Laddar...
Erikson Urhandel

Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 15 juli 2014.

1. blyton

blyton Tantal

Var för några år sen ute efter en rödtolva och då gick de mellan 1000-1500 utan kedja men det kanske har ändrats? Oavsett ett riktigt trevligt fickur....

URsinne och DiscoPapa gillar detta.
  2. URsinne

URsinne Silver

24-timmarsmarkering fanns att få när det begav sig och visarna ser ut som originalvisare.

@blyton
    Ja, det var ungefär vad jag menar om de är bra. Har nog inte ändrat sig så mycket.

DiscoPapa och blyton gillar detta.
  3. obe86

obe86 Plast

Oerhört stort tack!

4. ErikWA

ErikWA Plast

Hej! Jag har nyligen införskaffat en panamera turbo wap0700040a i bra skick. Vad tror ni att den är värd?

Mvh

5. ScubaKing

ScubaKing Silver

Kanske 2000 kronor, om du hittar rätt köpare. Vilken kan bli svårt. Kolla bilforum så kanske du får napp.

6. Tisdag

Tisdag Plast

.

Senast ändrad: 26 november 2019
  7. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

Både kedja och "stativ" här.
    Vet inte om det är samma modell då jag kan noll om fickur men innersiffrorna (24..) ser ju ganska mycket annorlunda ut än den ovan?

Edit: Rätt mycket mer som skiljer...

DiscoPapa gillar detta.
  8. klocki

klocki Plast

Hej! Jag har ett IWC fickur med lite knackig historik. Det jag vet är att min mormor köpte den av någon från "adlig släkt" för en väldans massa år sedan. Fick ärva denna av henne och undrar nu vad den kan vara värd samt vad det ens är för något (mer än ett IWC fickur i guld)? Den har massa ledtrådar jag önskar jag kunde ta reda på var den faktiskt kommer ifrån, såsom ingraverat datum och vad jag antar är någons initialer på baksidan? Vet släktnamnet den kommer ifrån men vet inte om jag vill outa det här, tar det dock gärna i PM om någon själ har ett intresse för sådant här :angel:.

Om någon känner sig manad och känner sig duktig på detektivarbete och klockor kör hårt. Samt gärna en värdering (om så väl mellan tummen och pekfingret) så jag vet vad jag har att göra med, borde vara en utgångspunkt var den kan komma ifrån (var personen som köpt den en gång i tiden rik eller fattig?). Min kunskapsnivå är kass och vet inte ens om den är värd sin vikt i guld, ordagrant haha! Just nu sitter jag bara och betraktar vilket otroligt hantverk och skick det är på den, med tanke på åldern håller den tiden otroligt bra! Hoppas jag hamnat rätt och inte svävat ut för mycket nu. ;) IMG_6073.JPEG IMG_6075.JPEG IMG_6076.JPEG IMG_6078.JPEG IMG_6079.JPEG IMG_6084.JPEG IMG_6086.JPEG

Benjamin1910 gillar detta.
  9. ScubaKing

ScubaKing Silver

Guldpriset ligger ju svinhögt så min gissning är att guldvärdet överstiger värdet på själva klockan. Det är ju rätt mycket guld på en sådan där rova med innerlock och allt, och det står ju 18k så man får ju gissa det är det. Så värdet på guldet (minus urverk) borde vara ett riktmärke på värdet på fickuret.

10. eriksson850

eriksson850 Jek Porkins

Från:
    烏普薩拉
    Lättast är nog att själv göra efterforskningar på det adliga namnet och initialerna W.E och se om årtalen kan ge en hint. Kanske är det när någon fyllt jämnt?

Posta den i värderingstråden under vintage också, du får nog bättre svar där.

Nja nog borde väl IWC som märke ha ett premium över guldvärdet? Om den ska säljas skulle jag vända mig till en internationell marknad.

11. ScubaKing

ScubaKing Silver

Nej. Marknaden får fickur är helt död skulle jag vilja säga. Och guldet i detta fall ger ju ett rätt högt pris, jag tror inte man skulle få mer för själva klockan/märket. Det är säkert 50-60 gram rent guld på den där rovan, det är dubbel boett och både inner och ytterlucka på den i guld. Räkna på lägsta skrotguld 312kr/g, då skulle guldvärdet vara 18.000 kronor. Tror du fickuret skulle ge mer än 18.000 kronor vid försäljning? Dem två märken på fickur som ger pengar är Vacheron och Patek.

12. TheTaleTeller

TheTaleTeller Guld Friends Of KS Premium

Från:
    Heaven On Earth
    Tjena!

En kompis kom förbi med ett par gamla men ”nya och oanvända” Seikos som han hade fått från olika klubbar när han lirade Hockey.

Han undrade om det fanns något värde i dem eller om det är tippen som gäller! ?

Vad säger panelen? Lite kul med plast och tagg osv :)funktion oklar!

B46F54DA-F50B-4358-9205-3496212DEE02.
    186A2716-B8E1-45FB-93D2-A375BFBE7A4D.
    8F0F2C06-B607-4151-AF21-65A0B70C0004.
    B06124FE-CB38-4F6F-8B17-DFA3A1EB42E5.
    AC8EC2DC-88B8-4EC4-8822-97BE0BEC3A89.
    BE390CDE-AF42-4F0E-BC98-BCB85F096506.

Tack på förhand :)

Seikosthlm, 3rdstone och Tripeiro. gillar detta.
  13. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Aldrig gillat digitala 80-talare men dessa var coola ändå, vilket skick på allt! Kan inte uttala mig om värde men dom borde få förbli ”orörda”. :)

14. jenkzor

jenkzor Plast

Från:
    Stockholm
    Rimligt pris för BB58 begagnad? Endast få hairlines, övrigt toppskick?

15. MaBr

MaBr Diamant Premium

Den översta är ju Japan-versionen av Bond-klockan. :) G757-5020 brukar i alla fall kosta en jäkla massa pengar just för att det är Bond-klockan men vet tyvärr inte vad G757-5000 brukar ligga på.

theargonaut och Seikosthlm gillar detta.
  16. Seikosthlm

Seikosthlm Miyamoto Musashi Premium

Från:
    STHLM
    Ascoola! Noll koll på värdet dock gällande digitalt.

17. Stoikern

Stoikern Titan

Från:
    Malmö
    Vad tror ni värdet är för originallänken i stål i orört skick till den nya Omega Seamastern?

18. Richie

Richie Silver

Låg en på K&S nyligen för 4.5k

Stoikern gillar detta.
  19. galácticon

galácticon Platina

Välkommen till forumet! Tror att du får bättre hjälp här: https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/

20. A.Edfalk

A.Edfalk Tantal

Har haft denna Breitling ute ett tag men inte fått något napp. Känns som priset är satt något högt så nu vänder jag mig hit! Fullset och servad 2015
    Vad kan den va värd?
    ChronomatEvo_KS.

Remofflan gillar detta.
  21. RolexRolex

RolexRolex Plast

Hej! Är ny på forumet och jag skulle vilja höra med er vad Rolex 126710BLNR samt vad 126710BLRO värderas just nu på? Aldrig använt endast legat i bankfack. Vore bra med lite hjälp

22. Ninen79

Ninen79 Guld

Från:
    Stockholm
    Vad har du den ute för? Skulle gissa ett rimligt pris ligga på ca 27-29 k.

A.Edfalk gillar detta.
  23. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

Den ligger ute för 35 här på KS

A.Edfalk gillar detta.
  24. Ninen79

Ninen79 Guld

Från:
    Stockholm
    Fin modell men 35 k är för högt, tror många tänker att för dem pengarna får man ju en Chronomat med B01 urverk.

25. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    När vi nu snackar Breitling så har jag ett par gummin att sälja. Oanvända. Det ena med viklås. Viklås är dyra grejer har jag förstått.
    Vad kan vara rimligt pris/värde för dessa? 22 mm.
    40503293-1200-45ED-8D83-D8A8FBF8399C.

26. Jonulf

Jonulf Guld Premium

Från:
    Chronofogden
    Aero Classic fick jag prisuppgift på av km globen igår , 1450kr

Viklåset tror jag listar nära 4k i butik

zippan och Criss Cross gillar detta.
  27. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Tack! La ut Aero Classic för 900kr och dykgummit med viklås för 2.500kr.

Senast ändrad: 5 december 2019
  28. Jonulf

Jonulf Guld Premium

Från:
    Chronofogden
    Köper aero Classic av dig! Tur för mig att jag inte klippte ett igår:D

Criss Cross gillar detta.
  29. Cryssarn

Cryssarn Silver

Jag tänkte lägga upp en bytesannons på en Datejust 16030.
    Grå tavla, okänd servicehistorik och kommer på läder. Plexit är lite repigt och har ett ställe där det är lite kantstött. Dock så följer ett nytt plexi med i dealen.
    Är 29 000 för mycket att lägga som bytesvärde?
    IMG_20191128_134114.
    IMG_20191104_201743. IMG_20191104_201718.

30. galácticon

galácticon Platina

Inga tillbehör?

Mollstedt