• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tror ni värdet idag är på min gamla speedmaster Michael Schumacher ?

B7B72A9E-C299-4F92-805D-63B4CA9FC5A0.jpeg E664D9BA-E406-41B5-A9D1-D4C3D103B331.jpeg 478175B9-3FCA-4982-B624-AB8AE0497472.jpeg 1F7BD6BA-3EAD-4BEA-B747-EA5EAF4478A4.jpeg ACD0770E-7565-4862-B1B6-CFDD362AE5E9.jpeg

Undrar vad en sjöö sandström utc orc är värd, alltså den som ges ut när man köper en bil? Rätt många som säljer just nu till fantasipriser enligt mig, men jag har ingen större koll egentligen.

Undrar vad en sjöö sandström utc orc är värd, alltså den som ges ut när man köper en bil? Rätt många som säljer just nu till fantasipriser enligt mig, men jag har ingen större koll egentligen.
Hittade bara två listade på Blocket, ingen på Tradera och ingen här på KS eller på C24 (dock en från Finland). Var har du hittat? De på Blocket ligger för 13,5k och 15k - listpriset vet jag inte men med lite prutmån låter det väl inte så blodigt? Eller är jag helt ute och cyklar?

Hittade bara två listade på Blocket, ingen på Tradera och ingen här på KS eller på C24 (dock en från Finland). Var har du hittat? De på Blocket ligger för 13,5k och 15k - listpriset vet jag inte men med lite prutmån låter det väl inte så blodigt? Eller är jag helt ute och cyklar?
De går loss på ca 10-11k, beroende på hur desperata säljarna är. Listpriset är 20k enligt Sjöö Sandström själva.

Jakten på mina rolexköp går vidare. Jag är ju ganska ny på detta så uppskattar all hjälp jag kan få.

Vad kan vara ett rimligt pris på en Daytona 116520 från 2008 i bra skick och full set?

tack på förhand för eran expertis!

Jakten på mina rolexköp går vidare. Jag är ju ganska ny på detta så uppskattar all hjälp jag kan få.

Vad kan vara ett rimligt pris på en Daytona 116520 från 2008 i bra skick och full set?

Kikar jag lite pa vad handlare begar har sa sager jag runt 160-190sek beroende pa vem du koper av.
Serios handlare/butik som servat klockan/garanti kanske lite mer. Privatperson i det lagre prisspannet.

Hallå,
Har en Seiko SPB001 som det senaste mest bara suttit i klockskåpet, vad kan man tänkas få för en sånn, finns det något intresse för dessa?
Mvh
Oskar

Bilagor

• 20200119_141657.jpg
    20200119_141657.jpg
    515.8 KB · Visningar: 2

Schysst skick och fullset idag ligger runt 180 skulle jag säga, finns ett gäng ute här på K&S

Hej!

Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad (hos AD för 6500kr) Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.

IMG_2373-2.jpg
IMG_2375-2.jpg
IMG_4037.jpg

Senast ändrad:
Hej!

Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.

IMG_2373-2.jpg
IMG_2375-2.jpg
IMG_4037.jpg
Runt 85k kanske?

.
Hej!

Jag har min 16610 inne på service just nu och då jag fått vittring på en annan klocka så ska den säljas när den blir klar i dagarna. Behöver lite vägledning kring vad ni här skulle säga är ett rimligt pris. Det är som sagt en nyservad (hos AD för 6500kr) Sub 16610, m-serie från 2008 med RRR-rehaut och full set. Opolerad enligt mig och andra här på forumet och givetvis ska den inte poleras under den pågående servicen.

IMG_2373-2.jpg
IMG_2375-2.jpg
IMG_4037.jpg
Är det inte lite små bevels för att vara opolerad? Kan ju iofs bara vara bilderna

Hej!

IMG_2373-2.jpg
IMG_2375-2.jpg
IMG_4037.jpg

Vad du köpte den för är vad som är att anse som ett rimligt pris.

Jag sålde min för under 50 med 7836 länk. Tror annonspriset var 48. Då höll den åtminstone tiden bra. Nyservad är ju jätte bra, men tror inte att det höjer värdet mer än max 3-4.000 kr.

Menar du att den åtminstone inte håller tiden bra idag? Du annonserade ut den för 54 000 kr och det var med ett klorinblekt insert, för modellen felaktiga ändlänkar och utan service och detta var för snart ett år sedan, marknadsvärden är som bekant sällan statiska.

Med all respekt finns inte mycket logik bakom ditt resonemang annat än vad Du senast sålde den för och den kommentar som @Bas klämde ur sig gillas av fyra användare som själva visat intresse för klockan. Så trovärdigheten i den värderingen är, låg.

Klockan är för övrigt numera såld.

Senast ändrad:
Menar du att den åtminstone inte håller tiden bra idag? Du annonserade ut den för 54 000 kr och det var med ett klorinblekt insert, för modellen felaktiga ändlänkar och utan service och detta var för snart ett år sedan, marknadsvärden är som bekant sällan statiska.

Med all respekt finns inte mycket logik bakom ditt resonemang annat än vad Du senast sålde den för och den kommentar som @Bas klämde ur sig gillas av fyra användare som själva visat intresse för klockan. Så trovärdigheten i den värderingen är, låg.

Vad kul! Grattis!
Var det via Chrono24?
När jag hade den så höll den tiden, även om den inte var nyservad. Det var vad jag menade.

Hoppas att du informerat köparen om att tavlan är tvättad. Den infon framgick inte på C24 vill jag minnas.

Hoppas att du informerat köparen om att tavlan är tvättad. Den infon framgick inte på C24 vill jag minnas.

Varför hoppas Du det?

Du behöver inte oroa dig. Köparen har blivit upplyst om allt den har rätt att bli upplyst om och har då blivit upplyst om att, som bekant, all lysmassa har skrapats bort på såväl tavla som visare och inte endast "tavla där flagnande lumemassa har avlägsnats" såsom du uttryckt saken i din beskrivning av lysmassan.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp