Pacta sunt servanda
Silver
Billigast på marknaden med marginal och C24:s prisrekommendation är 28 000 kr, är det rimligt att begära 25 000 kr?
https://klocksnack.se/threads/iwc-mark-xv-pilots-watch.118717/
Passar också på att fråga igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Billigast på marknaden med marginal och C24:s prisrekommendation är 28 000 kr, är det rimligt att begära 25 000 kr?
https://klocksnack.se/threads/iwc-mark-xv-pilots-watch.118717/
Passar också på att fråga igen.
Någon input?
@thomastheswede har koll på systermodellen 7017. För mitt otränade öga så tycker jag att den ser äkta ut men har nog blivit polerad ett antal gånger (tänker främst på Rolexkronan på spännet) fast det är inte så lätt att avgöra på de bilderna.
Generellt sett så ligger jumbomodellen med bara datumvisning ca 5-10tkr under 70XX som även har dagvisning. De 9050/0 jag har sett till salu ligger någonstans mellan 15-20tkr beroende på skick.
Är 34mm jumbo? Låter väldigt litet@thomastheswede har koll på systermodellen 7017. För mitt otränade öga så tycker jag att den ser äkta ut men har nog blivit polerad ett antal gånger (tänker främst på Rolexkronan på spännet) fast det är inte så lätt att avgöra på de bilderna.
Generellt sett så ligger jumbomodellen med bara datumvisning ca 5-10tkr under 70XX som även har dagvisning. De 9050/0 jag har sett till salu ligger någonstans mellan 15-20tkr beroende på skick.
Jumbon är 38 mm.Är 34mm jumbo? Låter väldigt litet
Nja, är den inte 36,5-37?Jumbon är 38 mm.
Oavsett vad så kan det inte vara jumbo utan vanlig liten Prince så frågan är vad en sådan kostar i så fallNja, är den inte 36,5-37?
Förlåt, trodde det var en annan tråd. Jumbo kan mycket väl vara 38.Oavsett vad så kan det inte vara jumbo utan vanlig liten Prince så frågan är vad en sådan kostar i så fall
Det var inte menat så, mer ett konstaterande att då är nog prisuppgiften också fel jag är tacksam för all hjälp jag kan få då jag själv känner mig riktigt grön och inte riktigt ser skillnaden mellan äkta/oäktaFörlåt, trodde det var en annan tråd. Jumbo kan mycket väl vara 38.
Försöka på en tusing på blocket? tack på förhand
tack för svaret! hoppades på ev. samlarvärde men är föga förvånad med den kvalitén kostade enl ägaren en bit över tusenlappen nyNej det tror jag inte. Däremot kanske 200kr på Tradera.
15k utan länk och några tusen till med länk typVad är ett rimligt för en Omega Seamaster AT kal 2500 från 2005-2006 nyservad men utan box och originalhandlingar, läderarmband?
Eller samma som ovan fast på länk?
Oj, det var billigt! Hittar inget billigare än 25 utan service på länk. Överhuvudtaget svårt att hitta ngt nyservat för 20-25.15k utan länk och några tusen till med länk typ
Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.Oj, det var billigt! Hittar inget billigare än 25 utan service på länk. Överhuvudtaget svårt att hitta ngt nyservat för 20-25.
Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.
Vad kostar en fullset med 2500 med länk, 25k?
8-9k prisavdrag för saknad av alla tillbehören och länk ser jag inte som något konstigt.
Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.[/QUOTE
Men service måste oxå ha ett värde annans får man räkna med att lägga på 5-6tkr direkt efter köpet..
Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.
Vad kostar en fullset med 2500 med länk, 25k?
8-9k prisavdrag för saknad av alla tillbehören och länk ser jag inte som något konstigt.
Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.
Ja, tänker samma här. Kan få en AT 2500 från 2005 från en cert AD för 24000kr. Nyservat. Grejen är att den är utan tidigare dokument, historik, läderband, utan box. Vill jag ha en box får jag lägga på ca 1000 och länk 5000..Det kan han ordna. Men då är vi uppe vid 30..Tror du jag har ngt förhandlingsläge här? Har kollat överallt men hittar inget billigare med service. Jag hade en fr en privat person för ca 25 med länk men han verkade inte ha koll alls och ingen service...Självklart är en service värd något, är den nyservad och har dokumentation på detta kanske några tusenlappar!
Om du känner dig nöjd med den klockan till det priset är det bara att köpa, vad sen jag tycker är rimligt är ju orelevant egentligen.Ja, tänker samma här. Kan få en AT 2500 från 2005 från en cert AD för 24000kr. Nyservat. Grejen är att den är utan tidigare dokument, historik, läderband, utan box. Vill jag ha en box får jag lägga på ca 1000 och länk 5000..Det kan han ordna. Men då är vi uppe vid 30..Tror du jag har ngt förhandlingsläge här? Har kollat överallt men hittar inget billigare med service. Jag hade en fr en privat person för ca 25 med länk men han verkade inte ha koll alls och ingen service...
Får man fråga var hittar man en 8500 på länk för endast 25? Aldrig sett. I det här fallet så går den -16sek /dag så den behöver definitivt en service.Om du känner dig nöjd med den klockan till det priset är det bara att köpa, vad sen jag tycker är rimligt är ju orelevant egentligen.
Men 25k är 8500 - pengar (på länk) och då finns det ingen anledning att köpa en 2500 enligt mig.
Hade inte brytt mig om den var nyservad eller inte, går den som den ska hade jag väntat med det och lagt pengar på en service i framtiden när det behövs.
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-aqua-terra-38-5mm.116454/#post-2941390Får man fråga var hittar man en 8500 på länk för endast 25? Aldrig sett. I det här fallet så går den -16sek /dag så den behöver definitivt en service.
Jag har ju tidigare länkat till flera 8500 som sålts här på forumet för runt 25k?Får man fråga var hittar man en 8500 på länk för endast 25? Aldrig sett. I det här fallet så går den -16sek /dag så den behöver definitivt en service.
Tack, jag vet men hittar inget nu. Men jag får bepansra mig med tålamod och vänta. Den som väntar på nått gått..Jag har ju tidigare länkat till flera 8500 som sålts här på forumet för runt 25k?