• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad kan ett rimligt pris vara för en Frederique Constant Moonphase I rosegold? Väldigt fint skick och fullset.
Screenshot_20191016-222311_Blocket.jpg

Är folk intresserade av att köpa vintage omega geneve-klockarmband i 18k guld, 18mm?
Vad tror ni? Bättre att ev sälja för guldvärdet?
Känns inte så attraktivt.
Om Det är originallänk till Omega Genevé så skulle jag säga att du borde få lite mer än guldvärdet.
Oavsett om du får lika mycket, så är det ju roligare att veta att den inte blir nersmällt för guldet.

Har du någon bild på länken, både länk och lås?
Absolut. Jag skall posta en bild när jag kommer hem. Den är inte original, utan kom på en ”50 år i tjänst-gåva” någon gång på 70-talet.
Och jag håller helt med om att det är roligare att inte smälta ner den. Vill egentligen inte göra mig av med den. Utan funderade bara på if den skulle vara mer värd som länk än som guld. Den är dessutom ganska repig då morfar körde helguld som beater på varvet. :)

Absolut. Jag skall posta en bild när jag kommer hem. Den är inte original, utan kom på en ”50 år i tjänst-gåva” någon gång på 70-talet.
Och jag håller helt med om att det är roligare att inte smälta ner den. Vill egentligen inte göra mig av med den. Utan funderade bara på if den skulle vara mer värd som länk än som guld. Den är dessutom ganska repig då morfar körde helguld som beater på varvet. :)
Klart det är roligare att den sparas, men iom att det är en eftermarknadslänk så skulle jag inte ha allt för dåligt samvete ifall du väljer att smälta. Dock så kanske den kan vara kul att spara för affektionsvärdet? :)

Försöker få ett cirka värde på min certina DS jag vet inte hur Jag har referans nr 260 7195 44

Bilagor

• certina 2.jpg
    certina 2.jpg
    43.9 KB · Visningar: 5
Försöker få ett cirka värde på min certina DS jag vet inte hur Jag har referans nr 260 7195 44
Nyförvärv stod det i tråden som försvann, du har fått den antar jag eftersom annars hade du vetat priset du betalat.

De ligger fortfarande på nätet från nån återförsäljare om man söker men är utgångna och den begagnade jag hittade vid hastig sökning tycks ha gått för 15 euro på catawiki. Din kanske är i superskick och kan vara "värd" något mer men det går inte att se på dina bilder.

Rolex 16613 -96. Inga tillbehör förutom servicecert ifrån Rolex. Servad för nästan 20 000kr för ett par månader sedan. Tycker det är svårt att värdera den. Tar tacksamt emot er hjälp.

Bekants bekant undrar värde på denna:
A6D17270-C37C-4355-893A-3647FA0DC052.jpeg

Enligt uppgift 40mm diameter, regelbundet servad, b&p finns.
Tacksam för input.

Daytona från ca 1997 med Zeniths urverk och diamanttavla (Rolex). Själv är jag urkass på denna modell, men har lovat en vän att försöka kolla upp priset... Nån som har en idé? Vet inget mer om den.

Screenshot_20191021_095317.jpg

Tillbaka
Topp