Jag tycker att man bör respektera utsatt pris men samtidigt tycker jag ändå att det är OK att komma med ett rimligt bud om man kan underbygga det med vettiga argument och t.ex. kan påvisa att begärt pris på något sätt är långt över marknadsvärde istället för att bara pruta för prutandets skull som väldigt många gör.Vet inte om det här är rätt tråd att fråga i men...
Vad säger ni finns det nån vett och etikett vad gäller köp av privatsäljare på KS ja utöver rent allmänt trevligt hyffs. Vad jag syftar på främst är vad gäller angående pruta på ett satt pris. Har sett både en och två klockor som jag varit intresserade av men som varit prissatta alldeles för högt över marknadsvärdet. Klockorna blir sen i regel inte sålda eller prisbumpas för att sen hamna på nån auktionssajt. Detta är ju inte ovanligt hos privatsäljare på nätet som ju gärna vill tjäna en slant eller helt enkelt inte har koll på det faktiska marknadsvärdet. Av erfarenhet vet jag också att det kan vara väldigt känsligt hos många privatsäljare att komma med lägre bud på deras ögonsten. Jag betalar gärna vad nått är värt, så det handlar inte om att pungslå nån på priset utan om att mötas i en schysst deal.
Vad är kutym på KS? Är det legitimt att komma med ett lägre bud eller ses man bara som en däcksparkare?