• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pamos

Breitling
Vad är ett rimligt pris för en Seiko Astron GPS Solar? Den är ny och säljs i en auktoriserad fysisk uraffär med garanti och försäkring. Priset nu är 15 000 kr. Är den värd det då jag på nätet kommit fram till att modellen är 8 år gammal. Jag har noll koll på klockor och dess värden. :)
 

Bilagor

  • received_388650845190560.jpeg
    received_388650845190560.jpeg
    407.8 KB · Visningar: 4

linus84

Omega
Vad är ett rimligt pris för en Seiko Astron GPS Solar? Den är ny och säljs i en auktoriserad fysisk uraffär med garanti och försäkring. Priset nu är 15 000 kr. Är den värd det då jag på nätet kommit fram till att modellen är 8 år gammal. Jag har noll koll på klockor och dess värden. :)
Finns säkert folk som tycker om den, men huruvida den är värd det så skulle jag iaf svara nej. Jag gillar klockor och har oftast en tanke att OM vilket man i dom flesta fall gör tröttnar på klockan så vill jag inte förlora så mkt på den vid en vidareförsäljning. Det lär du garanterat göra här. Finns många andra kul märken där du men stor sannolikhet bara sätter dina sparpengar på handleden för att sedan få tillbaka dom men tom lite ränta
 

Kirurgen

Omega
2-Faktor
Hallå hörrni. Går i säljtankar. Vad tror ni är ett rimligt pris för en Connie cal 561 med fläckig urtavla som sitter på platt BoR-länk+ originalbox? Service gjord 2017/2018.
19D0C24A-58B7-4EF5-B9EF-B98188DE8B9F.jpeg
22DCEE61-285A-408F-9B5B-1EFA44BCE184.jpeg
 

Tapiren

Cartier
Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?

Spec;
-Servad (ej polerad) 2019 hos Rob Engström för 8500kr.
-Uttagen 1996 enligt cert, så gamla spännet.
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Pepsi, men coke följer med.
-Kommer med box, kalender, cert och några ytterligare saker.
-Överlag mycket fin

Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.

Då hamnar jag mellan 92-95, vad tror ni?

Allt blir ju roligare med bilder, även om den kanske inte säger så mycket:)
r.jpg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?

Spec;
-Servad (ej polerad) 2019 hos Rob Engström för 8500kr.
-Uttagen 1996 enligt cert, så gamla spännet.
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Pepsi, men coke följer med.
-Kommer med box, kalender, cert och några ytterligare saker.
-Överlag mycket fin

Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.

Då hamnar jag mellan 92-95, vad tror ni?

Allt blir ju roligare med bilder, även om den kanske inte säger så mycket:)
r.jpg
95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.

Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.
 

Bas

Patek
95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.

Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.
Håller med, marknadsvärdet borde vara 110 men det finns en som legat ute ett bra tag för det priset på KS så det beror liten på hur snabbt han vill sälja.
 

Tapiren

Cartier
Håller med, marknadsvärdet borde vara 110 men det finns en som legat ute ett bra tag för det priset på KS så det beror liten på hur snabbt han vill sälja.
95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.

Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.

Tack för era svar!

På Blocket begärs det ju över 100´ och mer därtill för exemplaren som är ute, men då är det ju många handlare och det ger ju lite premium.

Bukowskis kunde sälja den med reservationspris kring 70´ men det var för lågt tycker jag, det blir under 60.000 i handen efter avgifter.
 

Bas

Patek
Tack för era svar!

På Blocket begärs det ju över 100´ och mer därtill för exemplaren som är ute, men då är det ju många handlare och det ger ju lite premium.

Bukowskis kunde sälja den med reservationspris kring 70´ men det var för lågt tycker jag, det blir under 60.000 i handen efter avgifter.
Oj under 60k i handen är waaay to low!
Jag skulle ha lagt ut den över 100 här på KS iaf.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack för era svar!

På Blocket begärs det ju över 100´ och mer därtill för exemplaren som är ute, men då är det ju många handlare och det ger ju lite premium.

Bukowskis kunde sälja den med reservationspris kring 70´ men det var för lågt tycker jag, det blir under 60.000 i handen efter avgifter.
Håller med @Bas, testa här på forumet istället. Allt under 100k ska du nog ha bråttom för att acceptera!
 

linus84

Omega

Bas

Patek
Syftar på de på bilderna ovan, antar att pepsi kanske är värt mer än lakrits?
Ja pepsi går garanterat dyrare.
En av dom som har 16710/16700 skrev i annonsen att han köpte sitt faded pepsi för 4500kr.
Kolla tidigare annonser här på KS, minns att det legat några fina runt de priset.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja pepsi går garanterat dyrare.
En av dom som har 16710/16700 skrev i annonsen att han köpte sitt faded pepsi för 4500kr.
Kolla tidigare annonser här på KS, minns att det legat några fina runt de priset.
Yes, tittade på tidigare annonser men tänkte att de inte var så dyra :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?

Spec;
-Servad (ej polerad) 2019 hos Rob Engström för 8500kr.
-Uttagen 1996 enligt cert, så gamla spännet.
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Pepsi, men coke följer med.
-Kommer med box, kalender, cert och några ytterligare saker.
-Överlag mycket fin

Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.

Då hamnar jag mellan 92-95, vad tror ni?

Allt blir ju roligare med bilder, även om den kanske inte säger så mycket:)
r.jpg

95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.

Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.
Du har redan fått bra vägledning, men mina fem cent är att du borde lägga dig strax över 100k och vill du släppa den relativt snabbt acceptera 100k. Under det borde den gå riktigt snabbt.

Edit: Men vem fan vet egentligen i dessa tider..?
 

JohanS

Omega
Vad är ett rimligt pris för en beggad, FREDERIQUE CONSTANT FLYBACK CHRONOGRAPH MANUFACTURE FC-760DG4H6?
Nypris cirka 4000 USD.

Frederique-Constant-Flyback-Chronograph-Manufacture-steel-thumb-2048x1340-32687.jpg
 
- Utagen från NK i Stockholm 2005
- Box, papper, cert, gummiband, mässing pinnar för att byta band
- Ingen service historik men går +/- 1 sek,
- Trycktestad
- Några hairlines men inga dings, ingen info om polerad eller ej

Jag tänkte mig 30-32', vad tror ni?

97791258_237018037630448_3221747134432804864_n.jpg
 

snöflinga

Breitling
A6502C14-0274-461C-AB75-1C0DBDFB45A5.jpeg

MkII Vantage - ett kärt återseende! :rolleyes:

Köptes ny av mig 2008 (kvitto finns) och bars i ur och skur under de kommande fem åren. Sedan försvann den i samband med en flytt och efter någon månad så gav jag faktiskt upp hoppet och förutsatte att den var borta för gott.

För någon vecka sedan gjorde jag en djupdykning i gamla lådor i ett annat ärende, och då minsann så dök klockan upp igen!

Det är en sällsynt bekväm klocka och väldigt mycket ”Explorer” för pengarna (här går väl hela proppskåpet för vissa ;)) - men:

1) Jag är inte längre bekväm med att bära en (om än välgjord) ”hommage”...

2) Och vad tusan är den värd idag?
 
Senast ändrad:
Topp