underestimated
Basic
Ca 28.000:- känns rimligt när man tittar på de som gått på forumet, allt handlar så klart om hur bråttom man har.Någon som har tankar kring denna? För att klargöra så är det endast med läderband.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ca 28.000:- känns rimligt när man tittar på de som gått på forumet, allt handlar så klart om hur bråttom man har.Någon som har tankar kring denna? För att klargöra så är det endast med läderband.
Det här låter inte alls rimligt?Inser att problemet med att köpa en på länk är att jag kommer vilja ha den på länk, så tänker jag köper med bara läder så tvingas jag använda den på läder.
Det här låter inte alls rimligt?
Lite som att, "eftersom jag verkligen älskar nautilus så låter jag bli att köpa det ex jag blir bjuden från AD och köper en rymdraket från Royal Käks Offshore linje så blir jag tvingad att använda det märket" (om vi tar i ordentligt )
Men seriöst, VARFÖR i hela världen vill du UNDVIKA att köpa med länk om du mer ellwr mindre är säker på att du skulle gilla att bära den på länk bättre?
Köp på länk, byt till läder direkt och be en vän i annan stad förvara länken åt dig? Då har du den iaf
Tack, tror det kanske är lite lågt, men mellan 28-30.000:- kanske kan vara rimligt.Ca 28.000:- känns rimligt när man tittar på de som gått på forumet, allt handlar så klart om hur bråttom man har.
39kGår i säljtankar och undrar därför vad man skulle sälja min Speedmaster 005 för.
Klockan är uttagen 2015.
Fullset
Klockan är använd nästan dagligen så repor och märken finns
Går i säljtankar och undrar därför vad man skulle sälja min Speedmaster 005 för.
Klockan är uttagen 2015.
Fullset
Får jag fråga vad du grundar dina "39k" på? Känns som att du lägger dig för högt.
Titta på nuvarande utbud så ligger det en 005 ny för 41k här på KS, på blocket ligger det en för 39.5k. Men visst är det bråttom att flippa får du klart gå ner men sen kommer det obligatoriska prutandet som man aldrig kommer ifrån.Får jag fråga vad du grundar dina "39k" på? Känns som att du lägger dig för högt.
Ja, nu pratar du nya klockor. Tvek om en 5 år gammal ska betinga samma pris.Titta på nuvarande utbud så ligger det en 005 ny för 41k här på KS, på blocket ligger det en för 39.5k. Men visst är det bråttom att flippa får du klart gå ner men sen kommer det obligatoriska prutandet som man aldrig kommer ifrån.
Ligger 2st begagnad 005 på blocket för 40k vardera en från - 15 och en från - 19 men det känns som om du har en egen uppfattning redan så lägg ut den för ett lägre pris.Ja, nu pratar du nya klockor. Tvek om en 5 år gammal ska betinga samma pris.
Svårt för mig att lägga ut någon annans klockaLigger 2st begagnad 005 på blocket för 40k vardera en från - 15 och en från - 19 men det känns som om du har en egen uppfattning redan så lägg ut den för ett lägre pris.
Runt 35 000 kr.Går i säljtankar och undrar därför vad man skulle sälja min Speedmaster 005 för.
Klockan är uttagen 2015.
Fullset
Du har helt klart en poäng därSvårt för mig att lägga ut någon annans klocka
Tack för svar
Tack för svarRunt 35 000 kr.
Hej, tänkte sälja av lite från samlingen men vissa är lite svåra att värdera så hoppas kunna få lite hjälp från er
Har bla en Cartier - Calibre De Cartier i Rosé med den "lite" mer ovanliga chocolate tavlan från 2013. Självklart fullset!
Köpte den i NYC för ett par år sen och då var nypriset 26k USD så cirka 255k sek.
Vad skulle vara rimligt att begära för den idag tror ni?
Tack på förhand!
100-115k till rätt kund.
Inte den bästa affären man gjort med andra ord100-115k till rätt kund.
Inte den bästa affären man gjort med andra ord
Kollar man på chrono24 och europeiska handlare så ligger en begagnad fullset mellan 165-175K. Så 150K känns väl inte orimligtHej, tänkte sälja av lite från samlingen men vissa är lite svåra att värdera så hoppas kunna få lite hjälp från er
Har bla en Cartier - Calibre De Cartier i Rosé med den "lite" mer ovanliga chocolate tavlan från 2013. Självklart fullset!
Köpte den i NYC för ett par år sen och då var nypriset 26k USD så cirka 255k sek.
Tack på förhand!
Kollar man på chrono24 och europeiska handlare så ligger en begagnad fullset mellan 165-175K. Så 150K känns väl inte orimligt
Inte om du köpt hos för list plus sales tax
Hej, tänkte sälja av lite från samlingen men vissa är lite svåra att värdera så hoppas kunna få lite hjälp från er
Tack på förhand!
Typ 57-58 med båda länkarna.Frugan funderar på att sälja. Har inte sett denne urtavlan förut och roulettehjul.
2006 fullset oyster plus jubilee länkar finns till. Vad borde värdet vara?
Nyare Cartier verkar ha ett synnerligen uselt andrahandsvarde. Varfor kan man ju undra?
Fanns en Cartier i roseguld (helguld) hos Kaplans i somras. Nypris 2014 var 346000 uttagen hos RobEngstrom om jag inte minns fel. Den var med pa 3 auktioner dar utrop gick fran 120 till104 innan nagon nappade.
Sa 2/3 vardetapp pa 5ar....Inte roligt for den som kopte nytt. Men mera roligt for beg-kunden kanske
Gammal annons men här är väl ett riktpris. Ny pris då ca. 135.000:- idag har den utgått.Hej alla,
Jag funderar på att sälja min Omega Speedmaster rosé guld 1957, och skulle vilja ha lite expertis från er med värderingen?
Jag hittar ingen likadan på Chrono24 vilket tyder på att den är ovanlig. Den senaste jag såg var hösten 2019 från en handlare i Italien och var då prissatt till 132’.
Denna försvann på en vecka.
Ref: 321.53.42.50.01.001
Svensksåld 2014, fullset
I mint condition.
Co-axialverk Caliber 3313.
Tacksam för era reflektioner kring vad man bör begära för denna fina klocka!
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,