
Se bif bilder.
Skulle tippa på 1500-2000
Nej inte utan tidigare erfarenhet. Finns kanske någon hobbyurmakare här på forumet som skulle kunna tänka sig att hjälpa till att serva den.Tack för svar, vet du om man kan åtgärda problemet själv?
Häng lite i vintage-delen så dyker det säkert upp några stycken.Ok, hur kontaktar jag en?
Ingen länk eller? Ca 3.000 kr skulle jag tro. Dock så är det ju inte så kul att serva en klocka för 3.000 kr och det kommer väl behövas i närtid.
Guldvikt förutom eventuellt affektionsvärdeHalloj
Mors gamla 25års present 2004 en Tissot i helguld.
Värde endast i sin vikt eller finns det något övrigt värdeskapande?
Står monoquqe 18k på undersidan
Ställer mig försiktigt tveksam till äktheten på dessa. Är det äkta krokodil? Fler och bättre bilder?Någon som har ungefärlig prisbild på Omega läderband plus guldspänne (pläterad)
18 mm brett och i gott skick (använt 10-tal gånger)
Bra fråga. Fick det på en Omega Constellation, och utgick från att det var original. Kan se om jag kan lösa bättre bilder!Ställer mig försiktigt tveksam till äktheten på dessa. Är det äkta krokodil? Fler och bättre bilder?