• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad kan en Rolex 16710 betinga idag?

Spec;
-Servad (ej polerad) 2019 hos Rob Engström för 8500kr.
-Uttagen 1996 enligt cert, så gamla spännet.
-Polerad? När jag köpte den salufördes den som "opolerad" men efter att ha lagt upp bilder här på forumet så var bedömningen av expertisen typ "mycket fin, men antagligen polerad någon gång".
-Pepsi, men coke följer med.
-Kommer med box, kalender, cert och några ytterligare saker.
-Överlag mycket fin

Jag tänker såhär;
Plus för att den är fin, sparsamt polerad och dessutom relativt nyligen servad. Minus för årsmodellen, att den inte har SEL.

Då hamnar jag mellan 92-95, vad tror ni?

Allt blir ju roligare med bilder, även om den kanske inte säger så mycket:)
r.jpg

Ja, alltså är du i ett skede där du är behov av snabba pengar tror iaf jag att 95k är ett bra pris, annars kan du nog lägga på några rödingar till så du iaf hamnar uppemot 100k jämt.
 

Dancander

Omega
Certina DS action. Nypris 7700. 4 år gammal i bra skick, endast ett par hairlines på 2-3 länkar. Vad tror ni jag kan få för denna?
 

Bilagor

  • 20200520_103427.jpg
    20200520_103427.jpg
    265.5 KB · Visningar: 3

Jijuma

Breitling
Hej,

Jag går i tankarna på att sälja min Seiko Monster Vampire/Dracula (SRP313K2) och försöker värdera den. Jag har kikat på eBay och andra sajter och funnit att det skiljer rätt mycket i pris. Därför vänder jag mig till expertisen här och hoppas på att bli tipsad om bra värderingssidor eller bara råd kring en värdering innan jag lägger ut till försäljning.
Låda och beskrivning finns. På bilden sitter den på en nato men länk finns. Den har några små märken på boetten men inga repor på glaset. Den är ngt dammig ser jag nu på bilden;)

Klockan är en andra generations Monster med 4R36-01JO urverk.

Jag är tacksam för all hjälp.

IMG_2175.jpg


Såg att samma modell låg ute i januari här på forumet för 3500kr.
 

petethesweet

Breitling
Hej! Ny här. Hoppas jag gör inlägg på rätt sätt och på rätt ställe. Jag har en lurig klocka i min samling som min morfar byggde på en kurs i Schweiz för kanske 20 år sedan. Jag tror de skulle lära sig bygga och renovera framförallt movements på Rolex och Omega etc. Jag fick den i arv och lämnade in för service för några år sedan. Urmakaren återkom och frågade om jag visste hur mycket en sån här klocka är värd. Jag hade ingen aning. Han menar att den är värd mellan 30-35.000:-. Så, vad tänker ni om detta. Stämmer det? Någon som vet något om detta Swisslab 2000? Ovanför märket står texten ”TICA international” i en båge. Jag kan försöka fixa bättre bilder. Hittar absolut ingenting av värde när jag googlar dessa namn.
 

Bilagor

  • B02CE180-F20E-46A6-A6FE-E1F2BEA784AB.jpeg
    B02CE180-F20E-46A6-A6FE-E1F2BEA784AB.jpeg
    216.2 KB · Visningar: 3

Dancander

Omega
Hej! Ny här. Hoppas jag gör inlägg på rätt sätt och på rätt ställe. Jag har en lurig klocka i min samling som min morfar byggde på en kurs i Schweiz för kanske 20 år sedan. Jag tror de skulle lära sig bygga och renovera framförallt movements på Rolex och Omega etc. Jag fick den i arv och lämnade in för service för några år sedan. Urmakaren återkom och frågade om jag visste hur mycket en sån här klocka är värd. Jag hade ingen aning. Han menar att den är värd mellan 30-35.000:-. Så, vad tänker ni om detta. Stämmer det? Någon som vet något om detta Swisslab 2000? Ovanför märket står texten ”TICA international” i en båge. Jag kan försöka fixa bättre bilder. Hittar absolut ingenting av värde när jag googlar dessa namn.
Tyvärr ingen aning, men klockan ser riktigt trevlig ut!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Hej! Ny här. Hoppas jag gör inlägg på rätt sätt och på rätt ställe. Jag har en lurig klocka i min samling som min morfar byggde på en kurs i Schweiz för kanske 20 år sedan. Jag tror de skulle lära sig bygga och renovera framförallt movements på Rolex och Omega etc. Jag fick den i arv och lämnade in för service för några år sedan. Urmakaren återkom och frågade om jag visste hur mycket en sån här klocka är värd. Jag hade ingen aning. Han menar att den är värd mellan 30-35.000:-. Så, vad tänker ni om detta. Stämmer det? Någon som vet något om detta Swisslab 2000? Ovanför märket står texten ”TICA international” i en båge. Jag kan försöka fixa bättre bilder. Hittar absolut ingenting av värde när jag googlar dessa namn.
Välkommen! Ingen aning om värdet men det låter som en riktigt fin historia bakom klockan, så jag hoppas att du behåller den :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Ny här. Hoppas jag gör inlägg på rätt sätt och på rätt ställe. Jag har en lurig klocka i min samling som min morfar byggde på en kurs i Schweiz för kanske 20 år sedan. Jag tror de skulle lära sig bygga och renovera framförallt movements på Rolex och Omega etc. Jag fick den i arv och lämnade in för service för några år sedan. Urmakaren återkom och frågade om jag visste hur mycket en sån här klocka är värd. Jag hade ingen aning. Han menar att den är värd mellan 30-35.000:-. Så, vad tänker ni om detta. Stämmer det? Någon som vet något om detta Swisslab 2000? Ovanför märket står texten ”TICA international” i en båge. Jag kan försöka fixa bättre bilder. Hittar absolut ingenting av värde när jag googlar dessa namn.
Lämna in den till Kaplans för värdering. Svårt att värdera sådana eftersom man i princip får utgå från verket. Är det ett vanligt verk så är den inte värd så mycket och tvärt om.
 

KolanE

Omega
En Rolex Sub från 99, serverad, med papper? (från Amsterdam) - en vän som undrar

Edit: dum fråga, hur långt är ett snöre. Det är en 16610, jag skall ta fram mer info.
 
Senast ändrad:

Mr0Purple

Breitling
Hej!
På väg att köpa min första lite vassare klocka.
Rimligt pris på en Omega Seamaster Prof. 300M Titan/Tantal/guld.
Cert, box, ytterkartong. 1996. Servad för Nästan 9000 2012. Tavla, visare, krona, lås, mm. utbytt.
Något annat att tänka på?
 
Hej ks-vänner! Har en Rolex sub 116613LN från -17 som får alldeles för lite tid på handleden och tänkte därför sälja den. Men eftersom det ser ut som det gör i den situation vi befinner oss i är jag osäker på en rimlig prissättning?

Klockan är fullset, opolerad, hairlines finns men inget betydande.


Tacksam för alla svar jag får
//Solstickan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej ks-vänner! Har en Rolex sub 116613LN från -17 som får alldeles för lite tid på handleden och tänkte därför sälja den. Men eftersom det ser ut som det gör i den situation vi befinner oss i är jag osäker på en rimlig prissättning?

Klockan är fullset, opolerad, hairlines finns men inget betydande.


Tacksam för alla svar jag får
//Solstickan
Måste ju vara världens lättast modell att prissätta. Sökt tidigare annonser? Sålts massvis på sistone.

https://klocksnack.se/search/12410055/?q=116610&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11

https://klocksnack.se/search/12410057/?q=114060&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
 

Som jag skrev så var det 116613ln som jag sökte efter ett rimligt pris till och inte 116610ln. Mig veterligen var det i början av november förra året jag hittade någon som sålde sin Sub TT här på forumet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag skrev så var det 116613ln som jag sökte efter ett rimligt pris till och inte 116610ln. Mig veterligen var det i början av november förra året jag hittade någon som sålde sin Sub TT här på forumet.
Det missade jag. Sålts några blåa med annonspris på 120-125. De brukar väl ligga hyfsat lika i pris.
 
Topp