fiksen
Basic
Tack för svaret - skicket alltid viktigt såklart!Skick är väl det som avgör mycket i priset. Typ 35k gör en svart i bra skick. Blå betingar säkerligen mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svaret - skicket alltid viktigt såklart!Skick är väl det som avgör mycket i priset. Typ 35k gör en svart i bra skick. Blå betingar säkerligen mer.
Finns säkert folk som tycker om den, men huruvida den är värd det så skulle jag iaf svara nej. Jag gillar klockor och har oftast en tanke att OM vilket man i dom flesta fall gör tröttnar på klockan så vill jag inte förlora så mkt på den vid en vidareförsäljning. Det lär du garanterat göra här. Finns många andra kul märken där du men stor sannolikhet bara sätter dina sparpengar på handleden för att sedan få tillbaka dom men tom lite räntaVad är ett rimligt pris för en Seiko Astron GPS Solar? Den är ny och säljs i en auktoriserad fysisk uraffär med garanti och försäkring. Priset nu är 15 000 kr. Är den värd det då jag på nätet kommit fram till att modellen är 8 år gammal. Jag har noll koll på klockor och dess värden.
Är väl ändå ett rätt stort spann. Nånstans 540-650k beroende på år tavla osv. Sett att ryssarna säljer en hel del för runt 500k men då utan cert vilket jag aldrig skulle ge även om jag visste att den var ärlig.Rimligt var när man fortfarande kunde pruta så marknadsvärde
95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?
Spec;
-Servad (ej polerad) 2019 hos Rob Engström för 8500kr.
-Uttagen 1996 enligt cert, så gamla spännet.
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Pepsi, men coke följer med.
-Kommer med box, kalender, cert och några ytterligare saker.
-Överlag mycket fin
Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.
Då hamnar jag mellan 92-95, vad tror ni?
Allt blir ju roligare med bilder, även om den kanske inte säger så mycket
Håller med, marknadsvärdet borde vara 110 men det finns en som legat ute ett bra tag för det priset på KS så det beror liten på hur snabbt han vill sälja.95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.
Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.
Ryssland är bort, finns en bra guide om köp i Ryssland:Är väl ändå ett rätt stort spann. Nånstans 540-650k beroende på år tavla osv. Sett att ryssarna säljer en hel del för runt 500k men då utan cert vilket jag aldrig skulle ge även om jag visste att den var ärlig.
Håller med, marknadsvärdet borde vara 110 men det finns en som legat ute ett bra tag för det priset på KS så det beror liten på hur snabbt han vill sälja.
95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.
Edit: jag upplever nog snarare tritium modellerna som populärare än de senare med superluminova och SEL, om det inte är en med 3186-verk vill säga.
Oj under 60k i handen är waaay to low!Tack för era svar!
På Blocket begärs det ju över 100´ och mer därtill för exemplaren som är ute, men då är det ju många handlare och det ger ju lite premium.
Bukowskis kunde sälja den med reservationspris kring 70´ men det var för lågt tycker jag, det blir under 60.000 i handen efter avgifter.
Håller med @Bas, testa här på forumet istället. Allt under 100k ska du nog ha bråttom för att acceptera!Tack för era svar!
På Blocket begärs det ju över 100´ och mer därtill för exemplaren som är ute, men då är det ju många handlare och det ger ju lite premium.
Bukowskis kunde sälja den med reservationspris kring 70´ men det var för lågt tycker jag, det blir under 60.000 i handen efter avgifter.
Bra guide! Med min tur skulle man väl lyckas köpa en falsk klocka samt bli rånad på köpet... fy. Kollade på en Nautilus 3800 idag, dom är ju bra mkt billigare och gillar man lite mindre klockor som jag gör så är det bra pris. Eller bra och bra... mellan 350-400kRyssland är bort, finns en bra guide om köp i Ryssland:
https://klocksnack.se/threads/konsten-att-köpa-klockor-i-ryssland.86028/
Allt mellan 2000-5000kr styck beroende på skick.Vad kostar insert till 16710 idag?
Ett fat front pepsi med rejäl fade och ett serif lakrits.
Syftar på de på bilderna ovan, antar att pepsi kanske är värt mer än lakrits?Allt mellan 2000-5000kr styck beroende på skick.
Ja pepsi går garanterat dyrare.Syftar på de på bilderna ovan, antar att pepsi kanske är värt mer än lakrits?
Yes, tittade på tidigare annonser men tänkte att de inte var så dyraJa pepsi går garanterat dyrare.
En av dom som har 16710/16700 skrev i annonsen att han köpte sitt faded pepsi för 4500kr.
Kolla tidigare annonser här på KS, minns att det legat några fina runt de priset.
Inte vanliga insert, faded serif osv.Yes, tittade på tidigare annonser men tänkte att de inte var så dyra
https://klocksnack.se/threads/insert-rolex-16710-16760-16700-sänkt-pris.119839/Yes, tittade på tidigare annonser men tänkte att de inte var så dyra
Den får en dj36 att se enorm utBra guide! Med min tur skulle man väl lyckas köpa en falsk klocka samt bli rånad på köpet... fy. Kollade på en Nautilus 3800 idag, dom är ju bra mkt billigare och gillar man lite mindre klockor som jag gör så är det bra pris. Eller bra och bra... mellan 350-400k
Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?
Spec;
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Överlag mycket fin
Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.
Du har redan fått bra vägledning, men mina fem cent är att du borde lägga dig strax över 100k och vill du släppa den relativt snabbt acceptera 100k. Under det borde den gå riktigt snabbt.95k för fullset nyservad 16710 i bra skick borde vara väldigt lättsålt. Nu vet jag inte vad corona har gjort med priserna men för några månader sedan hade du nog fått typ 110k iallafall.
Rimligt eller inte vågar jag inte uttala mig om, men en fingervisning borde det vara:Vad är rimligt att betala för en Nautilus 5711 full set i bra skick?
Skulle säga att det där är ett riktigt riktigt bra pris!Rimligt eller inte vågar jag inte uttala mig om, men en fingervisning borde det vara:
https://klocksnack.se/threads/patek-5711.132440/
Skynda att fynda!Skulle säga att det där är ett riktigt riktigt bra pris!
Svårslaget!
Blev en annan drömklocka annars hade jag köpt den, tveksamt om det blir billigare än sådärSkynda att fynda!
Vad landade du? Bjud på en bildBlev en annan drömklocka annars hade jag köpt den, tveksamt om det blir billigare än sådär
Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?
Spec;
-Överlag mycket fin
Jag tänker såhär;