• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Frun hittade denna i gömmorna. en Calvin Klein k51221 damklocka som mäter 31x41mm. Qvartz verk.
Finns del repor på armband och clasp.
Har den någon som helst värde?

tacksam för input av någon forumräv med mer kunskap om dessa än vad jag har.
35D7D8F7-70B7-473C-941E-13FB61C9085E.jpeg



526C7FE4-327B-488F-B627-7DB01D3C8328.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Bara jag som alltid kollar Chrono24 för att värdera saker? "Trusted Checkout", inom Europa och Officiella handlare är mina grundkriterier.
Problemet är att priserna vanligtvis är ganska kryddade så det är inte helt representativt, särskilt om man bara har ett fåtal objekt att jämföra med. Priserna på privatmarknaden är aldrig i nivå med C24.
Frun hittade denna i gömmorna. en Calvin Klein k51221 damklocka som mäter 31x41mm. Qvartz verk.
Finns del repor på armband och clasp.
Har den någon som helst värde?

tacksam för input av någon forumräv med mer kunskap om dessa än vad jag har.
35D7D8F7-70B7-473C-941E-13FB61C9085E.jpeg



526C7FE4-327B-488F-B627-7DB01D3C8328.jpeg
Jag känner inte till just denna modell men dammodeller från CK brukar ligga kring 2k i nypris så det är inga jättesummor vi talar om. En femhundring på Blocket kanske? Det såldes en för €110 på catawiki och den verkade kategoriseras som herr.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Problemet är att priserna vanligtvis är ganska kryddade så det är inte helt representativt, särskilt om man bara har ett fåtal objekt att jämföra med. Priserna på privatmarknaden är aldrig i nivå med C24.
Jag känner inte till just denna modell men dammodeller från CK brukar ligga kring 2k i nypris så det är inga jättesummor vi talar om. En femhundring på Blocket kanske? Det såldes en för €110 på catawiki och den verkade kategoriseras som herr.

Hej.
Ok. Tack.
Får väl bli en annons på Blocket eller Tradera.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tänkte avyttra klockan, vad är ett lagom pris för en Seamaster Professional Quartz 2006 i gott skick inkl box och intyg?
Är det 36 eller 41mm? Om det är det sistnämnda och du med "intyg" menar cert så borde du åtminstone kunna få kring 15' men det beror lite på skicket, det såldes en i väldigt bra skick på Tradera nyligen för drygt 17' vilket jag själv tyckte verkade lite dyrt.
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Bara jag som alltid kollar Chrono24 för att värdera saker? "Trusted Checkout", inom Europa och Officiella handlare är mina grundkriterier.
Chrono24 tar väl 6% av försäljningspriset, det kryddar ju priset lite. Drar du bort det kanske man iaf kan börja närma sig ett privat pris men det är nog ändå lite högt :)
 

JohanHLM

Rolex
Har normalt sett ganska bra koll på klockors värde men damklockor är inte min starka sida.

Vad är ett rimligt pris för en fullset, 30mm AT quartz uttagen 2011 hos svensk AD. Boetten är jämnrepig och bakboetten har någon kraftigare repa från batteribyte. Är 10k rimligt eller för högt med hänsyn till skicket?
F32F4583-8490-40F0-B73B-52D4076638B8.jpeg


Nästa känns aningen svårare...
En 18k Piaget 9287 med cal 9P, orginalspänne även det i 18k.
Mäter 29x23 mm och tror den ofta benämns som unisex. Internationellt känns prissättningen i de flesta fall totalt orimlig. Har dessa delvis hängt med i Cartiers prisökning eller är det helt varumärkesrelaterat?
5E5926BE-0D86-432C-A643-411C629CF30E.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har normalt sett ganska bra koll på klockors värde men damklockor är inte min starka sida.

Vad är ett rimligt pris för en fullset, 30mm AT quartz uttagen 2011 hos svensk AD. Boetten är jämnrepig och bakboetten har någon kraftigare repa från batteribyte. Är 10k rimligt eller för högt med hänsyn till skicket?
F32F4583-8490-40F0-B73B-52D4076638B8.jpeg


Nästa känns aningen svårare...
En 18k Piaget 9287 med cal 9P, orginalspänne även det i 18k.
Mäter 29x23 mm och tror den ofta benämns som unisex. Internationellt känns prissättningen i de flesta fall totalt orimlig. Har dessa delvis hängt med i Cartiers prisökning eller är det helt varumärkesrelaterat?
5E5926BE-0D86-432C-A643-411C629CF30E.jpeg
Damklockor känns allmänt svårt att värdera men jag tror du får mer än 10k för den.
Jag hade iallafall svårt att hitta något under 15k när jag skulle köpa en likadan till min flickvän förra året.

Marknaden är ju dock liten så det finns väldigt få objekt ute till salu vilket gör att prisbilden blir svår att avgöra.
Kan också tänka mig att kvinnor allmänt kanske är benägna att betala mindre premium för mekaniskt kontra Quartz tex vilket gör att dessa Aqua Terra ändå är rätt så dyra på beg marknaden.
 

JohanHLM

Rolex
Damklockor känns allmänt svårt att värdera men jag tror du får mer än 10k för den.
Jag hade iallafall svårt att hitta något under 15k när jag skulle köpa en likadan till min flickvän förra året.

Marknaden är ju dock liten så det finns väldigt få objekt ute till salu vilket gör att prisbilden blir svår att avgöra.
Kan också tänka mig att kvinnor allmänt kanske är benägna att betala mindre premium för mekaniskt kontra Quartz tex vilket gör att dessa Aqua Terra ändå är rätt så dyra på beg marknaden.
Tror du har helt rätt avseende quartz/aut men trodde trots det inte att dessa låg runt 15k.

Den nya modellen är i mitt tycke inte särskilt snygg och det kanske har hjälpt till att få upp priset på denna modell.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tror du har helt rätt avseende quartz/aut men trodde trots det inte att dessa låg runt 15k.

Den nya modellen är i mitt tycke inte särskilt snygg och det kanske har hjälpt till att få upp priset på denna modell.
Kan som sagt vara att det var skralt av dessa på marknaden när jag köpte också men jag tittade ett par månader och köpte till slut en fullset för 13k vilket var det absolut billigaste under den tiden!
 

winden

Breitling
Börjar bli sugen på något nytt, vilket tyvärr brukar betyda att något ska lämna. Min omega får för lite tid på armen. Har dock ingen aning om prisbilden för den?
Ref: 321.10.42.50.01.001
Köpt av mig runt 2009/2010. Klockan är daterad 2009 enligt korten. Har alla tillbehör som följer med vid nyköp.
Skicket på klockan är bra, spår av användning finns och då främst på spännet. Inga större repor eller dings.
7E23C5AE-869A-43FD-B12F-E91C864DDED7.jpeg
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Tjena, någon som vet värdet på denna Seikon? En kvartsare från ca 1988 med ref.nr 7T32-7A70. Och någon som har koll om det är orginalarmband? (står inget på armbandet som avslöjar att det kommer från seiko). Fick denna klockan av min morbror som fick den av min mor vid en speciell häbdelse. Har inga intentioner att sälja utan är istället bara nyfiken :happyhappy:
IMG_20200219_193119.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena, någon som vet värdet på denna Seikon? En kvartsare från ca 1988 med ref.nr 7T32-7A70. Och någon som har koll om det är orginalarmband? (står inget på armbandet som avslöjar att det kommer från seiko). Fick denna klockan av min morbror som fick den av min mor vid en speciell häbdelse. Har inga intentioner att sälja utan är istället bara nyfiken :happyhappy:
IMG_20200219_193119.jpg
Har själv ingen som helst koll, men måste säga att den var riktigt fin:) Gjorde sig grymt bra på det lädret också!
 
Tjena! Någon som har ett hum om värdet på en Omega smp 2264 (kvarts-varianten)? Bra skick och köpt inom ett år från chrono24 från en stor dealer. De annonser jag hittar här på ks är flera år gamla.

mvh
dany
 

jmspar123

Cartier
Rolex 116613LB
2018 modell
Komplett
Begärt pris: 125.000 kr

Är det billigt? Vad säger experterna

Nypris 152300 sa 125 ar val ungefar det minus moms. Jag far for mig att just TT inte ar sa eftertraktat,men ser man till vad som begars har for samma ref ar det ju snorbilligt. Se link

https://www.google.com/search?q=116613LB&oq=116613LB&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Tyvarr tror jag att en fortsatt usel SEK kommer driva upp priser i Sverige till en mer internationell niva pa de varor som ar eftertraktade over hela klotet
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vad kan en Speedmaster Mark IV vara värd? Från 1973 och är totalrenoverad samt servad av OMEGA, superskick på den!
22DE03D1-7102-4CB4-9B46-9BD111BF1D7A.jpeg

19FC3E47-26EB-42FC-AE93-76F6F1639FB4.jpeg

A6287739-E8AB-46B1-BD6F-DD98EA6E8CA0.jpeg
 

obe86

Breitling
upload_2020-2-20_16-29-47.png

Hallå alla!
Den här ligger ute i klockgruppen på Facebook. Jag är lite småkär i utseendet. Någon som kan säga något om priset, för högt? Ute för 29500 nu
Samt vågar man över huvud taget köpa en klocka av någon på Fb?
 
Senast ändrad:
Topp