• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vad är rimligt att ge för en 79230X på länk i okej skick idag? Hur mycket skiljer det sig från en 79220X?

Tack för svar
 

Lindrothh

Cartier
Cartier Must med manuell uppvridning, nyligen genomgången och med ett nytt Cartier Strap och lås. Säljaren begär 825 Euro, är det ett skäligt pris som man inte gör bort sig på? Från 1990 för övrigt utan box och cert.
 

Jungelbobo

Cartier
Hej kamrater!
Jag har en finfin Seiko SKX781K1 ska "Orange Monster Gen 1" i gott skick. Tyvärr är box och papper bortslarvade av mig sedan nåt år tillbaka så enbart klockan. Vad kan vara aktuellt prismässigt tror ni? :)
Tack på förhand!
Mvh JB
IMG_20190928_234545.jpg
Bumpar min fråga och hoppas nån kan ge en hint! :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Får man lov att fråga om det är tänkt som investering eller för att bära?
Att köpa en NOS som man betalar en ganska hög premie för, kan det vara lite synd på pengatappet du får räkna med om den ska användas.

Finns väl fina kompletta ex för kanske runt 55-70 beroende på skick.

Vågar mig knappt på en värdering av en NOS, men har ju sett priser från 80-150...ganska spretigt.
 

Silent

Omega
Får man lov att fråga om det är tänkt som investering eller för att bära?
Att köpa en NOS som man betalar en ganska hög premie för, kan det vara lite synd på pengatappet du får räkna med om den ska användas.

Finns väl fina kompletta ex för kanske runt 55-70 beroende på skick.

Vågar mig knappt på en värdering av en NOS, men har ju sett priser från 80-150...ganska spretigt.

Tack, ja den ska användas. Förstår helt hur du tänker kring värdeminskningen för NOS, men jag har en släng av OCD.
De summorna du nämner är de jag har sett, ville få det bekräftat. Nos 16570 verkar ju vara dyrare än en ny 216570, men den nya modellen är inget alternativ.
 

saittam86

Omega
Har en Rolex Sub 14060M -03 som jag funderar på att sälja, alternativt byta. Klockan saknar box och papper, samt har en fyrradig servicetavla istället för den ursprungliga tvåradiga tavlan. Skicket är dock i övrigt bra. Vad kan vara ett rimligt försäljningspris?
 

Korken

Breitling
2-Faktor
Hej allihopa! Sitter i tankarna att framöver avyttra en av mina klockor till förmån för annat. Klockan som det gäller är en Tag Heuer Carrera Cal. 1887 CAR2110 på länk. Klockan är från 2012, använts till och från och genomgick precis service av Tag i Skövde i September 2019, använd ett par gånger sedan dess. Priserna varierar en del, vad är rimligt med tanke på att den är nyservad med garanti 2 år osv.?

Tack!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har en Rolex Sub 14060M -03 som jag funderar på att sälja, alternativt byta. Klockan saknar box och papper, samt har en fyrradig servicetavla istället för den ursprungliga tvåradiga tavlan. Skicket är dock i övrigt bra. Vad kan vara ett rimligt försäljningspris?

Släng upp någon bild på klockan. Boettens skick kan göra +- 10.000 kr på en Submariner som din.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har en Rolex Sub 14060M -03 som jag funderar på att sälja, alternativt byta. Klockan saknar box och papper, samt har en fyrradig servicetavla istället för den ursprungliga tvåradiga tavlan. Skicket är dock i övrigt bra. Vad kan vara ett rimligt försäljningspris?
Varför har en så pass ny klocka en servicetavla? Vattenskada?
 
Topp