• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inser att problemet med att köpa en på länk är att jag kommer vilja ha den på länk, så tänker jag köper med bara läder så tvingas jag använda den på läder. :)
Det här låter inte alls rimligt?

Lite som att, "eftersom jag verkligen älskar nautilus så låter jag bli att köpa det ex jag blir bjuden från AD och köper en rymdraket från Royal Käks Offshore linje så blir jag tvingad att använda det märket" (om vi tar i ordentligt;) )

Men seriöst, VARFÖR i hela världen vill du UNDVIKA att köpa med länk om du mer ellwr mindre är säker på att du skulle gilla att bära den på länk bättre?

Köp på länk, byt till läder direkt och be en vän i annan stad förvara länken åt dig? Då har du den iaf

Det här låter inte alls rimligt?

Lite som att, "eftersom jag verkligen älskar nautilus så låter jag bli att köpa det ex jag blir bjuden från AD och köper en rymdraket från Royal Käks Offshore linje så blir jag tvingad att använda det märket" (om vi tar i ordentligt;) )

Men seriöst, VARFÖR i hela världen vill du UNDVIKA att köpa med länk om du mer ellwr mindre är säker på att du skulle gilla att bära den på länk bättre?

Köp på länk, byt till läder direkt och be en vän i annan stad förvara länken åt dig? Då har du den iaf

Låter onekligen som ett rimligt argument. Vi får se vad försäljningsgudarna har i lager. :)

Går i säljtankar och undrar därför vad man skulle sälja min Speedmaster 005 för.
Klockan är uttagen 2015.
Fullset
Klockan är använd nästan dagligen så repor och märken finns
IMG_20200429_113343.jpg
IMG_20200429_113321.jpg

Hej, tänkte sälja av lite från samlingen men vissa är lite svåra att värdera så hoppas kunna få lite hjälp från er :)
Har bla en Cartier - Calibre De Cartier i Rosé med den "lite" mer ovanliga chocolate tavlan från 2013. Självklart fullset!
Köpte den i NYC för ett par år sen och då var nypriset 26k USD så cirka 255k sek.

Vad skulle vara rimligt att begära för den idag tror ni?

Tack på förhand!

Bilagor

• calibre.jpeg
    calibre.jpeg
    16.5 KB · Visningar: 6
Hej, tänkte sälja av lite från samlingen men vissa är lite svåra att värdera så hoppas kunna få lite hjälp från er :)
Har bla en Cartier - Calibre De Cartier i Rosé med den "lite" mer ovanliga chocolate tavlan från 2013. Självklart fullset!
Köpte den i NYC för ett par år sen och då var nypriset 26k USD så cirka 255k sek.

Tack på förhand!

100-115k till rätt kund.

Tack på förhand!
Kollar man på chrono24 och europeiska handlare så ligger en begagnad fullset mellan 165-175K. Så 150K känns väl inte orimligt

Frugan funderar på att sälja. Har inte sett denne urtavlan förut och roulettehjul.
2006 fullset oyster plus jubilee länkar finns till. Vad borde värdet vara?
14034157-380B-4C8A-84DA-8BDF3B24DF4D.jpeg

Tack på förhand!

Nyare Cartier verkar ha ett synnerligen uselt andrahandsvarde. Varfor kan man ju undra?
Fanns en Cartier i roseguld (helguld) hos Kaplans i somras. Nypris 2014 var 346000 uttagen hos RobEngstrom om jag inte minns fel. Den var med pa 3 auktioner dar utrop gick fran 120 till104 innan nagon nappade.
Sa 2/3 vardetapp pa 5ar....Inte roligt for den som kopte nytt. Men mera roligt for beg-kunden kanske

Vad tycker ni är rimligt pris för en Speedmaster Pro (ref 3570.50.00) fullset från 2012, ej servad men går bra och i fint skick i förhållande till sin ålder? :)

Nyare Cartier verkar ha ett synnerligen uselt andrahandsvarde. Varfor kan man ju undra?
Fanns en Cartier i roseguld (helguld) hos Kaplans i somras. Nypris 2014 var 346000 uttagen hos RobEngstrom om jag inte minns fel. Den var med pa 3 auktioner dar utrop gick fran 120 till104 innan nagon nappade.
Sa 2/3 vardetapp pa 5ar....Inte roligt for den som kopte nytt. Men mera roligt for beg-kunden kanske

Nej, deras smycken håller bra i pris men klockorna verkar landa på iaf 50% av nypriset på andrahandsmarknaden

AAA36CDF-9D6F-4618-8A3A-D290D6CE5D8E.jpeg
ECAC991D-D1C1-42E0-A9FA-64B1ED9017FD.jpeg
34BE68D0-AF96-4DC7-90B3-099CC788BC04.jpeg
AAA36CDF-9D6F-4618-8A3A-D290D6CE5D8E.jpeg
Hej alla,
Jag funderar på att sälja min Omega Speedmaster rosé guld 1957, och skulle vilja ha lite expertis från er med värderingen?
Jag hittar ingen likadan på Chrono24 vilket tyder på att den är ovanlig. Den senaste jag såg var hösten 2019 från en handlare i Italien och var då prissatt till 132’.
Denna försvann på en vecka.

Ref: 321.53.42.50.01.001
Svensksåld 2014, fullset
I mint condition.
Co-axialverk Caliber 3313.

Tacksam för era reflektioner kring vad man bör begära för denna fina klocka!

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning,
Gammal annons men här är väl ett riktpris. Ny pris då ca. 135.000:- idag har den utgått.
https://klocksnack.se/threads/omega...w-chrono-co-axial-in-18k-red-gold-42mm.57386/

3998E135-874E-4106-8768-AF13792E5631.jpeg
99E52E7B-3F0C-4F65-8DB1-C0E67FE581C8.jpeg
Någon som kan ge en hörad vad en Halios Seaforth från 2018 batchen kan vara värd.
Nyskick i princip, (finns lite märken efter spännet på gummit.)

Tillbaka
Topp