Laddar...
Erikson Urhandel

Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 15 juli 2014.

1. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan

Någon input?

2. Pacta sunt servanda

Pacta sunt servanda Brons Premium

3. ScubaKing

ScubaKing Silver

23-24 är ok. Handlare säljer den för 28 och det priset är alltid uppe för diskussion. Sedan har dem en hel del dem måste täcka som säljare.

Pacta sunt servanda gillar detta.
  4. Duddee

Duddee Titan

@thomastheswede har koll på systermodellen 7017. För mitt otränade öga så tycker jag att den ser äkta ut men har nog blivit polerad ett antal gånger (tänker främst på Rolexkronan på spännet) fast det är inte så lätt att avgöra på de bilderna.

Generellt sett så ligger jumbomodellen med bara datumvisning ca 5-10tkr under 70XX som även har dagvisning. De 9050/0 jag har sett till salu ligger någonstans mellan 15-20tkr beroende på skick.

mruhr gillar detta.
  5. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan
    Så får jag loss den för mindre än 15k så är det en bra deal mao, även om den är polerad. Ingår dock ingen box eller cert och okänd historik

6. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan
    Är 34mm jumbo? Låter väldigt litet

7. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Jumbon är 38 mm.

8. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Nja, är den inte 36,5-37?

Edit: fel, trodde det var en annan tråd.

Senast ändrad: 1 november 2019
  9. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan
    Oavsett vad så kan det inte vara jumbo utan vanlig liten Prince så frågan är vad en sådan kostar i så fall

10. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Förlåt, trodde det var en annan tråd. Jumbo kan mycket väl vara 38.

11. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan
    Det var inte menat så, mer ett konstaterande att då är nog prisuppgiften också fel jag är tacksam för all hjälp jag kan få då jag själv känner mig riktigt grön och inte riktigt ser skillnaden mellan äkta/oäkta

12. Galaxy

Galaxy Silver

En någorlunda skarp OQ17000 med mk2-tavla? Har inga bilder, utan mer generellt.

13. kluckan

kluckan Plast

Från:
    Halmstad
    Fick som uppgift att kolla upp den här quartz BMW chronografen om det fanns något egentligt värde i dem, härligt plastig men i bra skick. Försöka på en tusing på blocket? tack på förhand 20191103_191941.

14. ScubaKing

ScubaKing Silver

Nej det tror jag inte. Däremot kanske 200kr på Tradera.

Azole och kluckan gillar detta.
  15. kluckan

kluckan Plast

Från:
    Halmstad
    tack för svaret! hoppades på ev. samlarvärde men är föga förvånad med den kvalitén :hilarious: kostade enl ägaren en bit över tusenlappen ny o_O

ScubaKing gillar detta.
  16. Ortiz

Ortiz Plast

Vad tror ni om en helt oanvänd Tudor 79220N, armband i stål, svart urtavla med rose dial?

17. Micral

Micral Titan

Vad är ett rimligt för en Omega Seamaster AT kal 2500 från 2005-2006 nyservad men utan box och originalhandlingar, läderarmband?
    Eller samma som ovan fast på länk?

18. hejsam

hejsam Guld

15k utan länk och några tusen till med länk typ

19. Micral

Micral Titan

Oj, det var billigt! Hittar inget billigare än 25 utan service på länk. Överhuvudtaget svårt att hitta ngt nyservat för 20-25.

20. hejsam

hejsam Guld

Är överlag svårsålt att sälja Aqua Terra utan länk, speciellt 2500 modellen som är avsevärt mycket mindre populär än de senare generationer.
    Vad kostar en fullset med 2500 med länk, 25k?
    8-9k prisavdrag för saknad av alla tillbehören och länk ser jag inte som något konstigt.

Edit: bara för att en service kostar 5k, betalas det generellt inte 5k extra för en servad klocka.

ScubaKing och Benjamin1910 gillar detta.
  21. Micral

Micral Titan

22. hejsam

hejsam Guld

Självklart är en service värd något, är den nyservad och har dokumentation på detta kanske några tusenlappar!

23. Micral

Micral Titan

Ja, tänker samma här. Kan få en AT 2500 från 2005 från en cert AD för 24000kr. Nyservat. Grejen är att den är utan tidigare dokument, historik, läderband, utan box. Vill jag ha en box får jag lägga på ca 1000 och länk 5000..Det kan han ordna. Men då är vi uppe vid 30..Tror du jag har ngt förhandlingsläge här? Har kollat överallt men hittar inget billigare med service. Jag hade en fr en privat person för ca 25 med länk men han verkade inte ha koll alls och ingen service...

24. hejsam

hejsam Guld

Om du känner dig nöjd med den klockan till det priset är det bara att köpa, vad sen jag tycker är rimligt är ju orelevant egentligen.

Men 25k är 8500 - pengar (på länk) och då finns det ingen anledning att köpa en 2500 enligt mig.
    Hade inte brytt mig om den var nyservad eller inte, går den som den ska hade jag väntat med det och lagt pengar på en service i framtiden när det behövs.

25. Micral

Micral Titan

Får man fråga var hittar man en 8500 på länk för endast 25? Aldrig sett. I det här fallet så går den -16sek /dag så den behöver definitivt en service.

26. zippan

zippan Brons Friends Of KS

27. mruhr

mruhr Brons

Från:
    Storstan
    Tudor 7970 på ett läderband, fint skick och ingen gångavvikelse att tala om, Vad är ett rimligt pris?

28. hejsam

hejsam Guld

Jag har ju tidigare länkat till flera 8500 som sålts här på forumet för runt 25k?

29. Micral

Micral Titan

Tack, jag vet men hittar inget nu. Men jag får bepansra mig med tålamod och vänta. Den som väntar på nått gått.. :)

30. Alexanderu

Alexanderu Plast

Har hittat en Omega speedmaster ref. 3511.50 i riktigt bra skick. Servad för några år sedan för över 4000kr. Vad skulle ni säga är en rimlig peng för en sådan?
    Tacksam för alla svar :D

Mollstedt