• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

URsinne

Audemars
2-Faktor
- Ja, boetten har guldkappa över stålboetten (kappa är tjockare än tex PVD-beläggning). Den går över hela boettens översida/sida. Dock inte baksidan. Baklocket är vanligt stål.
Ja, hela boetten i stål, med släpp i guldlagret under luggarna som de brukar vara.
Har haft en likadan. Skulle säga det är ungefär samma prisläge som en enbart i stål.
Något skickkänsligare kanske men den ser fin ut så...
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Orkar inte med blocket prut etc.
Du orker ikke med prut på blocket, men du kontakter medlemmer på ks (inte mig personligen) og erbjuder två av dine klokker som du selv annonserer ut for rundt 20k mot en sub från 2018 som ligger ute for 97k?
Sen at du höjde budet til 3 av dine klokker som er annonser for 36k totalt og värderar dom til 47k da priset er högre vid bytesaffär gjör det jo ikke bedre..
 

Joseph1994

Breitling
Du orker ikke med prut på blocket, men du kontakter medlemmer på ks (inte mig personligen) og erbjuder två av dine klokker som du selv annonserer ut for rundt 20k mot en sub från 2018 som ligger ute for 97k?
Sen at du höjde budet til 3 av dine klokker som er annonser for 36k totalt og värderar dom til 47k da priset er högre vid bytesaffär gjör det jo ikke bedre..
ok ska sälja dem för utsatta priser- kommer inte att erbjuda nått byte alls. 13900 kommer dem kosta st.
 

Sweden75

Breitling
20191114_161126.jpg
Hej. Undrar om ni vet vad skulle en sån vara värd? Nån som vet kanske
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Du orker ikke med prut på blocket, men du kontakter medlemmer på ks (inte mig personligen) og erbjuder två av dine klokker som du selv annonserer ut for rundt 20k mot en sub från 2018 som ligger ute for 97k?
Sen at du höjde budet til 3 av dine klokker som er annonser for 36k totalt og värderar dom til 47k da priset er högre vid bytesaffär gjör det jo ikke bedre..
o_O fantastiskt...
 

Exydo

Breitling
Hej!
Börjar smått snegla mot en annan klocka så vad är ett realistiskt pris att får ut för en Sub 116619 2016. Allt är komplett med all länkar och box.
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
En Rolex 16264 med alla tillbehör som inte verkar alltför polerad? Det känns lite svårvärderat nuförtiden då de verkligen inte växer på träd :)
 

obe86

Breitling
Någon som kan förbarma sig över en alldeles för dålig KS-medlem, med vad man ska betala för denna Pogue om man har chans att förvärva?
 

Bilagor

  • B3EA53EB-DA95-4590-BD56-3364B14BF5E6.jpeg
    B3EA53EB-DA95-4590-BD56-3364B14BF5E6.jpeg
    223.5 KB · Visningar: 1

TimeFlies

Panerai
IMG_20191116_110122.jpg

Dags för en fråga i det lägre tidsspannet.
Hittar många på nätet, men ingen som denna i titan.
Vad är värdet på en sådan?
Tissot two timer, är namnet. 80-talet är dess ursprung.
 
A

Archimedes

Guest
Hej!
Vad är ett vettigt pris för en 16710A (coke) från 2001, SEL och lugholes (full set uttagen i Hong Kong)? Servad i år och troligen polerad, men inget överdrivet. Länken har betydande stretch. Har kollat c24 men hittar få jämförbara objekt som tickar alla boxar.

Mvh A
 

PANI

Cartier
Hej!
Vad är ett vettigt pris för en 16710A (coke) från 2001, SEL och lugholes (full set uttagen i Hong Kong)? Servad i år och troligen polerad, men inget överdrivet. Länken har betydande stretch. Har kollat c24 men hittar få jämförbara objekt som tickar alla boxar.

Mvh A
Alltid svårt utan bilder för att bedöma skicket samt stretchen i länken. Men med tanke på fullset så och servicen så pratar vi ca 100-110k beroende på skicket såklart och om det är från handlare eller privatperson. Har du några bilder?
 
A

Archimedes

Guest
Alltid svårt utan bilder för att bedöma skicket samt stretchen i länken. Men med tanke på fullset så och servicen så pratar vi ca 100-110k beroende på skicket såklart och om det är från handlare eller privatperson. Har du några bilder?

Tack för svar! Jag ska köpa den från handlare, har tyvärr inga bilder. Skicket är ok, men man ser att klockan polerats och stretchen är betydande. Min egen preliminära bedömning hamnade också på max 110 k. Vill ha klockan och vore smidigt samt att det är modellen jag vill ha med lugholes mm men handlaren vill ha 125 k och verkar ovillig att gå ner (har inga åsikter om det, utan mer frågan om det är värt det för mig). De objekt som ligger på 120k+ verkar vara i betydligt bättre skick och har svårt att köpa priset med bara enkelhet som väger upp.
 

PANI

Cartier
Tack för svar! Jag ska köpa den från handlare, har tyvärr inga bilder. Skicket är ok, men man ser att klockan polerats och stretchen är betydande. Min egen preliminära bedömning hamnade också på max 110 k. Vill ha klockan och vore smidigt samt att det är modellen jag vill ha med lugholes mm men handlaren vill ha 125 k och verkar ovillig att gå ner (har inga åsikter om det, utan mer frågan om det är värt det för mig). De objekt som ligger på 120k+ verkar vara i betydligt bättre skick och har svårt att köpa priset med bara enkelhet som väger upp.
Är fullset viktigt för dig. Dvs vill du betala extra för att få det? Klockans polering + stretch hade gjort det svårt att motivera en krona över 100k för egen del, men som sagt svårt att avgöra utan bilder.
Om du inte känner att detta ex är hundra rätt skulle jag hoppa det och istället försöka hitta en här på KS. Det gör att du kommer ner i pris direkt, om du köper från privatperson och du kommer säkert hitta ett finare ex :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tack för svar! Jag ska köpa den från handlare, har tyvärr inga bilder. Skicket är ok, men man ser att klockan polerats och stretchen är betydande. Min egen preliminära bedömning hamnade också på max 110 k. Vill ha klockan och vore smidigt samt att det är modellen jag vill ha med lugholes mm men handlaren vill ha 125 k och verkar ovillig att gå ner (har inga åsikter om det, utan mer frågan om det är värt det för mig). De objekt som ligger på 120k+ verkar vara i betydligt bättre skick och har svårt att köpa priset med bara enkelhet som väger upp.
Jag hade skippat fullset och köpt en i bra skick (ev med box) för ~90k istället.
 
A

Archimedes

Guest
Är fullset viktigt för dig. Dvs vill du betala extra för att få det? Klockans polering + stretch hade gjort det svårt att motivera en krona över 100k för egen del, men som sagt svårt att avgöra utan bilder.
Om du inte känner att detta ex är hundra rätt skulle jag hoppa det och istället försöka hitta en här på KS. Det gör att du kommer ner i pris direkt, om du köper från privatperson och du kommer säkert hitta ett finare ex :)

Sant, tror jag följer ditt råd :) Det här känns som ett lite för dyrt mellanting. Tack för svar!
 

PANI

Cartier
Sant, tror jag följer ditt råd :) Det här känns som ett lite för dyrt mellanting. Tack för svar!
Tycker jag du gör helt rätt i! Vill du ha ett andra utlåtande när du hittat "rätt" exemplar är det bara att skicka ett PM, och har du ingen köpes-annons uppe på KS hade jag varmt rekommenderat det (så jag köpt mina två senaste dyrare klockor) och sedan såklart hålla ögonen på sälj av delningen om det dyker upp någon som passar dina specifikationer! Lycka till
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Något värde i dessa?

FC4CE092-2572-4155-8F06-6FFFE47F1B8A.jpeg
D1BA2A86-32E4-4472-93B1-F88729388F1A.jpeg

Edit: fick svar av @Zacke att det är en ”rödtolva” som finns i drivor. 500-1000 kr
Fast den ser ganska väl bibehållen ut. Många, de flesta kanske, är slitna och spruckna och det drar ner priset förstås.
Tavlan som är det viktiga på den ser hel ut på bilden utan krackeleringar och boetten ser hyfsad ut.
Jag skulle nog inte släppa den under tusenlappen. Rödtolva i bra skick är inte så dumt och inte väldigt vanligt.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Fast den ser ganska väl bibehållen ut. Många, de flesta kanske, är slitna och spruckna och det drar ner priset förstås.
Tavlan som är det viktiga på den ser hel ut på bilden utan krackeleringar och boetten ser hyfsad ut.
Jag skulle nog inte släppa den under tusenlappen. Rödtolva i bra skick är inte så dumt och inte väldigt vanligt.
Ska inte släppa för är arvegods. Tror du att 13-24 är ditmålat efteråt? Visarna ser också lite special ut?
 
Topp