• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

E

editime

Guest
A18C2C83-B146-4425-B4C6-8F9FD24364B8.png
Hej!
Jag tar hjälp av alla era kunskaper här nu :)

sneglat på denna ett bra tag nu & tänkte bara stämma av med er - är klockan rätt i pris? Är den en bra investering (såklart jättesvårt att svara på, men någon sitter säkert på någon input). Klockan har legat ute ganska länge nu, varför är den inte såld tror ni?
Sorry för ett halvflummigt inlägg, men vill bara kolla om detta kan va ett bra köp eller ej :)

tack!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
A18C2C83-B146-4425-B4C6-8F9FD24364B8.png
Hej!
Jag tar hjälp av alla era kunskaper här nu :)

sneglat på denna ett bra tag nu & tänkte bara stämma av med er - är klockan rätt i pris? Är den en bra investering (såklart jättesvårt att svara på, men någon sitter säkert på någon input). Klockan har legat ute ganska länge nu, varför är den inte såld tror ni?
Sorry för ett halvflummigt inlägg, men vill bara kolla om detta kan va ett bra köp eller ej :)

tack!

Dyrt för en naken klocka.
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Hej,
Går av och till i tankarna att sälja min Connie piepan, finns det någon som kan uppskatta värdet på denna? En 168.005 från 63.
IMG_20200202_151351.jpg
IMG_20200202_151418.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej,
Går av och till i tankarna att sälja min Connie piepan, finns det någon som kan uppskatta värdet på denna? En 168.005 från 63.
IMG_20200202_151351.jpg
IMG_20200202_151418.jpg
De handlare jag ser som seriösa tar 14 - 15k med garanti och utan servicebehov alternativt nyservade.

Jag förmodar du inte är handlare eftersom du frågar och du nämner inte något om service. Så där finns väl en prisbild några tusenlapapr under nämnda summa. Det gäller mig och det kanske finns andra som är frikostigare och betalar lika mycket oavsett. Det finns en del annonser här att kolla i vad det begärts.
Ser fin ut men den saknar originalkronan på bilden vilket är tråkigt.

Guld på stål tycker jag inte drar ned priset i det skicket. En del har fått för sig det men det är en smaksak.
12k kanske om den går som den ska och tavlan är ok vilket den ser ut att vara. Lite mindre om du enbart får tag på köpare som helst vill ha bara stål.
 

Bulg

Omega
2-Faktor
De handlare jag ser som seriösa tar 14 - 15k med garanti och utan servicebehov alternativt nyservade.

Jag förmodar du inte är handlare eftersom du frågar och du nämner inte något om service. Så där finns väl en prisbild några tusenlapapr under nämnda summa. Det gäller mig och det kanske finns andra som är frikostigare och betalar lika mycket oavsett. Det finns en del annonser här att kolla i vad det begärts.
Ser fin ut men den saknar originalkronan på bilden vilket är tråkigt.

Guld på stål tycker jag inte drar ned priset i det skicket. En del har fått för sig det men det är en smaksak.
12k kanske om den går som den ska och tavlan är ok vilket den ser ut att vara. Lite mindre om du enbart får tag på köpare som helst vill ha bara stål.

Tack för snabbt svar! Klockan ska vara servad under 2018, och går som den ska. Tavlan skulle jag säga är helt felfri, men som du säger saknas den 10-kantiga kronan tyvärr. Dock är den utbytt mot en omegakrona.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tack för snabbt svar! Klockan ska vara servad under 2018, och går som den ska. Tavlan skulle jag säga är helt felfri, men som du säger saknas den 10-kantiga kronan tyvärr. Dock är den utbytt mot en omegakrona.
Om inte tavlan är ommålad. Svårt att säga på bilden. Ser bra ut i vilket fall. Alla bryr sig inte om det är bra utfört.
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Hej! Har en tudor 79170 big block. Klockan är från 93 och har precis fått en helservice och klockan är således i toppskick utvändigt och urverket givetvis. Finns originalbox/servicefodral servicecert och kvitto på service. Har väldigt svårt att sätta ett pris på klockan och skulle uppskatta er hjälp! Mvh Pelagos1
IMG_20200202_192013.jpg
 

Sgte

Omega
Jag ska sälja min Fortis Cosmonauts Chronograph B52, vad är rimligt att begära för en sådan som är i närapå nyskick?
 

Bilagor

  • DSC_0294.JPG
    DSC_0294.JPG
    176.4 KB · Visningar: 3

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej! Har en tudor 79170 big block. Klockan är från 93 och har precis fått en helservice och klockan är således i toppskick utvändigt och urverket givetvis. Finns originalbox/servicefodral servicecert och kvitto på service. Har väldigt svårt att sätta ett pris på klockan och skulle uppskatta er hjälp! Mvh Pelagos1
IMG_20200202_192013.jpg
Jag brukar kolla Chrono24 och sedan uppskatta att värdet/priset ungefär är 90 % av de billigare klockornas pris, i motsvarande skick. I din klockas fall så skulle det innebära ca 55-60.000 kr med denna schablon modell.
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Jag brukar kolla Chrono24 och sedan uppskatta att värdet/priset ungefär är 90 % av de billigare klockornas pris, i motsvarande skick. I din klockas fall så skulle det innebära ca 55-60.000 kr med denna schablon modell.
Tack för hjälpen! Tror dock det är en aning lågt med tanke på att den den är nyservad för dyra pengar och med orginalbox vilket de flesta på c24 inte är, min är dessutom bara polerad en enda gång.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för hjälpen! Tror dock det är en aning lågt med tanke på att den den är nyservad för dyra pengar och med orginalbox vilket de flesta på c24 inte är, min är dessutom bara polerad en enda gång.
Så kan man tycka, men man får också betänka att svenska kronan har tappat rejält mot t ex Euron under senare år samt att de flesta säljarna är handlare med omkostnader, garantier och annat. Priserna har ofta förhandlingsutrymme också.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej! Har en tudor 79170 big block. Klockan är från 93 och har precis fått en helservice och klockan är således i toppskick utvändigt och urverket givetvis. Finns originalbox/servicefodral servicecert och kvitto på service. Har väldigt svårt att sätta ett pris på klockan och skulle uppskatta er hjälp! Mvh Pelagos1
IMG_20200202_192013.jpg

Jag brukar kolla Chrono24 och sedan uppskatta att värdet/priset ungefär är 90 % av de billigare klockornas pris, i motsvarande skick. I din klockas fall så skulle det innebära ca 55-60.000 kr med denna schablon modell.

Ligger ute på Köp & Sälj nu för 80 000 kr :D
Köpte nyligen en 79180 och skulle jag få 80k för den idag vore det en prisökning med många procent på en månad :D Tror att pengarna man lagt ut för en service är ganska svåra att få igen. Runt 60k idag låter rimligt.
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Så kan man tycka, men man får också betänka att svenska kronan har tappat rejält mot t ex Euron under senare år samt att de flesta säljarna är handlare med omkostnader, garantier och annat. Priserna har ofta förhandlingsutrymme också.
Ja så är det ju absolut och det förstår jag. Priset vet jag även lite högt men har varit inne hos kaplans nyligen och diskuterat priser, fick ett svar inte superlångt från mitt så tänkte att det får finnas prutmarginal med. Kollade även här på ks för vet att de ofta värderas en aning högre. Vi får se hur det går helt enkelt men din hjälp uppskattas.
 

pelagos1

Cartier
2-Faktor
Tycker ändå man ska vara liiiiite realistisk när man sätter priset.
Inte ens handlare annonserar dom så dyrt som du gör. Men lycka till
Absolut, har sålt klockor här innan och har nästan alltid skäliga priser minst sagt. Denna tyckte jag var extremt svår att värdera då de säljs sällan samt nyservad osv. Nu är chrono 24 nästan alltid överpris men där finns ett bra gäng för 80k plus, om det är overkligt att få det eller inte kunde inte jag svara på kände jag så därav högt pris. Samt att kaplans gav mig ett direktiv.
 
Topp