• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

@thomastheswede har koll på systermodellen 7017. För mitt otränade öga så tycker jag att den ser äkta ut men har nog blivit polerad ett antal gånger (tänker främst på Rolexkronan på spännet) fast det är inte så lätt att avgöra på de bilderna.

Generellt sett så ligger jumbomodellen med bara datumvisning ca 5-10tkr under 70XX som även har dagvisning. De 9050/0 jag har sett till salu ligger någonstans mellan 15-20tkr beroende på skick.

@thomastheswede har koll på systermodellen 7017. För mitt otränade öga så tycker jag att den ser äkta ut men har nog blivit polerad ett antal gånger (tänker främst på Rolexkronan på spännet) fast det är inte så lätt att avgöra på de bilderna.

Generellt sett så ligger jumbomodellen med bara datumvisning ca 5-10tkr under 70XX som även har dagvisning. De 9050/0 jag har sett till salu ligger någonstans mellan 15-20tkr beroende på skick.

Så får jag loss den för mindre än 15k så är det en bra deal mao, även om den är polerad. Ingår dock ingen box eller cert och okänd historik

Är 34mm jumbo? Låter väldigt litet

Fick som uppgift att kolla upp den här quartz BMW chronografen om det fanns något egentligt värde i dem, härligt plastig men i bra skick. Försöka på en tusing på blocket? tack på förhand
20191103_191941.jpg

Vad är ett rimligt för en Omega Seamaster AT kal 2500 från 2005-2006 nyservad men utan box och originalhandlingar, läderarmband?
Eller samma som ovan fast på länk?

Oj, det var billigt! Hittar inget billigare än 25 utan service på länk. Överhuvudtaget svårt att hitta ngt nyservat för 20-25.
Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.
Vad kostar en fullset med 2500 med länk, 25k?
8-9k prisavdrag för saknad av alla tillbehören och länk ser jag inte som något konstigt.

Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.

Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.
8-9k prisavdrag för saknad av alla tillbehören och länk ser jag inte som något konstigt.

Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.[/QUOTE
Men service måste oxå ha ett värde annans får man räkna med att lägga på 5-6tkr direkt efter köpet..

Självklart är en service värd något, är den nyservad och har dokumentation på detta kanske några tusenlappar!

Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.
Självklart är en service värd något, är den nyservad och har dokumentation på detta kanske några tusenlappar!
Ja, tänker samma här. Kan få en AT 2500 från 2005 från en cert AD för 24000kr. Nyservat. Grejen är att den är utan tidigare dokument, historik, läderband, utan box. Vill jag ha en box får jag lägga på ca 1000 och länk 5000..Det kan han ordna. Men då är vi uppe vid 30..Tror du jag har ngt förhandlingsläge här? Har kollat överallt men hittar inget billigare med service. Jag hade en fr en privat person för ca 25 med länk men han verkade inte ha koll alls och ingen service...

Ja, tänker samma här. Kan få en AT 2500 från 2005 från en cert AD för 24000kr. Nyservat. Grejen är att den är utan tidigare dokument, historik, läderband, utan box. Vill jag ha en box får jag lägga på ca 1000 och länk 5000..Det kan han ordna. Men då är vi uppe vid 30..Tror du jag har ngt förhandlingsläge här? Har kollat överallt men hittar inget billigare med service. Jag hade en fr en privat person för ca 25 med länk men han verkade inte ha koll alls och ingen service...
Om du känner dig nöjd med den klockan till det priset är det bara att köpa, vad sen jag tycker är rimligt är ju orelevant egentligen.

Men 25k är 8500 - pengar (på länk) och då finns det ingen anledning att köpa en 2500 enligt mig.
Hade inte brytt mig om den var nyservad eller inte, går den som den ska hade jag väntat med det och lagt pengar på en service i framtiden när det behövs.

Om du känner dig nöjd med den klockan till det priset är det bara att köpa, vad sen jag tycker är rimligt är ju orelevant egentligen.

Men 25k är 8500 - pengar (på länk) och då finns det ingen anledning att köpa en 2500 enligt mig.
Hade inte brytt mig om den var nyservad eller inte, går den som den ska hade jag väntat med det och lagt pengar på en service i framtiden när det behövs.
Får man fråga var hittar man en 8500 på länk för endast 25? Aldrig sett. I det här fallet så går den -16sek /dag så den behöver definitivt en service.

Har hittat en Omega speedmaster ref. 3511.50 i riktigt bra skick. Servad för några år sedan för över 4000kr. Vad skulle ni säga är en rimlig peng för en sådan?
Tacksam för alla svar :D

Tillbaka
Topp