• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HSK

Patek
2-Faktor
3998E135-874E-4106-8768-AF13792E5631.jpeg
99E52E7B-3F0C-4F65-8DB1-C0E67FE581C8.jpeg
Någon som kan ge en hörad vad en Halios Seaforth från 2018 batchen kan vara värd.
Nyskick i princip, (finns lite märken efter spännet på gummit.)
Runt 6-7k skulle jag säga baserat på tidigare försäljningar här på KS och internationella annonser.
 

Fritten

Breitling
Vad är lämpligt pris för denna 41mm worldtimer?
Uttagen januari 2018 servad hösten 2019. Fick det nya urverket. Mycket handledstid så har en hel del repor och mindre dings.
 

Bilagor

  • 20200507_201212.jpg
    20200507_201212.jpg
    189.3 KB · Visningar: 5

grujo

Omega
Hej! Vad är lämpligt pris för Steinhart Ocean One 42mm Aluminium, inköpt genom gnomonwatches Juli 2019. Fint skick enbart få hairlines, fullsett etc.
 

Bilagor

  • sten.jpg
    sten.jpg
    24.4 KB · Visningar: 5

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Breitling Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg
"Breitling"?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Breitling Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg
Aviamatic, 3000m, chronographe utan kronografdel osv. Njae... :stop: Jag är jättedåligt insatt i Breitling men den skriker fake lång väg och om man googlar hittar åtminstone jag bara referenser till inlägg som varnar för piratkopior.
 

poormans

Rolex
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Breitling Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg

Alltid samma visa med "ärvda klockor"
Den är tvärfejk och värdelös
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Breitling Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg
0kr kompis. Finns inte ens en riktig modell som den försöker efterlikna.
 

Johnel

Omega
Hej, någon som vet vad detta är och har något hum om värde. Den tickar och går (ej uppmätt) och är i okej skick, bandet slitet som synes. Har försökt söka på nätet men hittar inget riktigt liknande (förutom att det är något slags Breitling Navitimer då - 80-tal?). Klockan hittades i ett dödsbo.
Tack på förhand!
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg

Jag är ingen expert men har för mig att 3 bar motsvarar 30 meters vattentäthet. På framsidan står 3000 m och baksidan 3 bar. Går inte riktigt ihop.

Skulle också säga att den ser ut att vara fake, även om jag som sagt inte är någon expert.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tack alla för snabb och bra respons! Jag hade inte satsat hela min pension på denna, så ingen fara att den var fejk. Behöver tydligen läsa på mig lite mer på Breitling framöver :)
Allt gott!
 

Notoriousmma

Breitling
Vad är ett rimligt pris att sälja denna för? Vad är den värd på ett ungefär?

TAG HEUER FORMULA 1 ALEC MONOPOLY SPECIAL EDITION
 

Bilagor

  • 922EF80F-32F1-494B-B81C-C20765D4DF10.jpeg
    922EF80F-32F1-494B-B81C-C20765D4DF10.jpeg
    195.2 KB · Visningar: 11

HSK

Patek
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris att sälja denna för? Vad är den värd på ett ungefär?

TAG HEUER FORMULA 1 ALEC MONOPOLY SPECIAL EDITION
Svårt att säga, det är en väldigt säregen design som verkligen kräver att man har tålamod och hittar rätt köpare. Det har sålts två stycken (eller om det kanske är samma exemplar?) här på KS för 7.5k resp 11k så det ger väl en viss prisindikation i alla fall.
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-f1-alec-monopoly.118620/
https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-alec-monopoly-nytt-pris.127804/
 

fiksen

Breitling
Hej! Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en Tudor 75090 från 1992 med blå urtavla?
 

Bilagor

  • IMG_0605.jpg
    IMG_0605.jpg
    501.4 KB · Visningar: 11

Fadäsen

Cartier
Som bilden, två Omega en 80tal? Och en 50 tidigt 60 tal subsecond?
Vet någon modell? det är endast omegamärke bak på den nyare och blankt på den andra.
Antar att värdet är någon några tusenlappar efter service, båda går men trögt uppdrag på den äldre är det månne aut med handwind?
20200509_131318.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Som bilden, två Omega en 80tal? Och en 50 tidigt 60 tal subsecond?
Vet någon modell? det är endast omegamärke bak på den nyare och blankt på den andra.
Antar att värdet är någon några tusenlappar efter service, båda går men trögt uppdrag på den äldre är det månne aut med handwind?
20200509_131318.jpg
Nej det är inte automat, det är ett 265 eller 266 kaliber manuellt verk. Möjligen 267 men mer sällan i den boetten vad jag vet, ungefär samma verk dock. Den heter bara Omega och är från 50-talet, fram till mitten ungefär. Den andra är en Omega Genéve. Om de har särskilda modellnamn står det i regel på urtavlan när det gäller Omega vintage.
Ja några tusenlappar efter service är de väl värda. Särskilt den äldsta kan bli rätt fin om du fixar glaset. den ser trevlig ut.
 

Fadäsen

Cartier
Nej det är inte automat, det är ett 265 eller 266 kaliber manuellt verk. Möjligen 267 men mer sällan i den boetten vad jag vet, ungefär samma verk dock. Den heter bara Omega och är från 50-talet, fram till mitten ungefär. Den andra är en Omega Genéve. Om de har särskilda modellnamn står det i regel på urtavlan när det gäller Omega vintage.
Ja några tusenlappar efter service är de väl värda. Särskilt den äldsta kan bli rätt fin om du fixar glaset. den ser trevlig ut.
Tack för svar Ursinne, kanske något för dig att pyssla med:happyhappy:
 
Topp