Priserna på C24 och Blocket är "önskepriser", och inte huggna i stenKollar man på aktuella priser från blocket och Chrono24 så är det de priser som dyker upp.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Priserna på C24 och Blocket är "önskepriser", och inte huggna i stenKollar man på aktuella priser från blocket och Chrono24 så är det de priser som dyker upp.
Så klartPriserna på C24 och Blocket är "önske priser", och inte huggna i sten
C24 tar man alltid med en nypa salt om man är insatt. Allt är överprisat för c24 tar diverse % på försäljningen. Annonserar jag på c24 lägger jag på minst 6K. Och varje gång jag köpt på c24 så blir slutpriset Mkt lägre.Kollar man på aktuella priser från blocket och Chrono24 så är det de priser som dyker upp.
Realistiskt pris ligger på 110.000kr
Ingen fara. Är det fullset?
Svårt att säga vad en slutköpare vill ge för en sån. Det är en jättefin klocka och ska kosta runt 45.000 - 50.000 är den fullset kanske lite mer
Vadå, han samlar inlägg för att kunna posta i Köp & Sälj..Alltid förtroendeingivande att slänga ur sig en bedömning och i efterhand fråga efter fakta...
Du skall vara försiktig med att ge helt skeva värderingar till folk. Tänk om han nu köpte klockan för 50k i tron att det var ett marknadspris. Hur hade det känts? Du bryr dig förstås inte...
Jag uppskattar att ni andra kliver in och belyser hur det verkligen ser ut. Är bra för mig att veta.Alltid förtroendeingivande att slänga ur sig en bedömning och i efterhand fråga efter fakta...
Du skall vara försiktig med att ge helt skeva värderingar till folk. Tänk om han nu köpte klockan för 50k i tron att det var ett marknadspris. Hur hade det känts? Du bryr dig förstås inte...
Vadå, han samlar inlägg för att kunna posta i Köp & Sälj..
Jag tror runt 18-20.Tja!
Vad är ett rimligt pris för denna Rolex 1500 fr 1962?
Tacksam
Ja. Som jag har förstått så är det kötid på den. 6 månader typ.Vet inte om dethär är rätt tråd, men tänkte fråga hur det är med rolex från AD nu för tiden. Jag är sugen på en dj 41 med wimbledontavla (126334). Får man räkna med att betala fullt retail-pris, eller är det lönt att försöka få ner priset?
Förvisso har priserna på vintage Rolex stuckit en hel del på sistone men du bör vara väldigt nöjd om du får 50% av ovanstående värdering.
Det var skönt att höra, tänkte annars jag alldeles slutat hänga med på de priserna det senaste... hm... halvåret.Jag tror runt 18-20.
Jag tror ca 50. Service brukar sällan höja andrahandsvärdet så mycket.
Jag tror ca 50. Service brukar sällan höja andrahandsvärdet så mycket.
Varför frågar du om vad som är rimligt om du ändå inte tar till dig det. 50 är rimligt för en klocka som går bra.Head-only i servicebehov med motsvarande skavanker ja kanske.
Varför frågar du om vad som är rimligt om du ändå inte tar till dig det. 50 är rimligt för en klocka som går bra.
Gapet från 50 till 62 är ganska stort, men eftersom att klockan ännu inte har blivit såld för 62 så kan det vara en indikation på att priset är för högt.
Varför kommenterar du något före du läser? CrissCross skriver själv att service inte har någon prishöjande effekt. Alltså bör ca 50 k för en oservad head-only också vara rimligt.
Det är vintage men absolut här på forumet är intresset svalt iaf.
Hej
Finns det någon här som har koll på Zenith cal 135 chronometer klockorna.
Vad kan denna Zenith 2000 vara värd ?
35mm utan krona , Cal 135
Med vänlig Hälsning / M
Vet inte om dethär är rätt tråd, men tänkte fråga hur det är med rolex från AD nu för tiden. Jag är sugen på en dj 41 med wimbledontavla (126334). Får man räkna med att betala fullt retail-pris, eller är det lönt att försöka få ner priset?
Åfasen , trodde bara det va 37mm som kom upp i dom summorna , som har Chronometre texten i tavlanDet är tredje serien på Zeniths cal 135 från (1962-1966)
om det inte är för mycket fix på den skulle jag gissa på 5000-6000 dolllar
dålig skick 2500-3000 dollar
Åfasen , trodde bara det va 37mm som kom upp i dom summorna , som har Chronometre texten i tavlan
Blocket? Mitt otränade öga säger att den är ganska hårt polerad.Hej !
Är det någon som har koll på marknadspriset för en daydate 18038 med läderband ? Funderar på att köpa en men vill inte betala för mycket. Personen som säljer den begär 73.000kr. Okänd servicehistorik
Blocket? Mitt otränade öga säger att den är ganska hårt polerad.