• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LI0N

Panerai
En fullset 1312.30.00 från 2000?
upload_2020-5-29_9-11-5.png
 

HSK

Patek
2-Faktor
Beror väl också på hur man säljer den, hur snabbt man vill bli av med den och vem man säljer till. Men som sagt svårt när man inte ser några riktigt tagna bilder. 35k kanske då på sin höjd?
Nej, jag tror inte att det har sålts någon över huvud taget för över 30k så "runt 40k" känns som en ganska svag gissning. Inget illa menat men om man inte har någon vidare koll på prisläget så tänker jag att man kanske bör avstå från att ge råd då andra personer baserar sin prissättning på just rekommendationer från denna tråd. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Casios titan-square i fullset och nyskick; vad tar man?
Lite svårt att prissätta med tanke på hur nischad den är men jag skulle nog tro 10' åtminstone, kanske någon tusing till. Listpris ligger på 17' men den finns nedsatt till 13-14' lite då och då (klockmagasinet är billigast just nu med drygt 14').
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Lite svårt att prissätta med tanke på hur nischad den är men jag skulle nog tro 10' åtminstone, kanske någon tusing till. Listpris ligger på 17' men den finns nedsatt till 13-14' lite då och då (klockmagasinet är billigast just nu med drygt 14').
Tack! Gör ett försök så får vi se,
 

Giraff

Breitling
IMG_0609.jpg
Försöker sälja en Longines på Blocket men intresset verkar lite svalt så undrar väl egentligen om jag satt för högt pris. Vad tror expertpanelen?

Är en Master Collection kronograf (L2.629.4.78.3) köpt i oktober 2019 och det enda som saknas är väl den blåa papplådan. Bra skick men är ju använd så finns väl lite smårepor kring boett.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0609.jpg
Försöker sälja en Longines på Blocket men intresset verkar lite svalt så undrar väl egentligen om jag satt för högt pris. Vad tror expertpanelen?

Är en Master Collection kronograf (L2.629.4.78.3) köpt i oktober 2019 och det enda som saknas är väl den blåa papplådan. Bra skick men är ju använd så finns väl lite smårepor kring boett.

Som med allt annat som ska säljas så handlar det om att skapa villha-känsla. Där hade du kunnat göra mycket mer gällande dina bilder. Sen vet jag inte om det är så bra i dessa tider av distansering att enbart sälja F2F, tror att du kan tappa köpare även där. Men till syvende och sist är priset högt, i alla fall om man jämför med tidigare försäljningar på KS.

https://klocksnack.se/search/12469406/?q=longines+master&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
 

Giraff

Breitling
Som med allt annat som ska säljas så handlar det om att skapa villha-känsla. Där hade du kunnat göra mycket mer gällande dina bilder. Sen vet jag inte om det är så bra i dessa tider av distansering att enbart sälja F2F, tror att du kan tappa köpare även där. Men till syvende och sist är priset högt, i alla fall om man jämför med tidigare försäljningar på KS.

https://klocksnack.se/search/12469406/?q=longines+master&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11

Tack för svaret. Ja jag håller med att bilderna kanske inte var de roligaste, dock vill jag sälja F2F för att se till att köparen är nöjd med skicket osv.

Får väl sänka priset en aning och om ingen nappar så får den i värsta fall ligga i lådan och glömmas bort så försöker jag igen någon annan gång.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
IMG_0609.jpg
Försöker sälja en Longines på Blocket men intresset verkar lite svalt så undrar väl egentligen om jag satt för högt pris. Vad tror expertpanelen?

Är en Master Collection kronograf (L2.629.4.78.3) köpt i oktober 2019 och det enda som saknas är väl den blåa papplådan. Bra skick men är ju använd så finns väl lite smårepor kring boett.
Hittar inte annonsen på Blocket men tror att 50 -60 % av listpriset är ett rimligt försäljningspris.
 

Giraff

Breitling
Hittar inte annonsen på Blocket men tror att 50 -60 % av listpriset är ett rimligt försäljningspris.

Okej, tack för din input. Ville inte länka annonsen så ingen kunde få för sig att det var någon sorts reklam för min försäljning. La ut den för 13k för att låta det finnas lite prutmån som det verkar som alla vill ha på Blocket, det är ju 50% av vad det står på pristaggen och 60% av vad t.ex. Klockia tar för den.

Är väl rent generellt lite svårare att sälja saker i dagens läge så saker går väl för lite mindre nu oavsett.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Okej, tack för din input. Ville inte länka annonsen så ingen kunde få för sig att det var någon sorts reklam för min försäljning. La ut den för 13k för att låta det finnas lite prutmån som det verkar som alla vill ha på Blocket, det är ju 50% av vad det står på pristaggen och 60% av vad t.ex. Klockia tar för den.

Är väl rent generellt lite svårare att sälja saker i dagens läge så saker går väl för lite mindre nu oavsett.
Aha, då låg vi väldigt lika i prisuppfattning. Jag tror att Longines är en klocka som är vanligare att man köper ny. Dyrare klockor samt vintage har nog en större andrahandsmarknad. Jag tycker att Longines gör många fina klockor. Deras våffelstruktur på tavlan är riktigt härlig. Du får ha tålamod och prova Tradera också.
 

Shevchy

Breitling
En fullset 1312.30.00 från 2000?
upload_2020-5-29_9-11-5.png
Dessa är ju fina klockor men bara för dem som känner till modellen och beundrar den: Har ägt en sådan längre sedan, jätte dyr i service vad jag minns. Så titta på skicket det är nog den som avgör. Men jag skulle inte betala mer än 12-14 för den. Då dem är som sagt helt omöjliga att bli av med sen. Och det säljs en hel del på tradera som är nyare som går för 5000-10000kr
 

LI0N

Panerai
Dessa är ju fina klockor men bara för dem som känner till modellen och beundrar den: Har ägt en sådan längre sedan, jätte dyr i service vad jag minns. Så titta på skicket det är nog den som avgör. Men jag skulle inte betala mer än 12-14 för den. Då dem är som sagt helt omöjliga att bli av med sen. Och det säljs en hel del på tradera som är nyare som går för 5000-10000kr

Den är kvarts så inga dyra servicar. Har köpt den och kan säga att både jag och försäljaren var missnöjda så det betyder väl att det var en helt ok affär ;)
 

Göteborgare

Cartier
Blir ett inlägg till i denna tråden då jag ärvt några klockor. Vet att damur inte är speciell högt värderade, men tycker denna är rätt fin, tyvärr tycker inte min fru detsamma. Men väldigt nyfiken på vad den kan vara värd.
Ett Girard-Perregaux damur, diameter 22 mm.
GP1.jpg
GP2.jpg
GP3.jpg
Girard-Perregaux damur, diameter 22 mm.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Vad tror ni om en 16570 Polar från 2001 i använt skick, fullset med servicebehov? Jag tänker spontant att man får dra av typ 8000 från marknadsvärdet för att få utrymme för service.
 

CROE

Omega
2-Faktor
Min mor är spekulant på en Breitling som tillhör väninnan. Har svårt att uppskatta pris, så hade varit toppen med hjälp :)

Breitling Colt Oceane A77380, knappt använd, 2016

Fullset inkl. kvitto samt värdeintyg

Kortad och saknas länkbitar, batteri slut

Hittade en likadan på C24, länk, för 13.8k, men begagnade dambrattar känns svårsålda?

Så vad är ett bra pris tror ni? :) Tack på förhand!!
 

ScubaKing

Audemars
Min mor är spekulant på en Breitling som tillhör väninnan. Har svårt att uppskatta pris, så hade varit toppen med hjälp :)

Breitling Colt Oceane A77380, knappt använd, 2016

Fullset inkl. kvitto samt värdeintyg

Kortad och saknas länkbitar, batteri slut

Hittade en likadan på C24, länk, för 13.8k, men begagnade dambrattar känns svårsålda?

Så vad är ett bra pris tror ni? :) Tack på förhand!!

Ligger en för 13 282 som är i absolut nyskick på Chrono utan länk. Begagnade dambrattar är som sagt svårsålda, men just den modellen tror jag inte är omöjlig att sälja. Det är en väldigt sportig och välgjord modell som passar på både äldre och yngre. Jag skulle personligen ge 11 - 12 om den var i samma skick som den jag nämnde ovan. Bra pris 10-12k.
 
Topp