• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vet inte om det här är rätt tråd att fråga i men...

Vad säger ni finns det nån vett och etikett vad gäller köp av privatsäljare på KS ja utöver rent allmänt trevligt hyffs. Vad jag syftar på främst är vad gäller angående pruta på ett satt pris. Har sett både en och två klockor som jag varit intresserade av men som varit prissatta alldeles för högt över marknadsvärdet. Klockorna blir sen i regel inte sålda eller prisbumpas för att sen hamna på nån auktionssajt. Detta är ju inte ovanligt hos privatsäljare på nätet som ju gärna vill tjäna en slant eller helt enkelt inte har koll på det faktiska marknadsvärdet. Av erfarenhet vet jag också att det kan vara väldigt känsligt hos många privatsäljare att komma med lägre bud på deras ögonsten. Jag betalar gärna vad nått är värt, så det handlar inte om att pungslå nån på priset utan om att mötas i en schysst deal.

Vad är kutym på KS? Är det legitimt att komma med ett lägre bud eller ses man bara som en däcksparkare?
Självklart ska du bjuda det du upplever som rätt pris för dig, men personligen lägger jag ingen tid på en för högt prissatt klocka, om jag inte är riktigt intresserad. Det finns gott om för högt prissatta klockor. Därför är det bara friskt med motsvarande motbud. Man kan vara trevlig ändå.

Gammal Rolex Date ref 1500 i 14k, med guldlänk dock med gravyr på låset... Inga bilder just nu - förstår att det är svårt men någon som kan bistå med ett ca pris?

Hej på er. Skulle behöva lite hjälp. Har en god vän som har ärvt en Omega som han anser vara för liten för honom. Boxen finns men inget cert. Gravyren på baksidan skvallrar om att den är ifrån 1969. Kan någon referensen på denna? Vad skulle ett rimligt värde vara tror ni?
1C10E4AF-2277-40B7-985B-DE0D4001CD63.jpeg
7C0334AB-B6E8-44EB-A420-D12592856EED.jpeg

Hej på er. Skulle behöva lite hjälp. Har en god vän som har ärvt en Omega som han anser vara för liten för honom. Boxen finns men inget cert. Gravyren på baksidan skvallrar om att den är ifrån 1969. Kan någon referensen på denna? Vad skulle ett rimligt värde vara tror ni?
1C10E4AF-2277-40B7-985B-DE0D4001CD63.jpeg
7C0334AB-B6E8-44EB-A420-D12592856EED.jpeg
En ovanlig rackare. 137.0001 bör det väl vara(?)

Du berättar inte om det är 14 eller 18k. Vad är länken för nåt? Av nyfikenhet frågat. Jag tänker inte säga nåt värde, känner inte till några referenser på vad den kostar.

Hej!

Vad anser ni är ett bra pris för en Seiko 5 SNKK 45/47. Jag är själv intresserad av att köpa en och har för mig att en ny egentligen hade kostat cirka 1000. Men då dem inte säljs längre så borde väll priset öka på dem begagnade? Men vilket pris är egentligen för högt för dem i förhållande till deras kvalite?

Hej!

Vad anser ni är ett bra pris för en Seiko 5 SNKK 45/47. Jag är själv intresserad av att köpa en och har för mig att en ny egentligen hade kostat cirka 1000. Men då dem inte säljs längre så borde väll priset öka på dem begagnade? Men vilket pris är egentligen för högt för dem i förhållande till deras kvalite?
1000kr räcker gott och väl i förhållande till kvaliten!

Hej!

Skulle nog också hålla mig kring 1000

Hej

hur mycket skulle ni säga att priset på en klocka påverkas av att klockan har en gravering? Om man tittar på ograverade exemplar i samma skick ligger priset runt 60tkr

Jag hade nog som senare talare sa bortsett från detta, det ger ju faktiskt en mer unik historia kring klockan på ett sätt. Självklart, står det ngt dumt så skulle jag dra av en del, kanske 5000:-.

Tudor Black Bay 58 (läderarmband). Fullset från Svenska AD i perfekt skick.
Vad tror ni om pris för en sån?
Finns ju iaf två till salu här på KS. En för 37' som inte blir såld och en för 35'. Eftersom det lär vara svårt att få ut en ny från AD (särskilt i dessa tider med stoppade produktionsanläggningar osv) så får man nog räkna med att betala nästan listpris, så 35 kanske inte är helt åt fanders. Jag själv hade nog inte velat ge riktigt så mycket men vill man gärna ha en så är nån tusenlapp hit eller dit inte mycket att bråka om kan jag tycka.

Finns ju iaf två till salu här på KS. En för 37' som inte blir såld och en för 35'. Eftersom det lär vara svårt att få ut en ny från AD (särskilt i dessa tider med stoppade produktionsanläggningar osv) så får man nog räkna med att betala nästan listpris, så 35 kanske inte är helt åt fanders. Jag själv hade nog inte velat ge riktigt så mycket men vill man gärna ha en så är nån tusenlapp hit eller dit inte mycket att bråka om kan jag tycka.

Min tanke var också kring retail. Tror de går på 33.600:- retail med läder så det kanske är ett ganska rimligt pris mellan 33-34?

Min tanke var också kring retail. Tror de går på 33.600:- retail med läder så det kanske är ett ganska rimligt pris mellan 33-34?
Jaha - du tänker utan länk? Borde gå att hitta billigare tycker jag. 33-34 är ju i häraden vad man får ge med länk och utan länk brukar vara mycket mer svårsålt och ligga betydligt lägre i pris.

NU ser jag att du redan från början skrev att det skulle vara på läder. Missade det - du kan nog bortse från allt jag skrivit... :banghead:
Köp en med länk direkt istället! ;)

Inser att problemet med att köpa en på länk är att jag kommer vilja ha den på länk, så tänker jag köper med bara läder så tvingas jag använda den på läder. :)

8E5A1E1D-EEFC-4E16-B72B-D1344BB2E0EA.jpeg
Hej,

Hittade denna under en rensning av lådor i släkten. Finns väldigt lite information eller jämförande objekt på nätet vad jag kan se. Någon som har övergripande info samt idé på värde? Ser överlag ut att vara fint skick.

Hej! Går lite i tankarna på att sälja min Rolex Sub 16610, tror att den är från -93. I bra skick och servades för ca 2 år sedan på Nymans. Inga papper förutom äkthetsbevis samt servicepapper.

Tack på förhand!

Mvh
Andy

Bilagor

• 1BDC7411-B6A1-4C6A-8983-F8A0BCCCAD12.jpeg
    1BDC7411-B6A1-4C6A-8983-F8A0BCCCAD12.jpeg
    36.8 KB · Visningar: 2
Hej! Går lite i tankarna på att sälja min Rolex Sub 16610, tror att den är från -93. I bra skick och servades för ca 2 år sedan på Nymans. Inga papper förutom äkthetsbevis samt servicepapper.

Tack på förhand!

Mvh
Andy
Skulle säga 70k om den är i fint skick, give or take a few beroende på skick, grad av polering osv...

Skulle säga 70k om den är i fint skick, give or take a few beroende på skick, grad av polering osv...
Jag skulle nog säga snarare 65.000:- speciellt utan papper och box. Många som är till salu och då pressar de utan papper ner ytterligare. Billigast på Chrono24 är ca 70 och jag tycker det är vanligt att de går en bit under det.

Tillbaka
Topp