Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl lite på hur skicket är, men jag skulle nog säga att du iaf kan få ut runt 40k. Dem ligger ju allt ifrån 50 till 70k så nya så. Kanske är helt fel ute men som sagt ser ju ingen riktigt bild på den heller.Vad är rimligt för en Omega Seamaster 300m Co-Axial Svart -18? Full set givetvis.
Snarare 25-30k beroende på skick skulle jag säga.Beror väl lite på hur skicket är, men jag skulle nog säga att du iaf kan få ut runt 40k. Dem ligger ju allt ifrån 50 till 70k så nya så. Kanske är helt fel ute men som sagt ser ju ingen riktigt bild på den heller.
Beror väl också på hur man säljer den, hur snabbt man vill bli av med den och vem man säljer till. Men som sagt svårt när man inte ser några riktigt tagna bilder. 35k kanske då på sin höjd?Snarare 25-30k beroende på skick skulle jag säga.
Nej, jag tror inte att det har sålts någon över huvud taget för över 30k så "runt 40k" känns som en ganska svag gissning. Inget illa menat men om man inte har någon vidare koll på prisläget så tänker jag att man kanske bör avstå från att ge råd då andra personer baserar sin prissättning på just rekommendationer från denna tråd.Beror väl också på hur man säljer den, hur snabbt man vill bli av med den och vem man säljer till. Men som sagt svårt när man inte ser några riktigt tagna bilder. 35k kanske då på sin höjd?
Hur kom du fram till den summan?Beror väl lite på hur skicket är, men jag skulle nog säga att du iaf kan få ut runt 40k. Dem ligger ju allt ifrån 50 till 70k så nya så. Kanske är helt fel ute men som sagt ser ju ingen riktigt bild på den heller.
Lite svårt att prissätta med tanke på hur nischad den är men jag skulle nog tro 10' åtminstone, kanske någon tusing till. Listpris ligger på 17' men den finns nedsatt till 13-14' lite då och då (klockmagasinet är billigast just nu med drygt 14').Casios titan-square i fullset och nyskick; vad tar man?
Tack! Gör ett försök så får vi se,Lite svårt att prissätta med tanke på hur nischad den är men jag skulle nog tro 10' åtminstone, kanske någon tusing till. Listpris ligger på 17' men den finns nedsatt till 13-14' lite då och då (klockmagasinet är billigast just nu med drygt 14').
Försöker sälja en Longines på Blocket men intresset verkar lite svalt så undrar väl egentligen om jag satt för högt pris. Vad tror expertpanelen?
Är en Master Collection kronograf (L2.629.4.78.3) köpt i oktober 2019 och det enda som saknas är väl den blåa papplådan. Bra skick men är ju använd så finns väl lite smårepor kring boett.
Som med allt annat som ska säljas så handlar det om att skapa villha-känsla. Där hade du kunnat göra mycket mer gällande dina bilder. Sen vet jag inte om det är så bra i dessa tider av distansering att enbart sälja F2F, tror att du kan tappa köpare även där. Men till syvende och sist är priset högt, i alla fall om man jämför med tidigare försäljningar på KS.
https://klocksnack.se/search/12469406/?q=longines+master&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
Hittar inte annonsen på Blocket men tror att 50 -60 % av listpriset är ett rimligt försäljningspris.Försöker sälja en Longines på Blocket men intresset verkar lite svalt så undrar väl egentligen om jag satt för högt pris. Vad tror expertpanelen?
Är en Master Collection kronograf (L2.629.4.78.3) köpt i oktober 2019 och det enda som saknas är väl den blåa papplådan. Bra skick men är ju använd så finns väl lite smårepor kring boett.
Hittar inte annonsen på Blocket men tror att 50 -60 % av listpriset är ett rimligt försäljningspris.
Aha, då låg vi väldigt lika i prisuppfattning. Jag tror att Longines är en klocka som är vanligare att man köper ny. Dyrare klockor samt vintage har nog en större andrahandsmarknad. Jag tycker att Longines gör många fina klockor. Deras våffelstruktur på tavlan är riktigt härlig. Du får ha tålamod och prova Tradera också.Okej, tack för din input. Ville inte länka annonsen så ingen kunde få för sig att det var någon sorts reklam för min försäljning. La ut den för 13k för att låta det finnas lite prutmån som det verkar som alla vill ha på Blocket, det är ju 50% av vad det står på pristaggen och 60% av vad t.ex. Klockia tar för den.
Är väl rent generellt lite svårare att sälja saker i dagens läge så saker går väl för lite mindre nu oavsett.
Dessa är ju fina klockor men bara för dem som känner till modellen och beundrar den: Har ägt en sådan längre sedan, jätte dyr i service vad jag minns. Så titta på skicket det är nog den som avgör. Men jag skulle inte betala mer än 12-14 för den. Då dem är som sagt helt omöjliga att bli av med sen. Och det säljs en hel del på tradera som är nyare som går för 5000-10000krEn fullset 1312.30.00 från 2000?
Dessa är ju fina klockor men bara för dem som känner till modellen och beundrar den: Har ägt en sådan längre sedan, jätte dyr i service vad jag minns. Så titta på skicket det är nog den som avgör. Men jag skulle inte betala mer än 12-14 för den. Då dem är som sagt helt omöjliga att bli av med sen. Och det säljs en hel del på tradera som är nyare som går för 5000-10000kr
Kanske @tdn-dk har koll?Har en ganska ovanlig Omega ck 1055. Enda jag sett till salu såldes på Christies för 1625 usd för fyra år sedan. Någon som har en idé om vad den kan vara värd idag?
Vilket auktionshus köpte du den på?Købte min på auktion for ca. 2 år siden for ca. 5.300 SEK
Vilket auktionshus köpte du den på?
Min mor är spekulant på en Breitling som tillhör väninnan. Har svårt att uppskatta pris, så hade varit toppen med hjälp
Breitling Colt Oceane A77380, knappt använd, 2016
Fullset inkl. kvitto samt värdeintyg
Kortad och saknas länkbitar, batteri slut
Hittade en likadan på C24, länk, för 13.8k, men begagnade dambrattar känns svårsålda?
Så vad är ett bra pris tror ni? Tack på förhand!!