• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

55B5E22D-4CF4-47F3-A9F4-FB49B15CF7CD.jpeg

Vad är rimligt för denna? Quartz, perpetual calendar. Från 05-07, fullset.
Ingen?

Funderar på att rensa ut lite, har lite för mycket som inte används. Samtidigt har jag ju valt ut klockorna av en anledning någon gång.. Mer hoarder än flippare :D

Först en svår nöt. Sinn 144 jubiläum, en av 300, fullset. Hittar inget relevant att jämföra med på nätet, Sinnister med sådana verkar inte flippa i någon större utsträckning.

53482947-98F7-483B-A58A-AAC9470BD5F8.jpeg
8A54701A-8F26-4A71-96DD-AF921F92CD3B.jpeg

Sedan en som i alla fall finns på Chrono, men spretig prisbild. Köpt ny av mig på NK -13, fullset. IWC 3231, Vintage collection Aquatimer.

65C9E262-DC7A-4FB5-BD8A-E5B0863DD78E.jpeg

Vad tror panelen? Är det värt att börja fila på annonser? :)

Absolut, har sålt klockor här innan och har nästan alltid skäliga priser minst sagt. Denna tyckte jag var extremt svår att värdera då de säljs sällan samt nyservad osv. Nu är chrono 24 nästan alltid överpris men där finns ett bra gäng för 80k plus, om det är overkligt att få det eller inte kunde inte jag svara på kände jag så därav högt pris. Samt att kaplans gav mig ett direktiv.

Det har diskuterats många ggr att man inte får tillbaka pengarna för en service, det är därför många väljer att inte serva innan man säljer..ska man behålla så spelar det mindre roll!
Sen priset du lagt ut den för känns ju nästan som du har större chans att köpa ett gäng triss om du behöver pengar :)
Om det är en "familjeklocka" så är det ju trevligt om den behålls och brukas inom familjen, det är ju en mycket rolig klocka, hur som helst, lycka till :)

Det har diskuterats många ggr att man inte får tillbaka pengarna för en service, det är därför många väljer att inte serva innan man säljer..ska man behålla så spelar det mindre roll!
Sen priset du lagt ut den för känns ju nästan som du har större chans att köpa ett gäng triss om du behöver pengar :)
Om det är en "familjeklocka" så är det ju trevligt om den behålls och brukas inom familjen, det är ju en mycket rolig klocka, hur som helst, lycka till :)
Som sagt. Ligger högt i pris men har fått ett par bra bud faktiskt. Inte 80k men ganska bra bud ändå. Självklart förstår jag att 80k är aningen mycket men har inte direkt bråttom att få in pengarna utan snarare hellre att få en bra peng även om det tar ett tag.

Du får även gärna hjälpa till med en värdering om du har koll på priserna på just denna modell :)

Funderar på att rensa ut lite, har lite för mycket som inte används. Samtidigt har jag ju valt ut klockorna av en anledning någon gång.. Mer hoarder än flippare :D

Först en svår nöt. Sinn 144 jubiläum, en av 300, fullset. Hittar inget relevant att jämföra med på nätet, Sinnister med sådana verkar inte flippa i någon större utsträckning.:)
Underbar modell i vackert utförande och föredömligt skick! Som fan av Sinn skulle jag gärna äga den. :)

Vanliga 144 kostar drygt 22 papp eller något sånt. Antar att denna var dyrare. Kan tyvärr inte värdet på den, men Sinn har generellt lågt andrahandsvärde i Sverige jämfört med tyska forum, eBay eller C24.

Någon som har en uppfattning om värdet på en Rolex Oyster Precision 6426 i 37XXX-serie, tillverkad ca 1973 - head only? Nyligen "genomgången" men okänd servicehistorik. På C24 finns modellen från 17k, så jag gissar att 15k är en realistisk "KS-värdering", eller är jag helt ute och cyklar?!
167679701-origpic-b0bedc.jpg

167679701-origpic-1cc940.jpg

167679701-origpic-b85b95.jpg
167679701-origpic-e47691.jpg

Bilderna är lånade från näthandlaren.

Senast ändrad:
Någon som har en uppfattning om värdet på en Rolex Oyster Precision 6426 i 37XXX-serie, tillverkad ca 1973 - head only? Nyligen "genomgången" men okänd servicehistorik. På C24 finns modellen från 17k, så jag gissar att 15k är en realistisk "KS-värdering", eller är jag helt ute och cyklar?!
167679701-origpic-b0bedc.jpg

167679701-origpic-1cc940.jpg

167679701-origpic-b85b95.jpg
167679701-origpic-e47691.jpg

Bilderna är lånade från näthandlaren.
Var det länge sen han hade den då? Annars är priset känt menar jag.
Det du nämner är inte oskäligt.
Den hör hemma i motsvarande tråd på vintageavdelningen där det kanske finns fler som svarade.

Var det länge sen han hade den då? Annars är priset känt menar jag.
Det du nämner är inte oskäligt.
Den hör hemma i motsvarande tråd på vintageavdelningen där det kanske finns fler som svarade.
Tackar för snabbt svar och för tipset om att fråga i vintagetråden. Handlaren hade den ute för 18,7k tror jag. Jag funderar på att byta till mig klockan, men har (som synes) dålig koll på Rolex generellt och vintage i synnerhet.

Tackar för snabbt svar och för tipset om att fråga i vintagetråden. Handlaren hade den ute för 18,7k tror jag. Jag funderar på att byta till mig klockan, men har (som synes) dålig koll på Rolex generellt och vintage i synnerhet.
Ser ganska fin ut tycker jag. ca 17k skulle jag tycka den vore värd i byte om den är bra.

Hej,
När jag och sambon för en tid sedan Geocashade så hittade vi denna klockan i en utav cachen.Efter lite efterforskning verkar det vara referensnummer 168.017.
Tanken är ju att sälja den, då det verkar vara 14k eller 18k guld. Blir lite förvirrad när jag försöker googla.. Och vissa med samma referensnummer har med datumbubbla.
Frågan är om någon har mer info? vad den kan vara värd? ska jag polera upp plexiglaset eller bara låta den vara som den är?
// Jerry
20200203_170425.jpg 20200203_170440.jpg 20200203_170520.jpg

Senast ändrad:
En klockentusiast (vilket jag gissar du är eftersom du är medlem här) hittar en klocka och din första tanke är att du ska sälja den? Eller har du redan försökt hitta ägaren men utan framgång?

Precis, ärlighet varar längst.. Kryssa i att du gör anspråk när du lämnar in den så får du ändå klockan efter tre månader, om den rättmätige ägaren inte hört av sig förstås..

En klockentusiast (vilket jag gissar du är eftersom du är medlem här) hittar en klocka och din första tanke är att du ska sälja den? Eller har du redan försökt hitta ägaren men utan framgång?
Ägaren har ju uppenbarligen lagt ut den för skattjakt om de nu hitta den vid geocashning..
så vet inte om det är så mkt att söka efter ..

Nej men det är väll det man antar ...
Orka leka detektiv, allt som säljs begagnat kan man ju då fundera över om det är den rättmätige ägaren eller hur ?

Kul att påpeka detektivarbete med din signatur.. ;)
Men visst har du en poäng i det du skriver - men man bör väl som minst reflektera över en klockas ursprung när man handlar begagnat? Finns indikation på att det inte är rent mjöl i påsen så är det ju utreda eller backa fr affären som gäller.

Jag har ingen koll på geocaching men ni invigda verkar ha rätt ut det.
/J

Kul att påpeka detektivarbete med din signatur.. ;)
Men visst har du en poäng i det du skriver - men man bör väl som minst reflektera över en klockas ursprung när man handlar begagnat? Finns indikation på att det inte är rent mjöl i påsen så är det ju utreda eller backa fr affären som gäller.

Jag har ingen koll på geocaching så om det hör till vanligheterna att man "donerar" guldur så får ni invigda gärna rätta mig. Trodde hela grejen var att allt skulle lämnas på sin plats och endast en loggbok fylls i av skattjägarn..
/J
Min signatur ?

Tillbaka
Topp