• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Teppas79

Cartier
Vad får man på en bra dag för en mid 70’s Seamaster 200m på originalmesh? Den har en relativt kraftig patina med mycket hairlines etc/lite blekt, men ett ganska gott helhetsintryck kan jag tycka. Oputsad. Servad för några år sedan. Inga tillbehör förutom en äkthetskontroll från Rob Engström. Lurar på att sälja den om jag får bra/ok betalt för den, om inte blir den nog kvar - känns som den har framtiden för sig... Jag har fått väldigt mycket cred för den under de ca 10 år jag burit den:) Tacksam för lite input i frågan!
5F2F5DC6-B35D-4F95-8ACC-24EE8FF416BB.jpeg

6B486612-22E7-4C80-8719-6B80DD98DC90.jpeg

31D2D8A8-AEA5-4A8C-BB04-2DE23FC94020.jpeg
 
Senast ändrad:
Jo för visso men tänker att man då måste lägga på moms/tull eller?

någon som har köpt på Chrono24 och vet hur stor chans/risk det är att försändelserna fastnar i tullen?
 

GöranH

Omega
Jag har en Seiko Arctura Kinetic (refnr 7L22-0AA0) som jag har tänkt lägga ut den till försäljning.
Har ingen box eller papper till den. Någon som har förslag på värde?
 
Senast ändrad:

GöranH

Omega
Tar en till eftersom jag tänkt sälja min Breitling Cockpit A49350, 41 mm, inkl box och certifikat.
Lämpligt värde på en sådan?
 

Proust

Omega
2-Faktor
Fixar du länken hos en urmakare och får ihop lite så ska det bli bra. Har du kvitton och service intyg?
Tror du länken går att fixa? Köpte den här på forumet så inget kvitto eller intyg, däremot litar jag på den förre ägaren. Finns tråd om klockan här.
Bilägger en bild på problemet.
 

Bilagor

  • 20200221_184026.jpg
    20200221_184026.jpg
    421.5 KB · Visningar: 8

JohanHLM

Rolex
Svårt att säga vad en slutköpare vill ge för en sån. Det är en jättefin klocka och ska kosta runt 45.000 - 50.000 är den fullset kanske lite mer

Tack för svar! En länkbit är lite paj tyvärr, ej fullset. Däremot helt original och servad för några år sedan.
Förvisso har priserna på vintage Rolex stuckit en hel del på sistone men du bör vara väldigt nöjd om du får 50% av ovanstående värdering.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu har han dock fått sina 50 poster och lagt in en säljes med referenser. Referenserna har dock färre inlägg än postaren?
Det kanske är en diskussion som bättre platsar i någon annan tråd men man kan ju fråga sig hur de fick kontakt med varandra då köparen (@Watchtrader) inte har några inlägg och @Rolexmaster aldrig verkar ha nämnt sin Breitling i forumet...? :pompus: Den andra referensen hänvisar till en affär gjord genom Blocket och det kan väl kanske stämma men vem skulle registrera sig på ett okänt forum bara för att lämna ett omdöme och sen aldrig logga in igen som watchtrader gjort? Det kanske finns någon vettig förklaring men visst verkar det skumt vid en första anblick.
 

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Det kanske är en diskussion som bättre platsar i någon annan tråd men man kan ju fråga sig hur de fick kontakt med varandra då köparen (@Watchtrader) inte har några inlägg och @Rolexmaster aldrig verkar ha nämnt sin Breitling i forumet...? :pompus: Den andra referensen hänvisar till en affär gjord genom Blocket och det kan väl kanske stämma men vem skulle registrera sig på ett okänt forum bara för att lämna ett omdöme och sen aldrig logga in igen som watchtrader gjort? Det kanske finns någon vettig förklaring men visst verkar det skumt vid en första anblick.
Har varit ny på forumet så Breitlingen inte fick plats då. Visste inte hur man använde ks. Efter affären med Breitlingen, då pratar vi kan kanske en månad senare efter försäljningen, så kontaktar jag köparen om han skulle vara snälla och skiva en kommentar på ks. Då regade han sig och skrev en... Här är lite bilder på den sålda Breitlingen;)
71BB7D0B-E86A-4BE8-9592-3507BA22CCAD.jpeg
D4921482-E9A1-43C6-A4F0-A4EABB27BA29.jpeg
 
Topp