Lägg upp bilderna här.Precis! Jag har fått lite fler bilder av säljaren. Tror inte den är så kraftigt polerat men ska inte säga för mycket. Vad tycker du om priset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lägg upp bilderna här.Precis! Jag har fått lite fler bilder av säljaren. Tror inte den är så kraftigt polerat men ska inte säga för mycket. Vad tycker du om priset?
Lägg upp bilderna här.
Det är inte lätt när det är svårt.Det går inte och ladda upp bilder, jätte konstigt..
Det går inte och ladda upp bilder, jätte konstigt..
Hittade bara två listade på Blocket, ingen på Tradera och ingen här på KS eller på C24 (dock en från Finland). Var har du hittat? De på Blocket ligger för 13,5k och 15k - listpriset vet jag inte men med lite prutmån låter det väl inte så blodigt? Eller är jag helt ute och cyklar?Undrar vad en sjöö sandström utc orc är värd, alltså den som ges ut när man köper en bil? Rätt många som säljer just nu till fantasipriser enligt mig, men jag har ingen större koll egentligen.
De går loss på ca 10-11k, beroende på hur desperata säljarna är. Listpriset är 20k enligt Sjöö Sandström själva.Hittade bara två listade på Blocket, ingen på Tradera och ingen här på KS eller på C24 (dock en från Finland). Var har du hittat? De på Blocket ligger för 13,5k och 15k - listpriset vet jag inte men med lite prutmån låter det väl inte så blodigt? Eller är jag helt ute och cyklar?
Då är 13,5k inget fantasipris att begära, enligt mig. Garanterat lite prutmån inräknat.De går loss på ca 10-11k, beroende på hur desperata säljarna är. Listpriset är 20k enligt Sjöö Sandström själva.
Definitivt prutbart!Då är 13,5k inget fantasipris att begära, enligt mig. Garanterat lite prutmån inräknat.
Jakten på mina rolexköp går vidare. Jag är ju ganska ny på detta så uppskattar all hjälp jag kan få.
Vad kan vara ett rimligt pris på en Daytona 116520 från 2008 i bra skick och full set?
tack på förhand för eran expertis!
Schysst skick och fullset idag ligger runt 180 skulle jag säga, finns ett gäng ute här på K&SJakten på mina rolexköp går vidare. Jag är ju ganska ny på detta så uppskattar all hjälp jag kan få.
Vad kan vara ett rimligt pris på en Daytona 116520 från 2008 i bra skick och full set?
tack på förhand för eran expertis!
Runt 85k kanske?Hej!
Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.
Är det inte lite små bevels för att vara opolerad? Kan ju iofs bara vara bildernaHej!
Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad (hos AD för 6500kr) Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.
Jag fick igår höra att det är för stora bevels för att vara orörd, samma klocka, annan bild. Det handlar om ljussättning och skuggning. Det är min förra klocka och jag såg ingenting som tyder på att den ska vara polerad..
Är det inte lite små bevels för att vara opolerad? Kan ju iofs bara vara bilderna
Aha, jag såg betydligt större ut på denna bild!Jag fick igår höra att det är för stora bevels för att vara orörd, samma klocka, annan bild. Det handlar om ljussättning och skuggning. Det är min förra klocka och jag såg ingenting som tyder på att den ska vara polerad.
När lugghålen försvann blev även bevelsen mycket mindre.Aha, jag såg betydligt större ut på denna bild!
Tycker kronskydden ser lite klena utJag fick igår höra att det är för stora bevels för att vara orörd, samma klocka, annan bild. Det handlar om ljussättning och skuggning. Det är min förra klocka och jag såg ingenting som tyder på att den ska vara polerad.
Hej!
Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad (hos AD för 6500kr) Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.
Jag sålde min för under 50 med 7836 länk. Tror annonspriset var 48. Då höll den åtminstone tiden bra. Nyservad är ju jätte bra, men tror inte att det höjer värdet mer än max 3-4.000 kr.
Vad du köpte den för är vad som är att anse som ett rimligt pris.
Vad kul! Grattis!Menar du att den åtminstone inte håller tiden bra idag? Du annonserade ut den för 54 000 kr och det var med ett klorinblekt insert, för modellen felaktiga ändlänkar och utan service och detta var för snart ett år sedan, marknadsvärden är som bekant sällan statiska.
Med all respekt finns inte mycket logik bakom ditt resonemang annat än vad Du senast sålde den för och den kommentar som @Bas klämde ur sig gillas av fyra användare som själva visat intresse för klockan. Så trovärdigheten i den värderingen är, låg.
Klockan är för övrigt numera såld.
Menar du att den åtminstone inte håller tiden bra idag? Du annonserade ut den för 54 000 kr och det var med ett klorinblekt insert, för modellen felaktiga ändlänkar och utan service och detta var för snart ett år sedan, marknadsvärden är som bekant sällan statiska.
Med all respekt finns inte mycket logik bakom ditt resonemang annat än vad Du senast sålde den för och den kommentar som @Bas klämde ur sig gillas av fyra användare som själva visat intresse för klockan. Så trovärdigheten i den värderingen är, låg.
Klockan är för övrigt numera såld.
Hoppas att du informerat köparen om att tavlan är tvättad. Den infon framgick inte på C24 vill jag minnas.