Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Långsökt"/Pappaholmez" - Sherlock Holmes? Mästerdetektiven?
/J
Bump
Vad är rimligt för denna? Quartz, perpetual calendar. Från 05-07, fullset.
116710LN kanske i realiteten kostar max typ 100-105' och 114060 runt 80-85'? Det skulle ge ca 20k i mellanskillnad. Det är min gissning iaf.Om man skulle byta en 114060 -18 mot en 116710LN i bra skick, vad känns skäligt att lägga som mellanskillnad? Kollar jag på C24 nu så verkar 114060 gå för typ 95, kanske lite lägre här. Men med prishöjningar så är det knivigt.
Men när listpriset på 114060 hoppade upp 10' så borde väl andrahandspriset följa delvis iaf?116710LN kanske i realiteten kostar max typ 100-105' och 114060 runt 80-85'? Det skulle ge ca 20k i mellanskillnad. Det är min gissning iaf.
Ja, det kanske du har rätt i iofs… Frågan är bara om inte även begagnatpriset för 116710 också fått sig en knuff uppåt i så fall, tillsammans med den generella prishöjningen. Jag skulle nog ändå säga ca 20k i mellanskillnad, men det är ju en gissning såklart.Men när listpriset på 114060 hoppade upp 10' så borde väl andrahandspriset följa delvis iaf?
Men när listpriset på 114060 hoppade upp 10' så borde väl andrahandspriset följa delvis iaf?
Jag håller med, men tror att listpriset såklart bidrar i just prisökning när vi pratar Rolex specifikt.Det är ju snarare marknaden som bestämmer andrahandspriset, inte listpriset på Rolex. Sålänge tillgången är begränsad kommer marknaden fortsätta trissa priset.
Spontant skulle jag säga från 50’ o uppåt. DON90 bezel får ju räknas som plus, ingen länk får å andra sidan räknas som minus.Vad är en speedmaster från 69 värd? Okänd servicehistorik. Troligtvis watch only då band och spänne inte ser ut att vara orginal. Måste servas.
En kompis som fått ärva. Ska inte köpas eller säljas, bara ren nyfikenhet!
Nu är jag inte helt 100%, men enligt serienummer och urverk är den ifrån 1972 November och alltså ifrån början av kvarts-eran. Skulle tro man pratar hundralappar snarare än tusenlappar. Roligt i sammanhanget är att det var Citizen som var först med att göra en armbandsklocka i titan 1970, så denna är en liten tidskapsel Möjligen kan den inbringa mer på Japanska marknadsplater. Sätt i ett färskt batteri och bär den, det är ju en skit cool bit kvartshistoria att bära
Nja, designen skriker väl snarare 90-tal och möjligtvis 00-tal. Ett par hundringar är nog dock rimlig värdering.Jag fick den pga ett försäkringsärende då min andra klocka blev stulen vid ett inbrott, han i klockbutiken (Tre smeder Eskilstuna) skrev en försäkring på klockan och skrev beloppet till 1995kr, detta var år 2005. Artikelnr: BK1560 71E
Känns märkligt om dom skulle ha satt i ett urverk från 1972.
Ganska säker på att den är äldre än 69. Kolla insidan av baklocket samt SN på verk. Skulle tippa på 66-67Vad är en speedmaster från 69 värd? Okänd servicehistorik. Troligtvis watch only då band och spänne inte ser ut att vara orginal. Måste servas.
Nja, designen skriker väl snarare 90-tal och möjligtvis 00-tal. Ett par hundringar är nog dock rimlig värdering.
Om du har både box och papper framgår det väl hur gammal den är?Då är det inte ens värt att sälja den. Med tanke på att den är mint condition, box mm.
Har använt den vid några bröllop. Tycker dock inte att den riktigt passar mig så använder den inte längre.
Håller med om designen, jag gjorde bara en snabb koll på serienumret och urverket, men 2N är säkert 1992 eller 2002 November i detta fallNja, designen skriker väl snarare 90-tal och möjligtvis 00-tal. Ett par hundringar är nog dock rimlig värdering.
Vad är en speedmaster från 69 värd? Okänd servicehistorik. Troligtvis watch only då band och spänne inte ser ut att vara orginal. Måste servas.
Om du kollar lite på förtjänstklockor brukar dom ligga runt 2,5-3,5K.
Om du kollar lite på förtjänstklockor brukar dom ligga runt 2,5-3,5K.
Både Tissot, Eterna, Certina och Longines har liknande modeller som är vanliga som företagsgåva. Både kvarts och mekaniska och både med plexiglas och safirglas. Dom brukar oftast ligga runt dom pengarna. Riktigt trevliga dressklockor som brukar kosta runt 10k nya, men som sedan droppar till guldvärdet, så det är bra klocka att köpa begagnadStort tack! Inte tänkt på att googla just det ordet, verkar finnas en del matnyttigt.
96 600:- är listpriset, då är den ny och oanvänd å har du inte plats på kölistan så är det väl från 105" o uppåt.....Vad får man ge för en ny och oanvänd Sub 116610ln?