• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker du ligger ganska rätt till. Tror det är urtavlan som gör den svårsåld, som ovanstående påpekade.
Är verkligen silver mindre eftertraktad än andra?
I min värld så ligger silvertavlan bland de bästa, strax efter blå men på typ samma plats som svart. Men det är väl bara jag, eftersom jag själv föredrar silver eller blå.
 

adam17

Breitling
Har fått priset 800 kr för en orient black ray raven (föregångaren till ray raven 2). Han köpte den av någon anna här på forumet. Låter 800 kr som en bra deal ?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Är verkligen silver mindre eftertraktad än andra?
I min värld så ligger silvertavlan bland de bästa, strax efter blå men på typ samma plats som svart. Men det är väl bara jag, eftersom jag själv föredrar silver eller blå.
Håller med dig, Blå är snyggast sen silver.
 

Sebs

Breitling
Hej,

Tänkte höra om det finns några riktpriser för en vintage Flagship med guldplätering? Den är i nyskick med org förpackning och fungerar utmärkt. 35mm
 

Bilagor

  • 6D4791B9-9AB8-478C-BB1D-EA2A4DB65DF0.jpeg
    6D4791B9-9AB8-478C-BB1D-EA2A4DB65DF0.jpeg
    288.9 KB · Visningar: 2

JLC

Panerai
2-Faktor
Om jag ska utgå från dom senaste annonserna här på KS så går en 116234 för runt 63-68k, vilket fortfarande är ett aktuellt pris enligt dig?

sålde precis en 116234 för 56. Sålde jag för billigt?
https://klocksnack.se/threads/rolex...8-56k-vid-smidig-affär-fr-o-m-mån-v49.120326/

Vill jag köpa en ny datejust 36 i liknande utförande är den prishöjd från 73k till 92k.
Vet att det är skillnader på referenserna men 116234 bör väl ha stigit i pris? Finns ju tyvärr ingen annons ute nu som man kan jämföra med.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej,

Tänkte höra om det finns några riktpriser för en vintage Flagship med guldplätering? Den är i nyskick med org förpackning och fungerar utmärkt. 35mm
Om den är i nyskick, typ NOS -utan "lager"spår (viktigt: NOS är inte alltid = nyskick), guld på stål och med originalasken och utan servicebehov så runt 6k+ med viss möjlighet till något mer.
 
  • Like
Reactions: T.I

pajaszeep

Breitling
Go'dagens KS,
Jag har varit relativt inaktiv i mitt klockhandlande senaste året och sällan man ser Rolex Submariner C Date ute.
Hur mycket är ett rimligt pris för denna pjäs -17, normalt slitage och fullset? :angel:
 

Sebby

Omega
Var det en fråga till mig i citatet? :)
Vet faktiskt inte hur mycket skillnad på priset det bör vara med tanke på att den är från 2008 och sitter på oyster.
Min utgångspunkt var en från 2017 eller 2018 och superjubilee. :)
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Var det en fråga till mig i citatet? :)
Vet faktiskt inte hur mycket skillnad på priset det bör vara med tanke på att den är från 2008 och sitter på oyster.
Min utgångspunkt var en från 2017 eller 2018 och superjubilee. :)
sorry, kanske klippte in det lite klumpigt, mer en reflektion. List är inte oyster speciellt mkt dyrare men vet att super jubilee värdesätts högre. Kanske att året sänker en del men så pass mkt. Hur som gick den rätt snabbt till det priset kan jag säga...
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag går lite i köptankar på en 116000, blå 3,6,9 tavla..
Rimligt pris för en i bra skick, fullset, med Rolexgaranti kvar?
 

klockfille

Breitling
bra upplösning.jpg

IWC ref 3330, 33 mm, quartz, 18k guld, full-set.
Finns tio st ute på c24 och en med samma urtavla vilken är listad för 18 000 kr. Spontant känns det som en astronomisk siffra. Tror ni det kan vara möjligt att få 10 000kr? Vad är rimligt utgångspris tror ni?

 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har jättesvårt att hitta referenspriser till lösa länkar. Någon som vet vad en Rolex oysterlänk från 2017 i stål är värd?
IMG_20200119_190545.jpg
IMG_20200119_190535.jpg
IMG_20200119_190527.jpg
Jag betalade 650kr/st för en sky-dweller (stål) och 700kr/st för en 36mm datejust (stål) hos Bergströms i Göteborg (logik var inte i samma rum när Rolex delade ut priser)
 

Jungelbobo

Cartier
Hej kamrater!
Jag har en finfin Seiko SKX781K1 ska "Orange Monster Gen 1" i gott skick. Tyvärr är box och papper bortslarvade av mig sedan nåt år tillbaka så enbart klockan. Vad kan vara aktuellt prismässigt tror ni? :)
Tack på förhand!
Mvh JB
IMG_20190928_234545.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

Mrniceguy

Breitling
Hej,
Jag har en 116610LV från 2016 utan certifikatet. Min morfar gick bort i höstas och så hittade vi denna tillsammans med en rad andra klockor men denna var den ända
Som saknade certifikat. Jag har kvitto från service på bergströms förra året och även kollat med polisen så att den inte är stulen så han hade köpt grisen i säcken och. (Allt var grönt)

nu till min fråga, vad skulle man kunna begära för en sådan här klocka vid en försäljning? Kollat blocket men svårt.
Tack så mycket på förhand.
 

ScubaKing

Audemars
bra upplösning.jpg

IWC ref 3330, 33 mm, quartz, 18k guld, full-set.
Finns tio st ute på c24 och en med samma urtavla vilken är listad för 18 000 kr. Spontant känns det som en astronomisk siffra. Tror ni det kan vara möjligt att få 10 000kr? Vad är rimligt utgångspris tror ni?

Tror inte den går i närheten av 10 på marknaden. Skulle gissa 5 kanske.
 
Topp