• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JB_XII

Rolex
Realistiskt pris ligger på 110.000kr
Ingen fara. Är det fullset?

Alltid förtroendeingivande att slänga ur sig en bedömning och i efterhand fråga efter fakta...


Svårt att säga vad en slutköpare vill ge för en sån. Det är en jättefin klocka och ska kosta runt 45.000 - 50.000 är den fullset kanske lite mer

Du skall vara försiktig med att ge helt skeva värderingar till folk. Tänk om han nu köpte klockan för 50k i tron att det var ett marknadspris. Hur hade det känts? Du bryr dig förstås inte...
 

Derix

Patek
2-Faktor
Alltid förtroendeingivande att slänga ur sig en bedömning och i efterhand fråga efter fakta...




Du skall vara försiktig med att ge helt skeva värderingar till folk. Tänk om han nu köpte klockan för 50k i tron att det var ett marknadspris. Hur hade det känts? Du bryr dig förstås inte...
Vadå, han samlar inlägg för att kunna posta i Köp & Sälj.. :rolleyes:
 

Proust

Omega
2-Faktor
Alltid förtroendeingivande att slänga ur sig en bedömning och i efterhand fråga efter fakta...




Du skall vara försiktig med att ge helt skeva värderingar till folk. Tänk om han nu köpte klockan för 50k i tron att det var ett marknadspris. Hur hade det känts? Du bryr dig förstås inte...
Jag uppskattar att ni andra kliver in och belyser hur det verkligen ser ut. Är bra för mig att veta.

Imponerad av kunskapen som finns på detta forum. Tack för all hjälp.
 

JB_XII

Rolex
Vadå, han samlar inlägg för att kunna posta i Köp & Sälj.. :rolleyes:

Gick väl segt på blocket :D
Värt att nämna är ju att det är lite lurigt att posta bilder med en grön tag och därmed få den att framstå som nyare.
Klockan är från 2009-2013 eftersom tavlan därefter ersattes med sunburst.
Eller så är det franken.

Oavsett så är 120k löjligt. Boxen är dessutom fel.
 
Vet inte om dethär är rätt tråd, men tänkte fråga hur det är med rolex från AD nu för tiden. Jag är sugen på en dj 41 med wimbledontavla (126334). Får man räkna med att betala fullt retail-pris, eller är det lönt att försöka få ner priset?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vet inte om dethär är rätt tråd, men tänkte fråga hur det är med rolex från AD nu för tiden. Jag är sugen på en dj 41 med wimbledontavla (126334). Får man räkna med att betala fullt retail-pris, eller är det lönt att försöka få ner priset?
Ja. Som jag har förstått så är det kötid på den. 6 månader typ.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Vad tror ni en ny Datejust 116200 med blå tavla och oysterlänk är värd? Självklart fullset.

Har kommit över en med cert från sent 2019 (kommer dock ta x veckor till leverans) för 65 tkr vilket jag tänkte var ett pangpris med tanke på att den säljs för 81 tkr i Sverige (dock mer än listpris på 126200). Samtidigt har jag noterat att samma model legat uppe flera veckor på c24 för ca 71 tkr + frakt. Hittar den också begagnad från 2017 för 68 tkr. Har också noterat flertal bättre begagnade runt 60 tkr från privatpersoner (dock ej då med blå tavla). Är så osäker på om jag tycker 36 mm kommer räcka. Dels är den köpt som substitut till en 114060 som jag lagt på is på grund rådande tillgång och efterfråga (läs överpriser). Upplever prisbilden som otroligt spretig, särskilt mellan företag och privatpersoner så vill förstå om jag kan få runt 65 tkr vid en ev försäljning ifall det blir flipp.

Beg från 2017 - 68 tkr
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/rolex_oyster_datejust_116200_bla_fullset_2017/87980128

Helt ny inom SE - 81 tkr
https://www.mywatch.nu/rolex-datejust-steel-15

Ny inom EU - 71 tkr
https://www.chrono24.se/rolex/datej...l-36mm-oyster-unworn-2019-new--id12037919.htm
 

Derix

Patek
2-Faktor
Gapet från 50 till 62 är ganska stort, men eftersom att klockan ännu inte har blivit såld för 62 så kan det vara en indikation på att priset är för högt.
 
Varför frågar du om vad som är rimligt om du ändå inte tar till dig det. 50 är rimligt för en klocka som går bra.

Varför kommenterar du något före du läser? CrissCross skriver själv att service inte har någon prishöjande effekt. Alltså bör ca 50 k för en oservad head-only också vara rimligt.

Gapet från 50 till 62 är ganska stort, men eftersom att klockan ännu inte har blivit såld för 62 så kan det vara en indikation på att priset är för högt.

Det är vintage men absolut här på forumet är intresset svalt iaf.
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Begärdes väl strax under 50 förra året och några tusenlappar över från handlare för den, då med viss garanti och genomgång vill jag minnas.
Eller var det en annan klocka? Tror inte det.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Varför kommenterar du något före du läser? CrissCross skriver själv att service inte har någon prishöjande effekt. Alltså bör ca 50 k för en oservad head-only också vara rimligt.



Det är vintage men absolut här på forumet är intresset svalt iaf.

Jag sålde min för under 50 med 7836 länk. Tror annonspriset var 48. Då höll den åtminstone tiden bra. Nyservad är ju jätte bra, men tror inte att det höjer värdet mer än max 3-4.000 kr.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Finns det någon här som har koll på Zenith cal 135 chronometer klockorna.
Vad kan denna Zenith 2000 vara värd ?
35mm utan krona , Cal 135

Med vänlig Hälsning / M
67.JPG

24.JPG
 

S.janet

Breitling
Vet inte om dethär är rätt tråd, men tänkte fråga hur det är med rolex från AD nu för tiden. Jag är sugen på en dj 41 med wimbledontavla (126334). Får man räkna med att betala fullt retail-pris, eller är det lönt att försöka få ner priset?

Skulle räkna med full retial pris från AD i sverige, är det viktigt med nytt då är det bara att betala!
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Någon duktig som kan finna en likadan klocka som denna för referens? En gammal tissot pr100 med ref.nr p660/760.

Hittad i farsans gamla klock gömma. Vad kan den vara värd tro?
IMG_20200225_181147.jpg
 

bonjorno

Breitling
2-Faktor
Hej !

Är det någon som har koll på marknadspriset för en daydate 18038 med läderband ? Funderar på att köpa en men vill inte betala för mycket. Personen som säljer den begär 73.000kr. Okänd servicehistorik
 
Topp