jmspar123
Basic
Det är en marknadsplats fylld med falskt skit!
Edit: la till bild.
Sa Fisk-Mas klockan (jag linkade till) pa Wish ar falsk eller vad??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en marknadsplats fylld med falskt skit!
Edit: la till bild.
Det känns inte helt omöjligt.Sa Fisk-Mas klockan (jag linkade till) pa Wish ar falsk eller vad??
Det känns inte helt omöjligt.
Sa da kostar en akta Fisk-Mas?
Ber om ursakt om jag ar trog,men jag ar nog for gammal for att riktigt begripa vad Wish Alibaba Amazon Ebay ar for skillnad. Om jag nu inte bara skall utga fran att alla auktions/forsaljningssiter fran Kina bara har plagiat-kopior.
Dessutom erkanner jag villigt att jag aldrig i hela mitt liv horst talas om Sea-Gull forut. Sa jag kanske hade gjort bast i att vara tyst....
En bit under halva nypriset. Den finns för 1350 kronor så kanske 600kr.
Vilken ref?Rimlgit pris på en Explorer 1? Såg en säljas här på ks för någon månad sen för 42 tkr om jag minns rätt, watch only då. Går dem att få tag på därikring eller ligger de högre?
Gick en blåtavlad 8900 med både länk och gummi för 36.500 nyligen här. Bör anses som riktigt bra pris. Låg en 8500 ute för samma pris med enbart länken.Hej! Tittar på en Omega Aqua Terra. Vad anser ni är bra pris? Helst inte äldre än 2015 och med fullset.
Värdering på både båda 8900 och 8500?
Gick en blåtavlad 8900 med både länk och gummi för 36.500 nyligen här. Bör anses som riktigt bra pris. Låg en 8500 ute för samma pris med enbart länken.
Du har nog alldeles rätt där, tänkte mer på att det är de två senaste jag sett på köp/sälj.Skulle säga ett fantastiskt pris. Dem flesta av den modellen med verk 8900 går betydligt högre. Så jag vet inte om det priset ska sätta ramen för vad dem brukar gå för. Har själv både köpt och även sålt den modellen, betydligt dyrare.
Gick en blåtavlad 8900 med både länk och gummi för 36.500 nyligen här. Bör anses som riktigt bra pris. Låg en 8500 ute för samma pris med enbart länken.
Den var 2,5 år och hade liksom lämnat nyskickstadiet även om den var överlag fin utan större spår. AT inte så hett som för ett par år sedan, priserna blev också lite dumpade kände jag av en likadan från i år (utan gummi) för 34’ och en blå 38mm från ifjol för 35’, bägge i riktigt fint skick. Innan jag började sondera tyckte jag nog 40’ för det här kit’et med tanke på Omegas prishöjningar sedan jag köpte den men insikten (och pandemin) infann sig. Det är trögare i dessa tider, populära klockor till rätt pris som förr såldes på 2-3 dagar tar nu 2-3 veckor.Skulle säga ett fantastiskt pris. Dem flesta av den modellen med verk 8900 går betydligt högre. Så jag vet inte om det priset ska sätta ramen för vad dem brukar gå för. Har själv både köpt och även sålt den modellen, betydligt dyrare.
Kan inte annat än att hålla med dig @Stefan S . Pandemin spökar till det.Den var 2,5 år och hade liksom lämnat nyskickstadiet även om den var överlag fin utan större spår. AT inte så hett som för ett par år sedan, priserna blev också lite dumpade kände jag av en likadan från i år (utan gummi) för 34’ och en blå 38mm från ifjol för 35’, bägge i riktigt fint skick. Innan jag började sondera tyckte jag nog 40’ för det här kit’et med tanke på Omegas prishöjningar sedan jag köpte den men insikten (och pandemin) infann sig. Det är trögare i dessa tider, populära klockor till rätt pris som förr såldes på 2-3 dagar tar nu 2-3 veckor.
Jävlar vad lika de varKul att den hamnade hos dig och på forumet, har du tänkt fixa till och använda den eller tänkt sälja den?
Det är en vattentät kronograf i stål från 50-talet med valjoux 72 verk (som är justerat i 3 positioner viket var väldigt få som gjorde på den här tiden), skruvat baklock och 38mm boett som gör att dessa är så pass dyra.
Det sägs också att Speedmastern som Omega släppte typ 3 år senare än Rodania släppte sin Geometer har tagit mycket inspiration ifrån Geometerns tavla.
Det finns mer att läsa om den tex här:
http://www.bazamu.com/rodania-geometer/
Din ser ut att sakna Rodania loggan på baklocket tyvärr. Det ska nog se ut såhär:
Wish Alibaba Amazon Ebay ar for skillnad. Om jag nu inte bara skall utga fran att alla auktions/forsaljningssiter fran Kina bara har plagiat-kopior.
Dessutom erkanner jag villigt att jag aldrig i hela mitt liv horst talas om Sea-Gull forut. Sa jag kanske hade gjort bast i att vara tyst....
Tänkte kränga min Tudor North Flag (igen), ångrade mig sist men nu har den legat i en låda i över ett år... Men har ingen aning om vad den är värd egentligen. Den är välanvänd i början så har lite smårepor efter användning så är en bruksklocka helt klart och inget samlarexemplar. Har både läderbandet och länken (båda original), boxen och allt som kom med osv. Inköpt på Bergströms i Göteborg.
Vad är ett rimligt pris för att sälja lätt och smidigt?
Tack, kollade lite där och hittade inget som matchade riktigt med skick och band/länk och mycket gammalt.
Hade faktiskt aldrig betalat mer än 115-120 för en blnr 2013... hypen är enorm...- En Rolex GMT 116710 BLNR 2013 i fint skick?
Dåligt utbud tycker jag.
/gustav
Antar det är guld på stål? 2.500kr.Vad skulle ni säga om den här? Ungefär hur mycket tror ni att den kan vara värd?
Air-King 5500 R-serie. Från 88 eller 89.
Pris?
Tja!
Har fått en förfrågan från en kollega ang en 16700 som han vill sälja, jag är själv sugen men tycker att prisbilden på dessa verkar så spretig så jag vänder mig mot expertisen. Den är från november-02 (Nymans) säkert polerad men jag tycker att den ser skarp och tjock ut? Box, cert, böcker, ytterbox. Tag saknas om den ska finnas med? Papper på senaste service 2018. Extra länkbitar.
vad är ett rimligt pris för denna?
och så lite bilder
Tack KS för att ni finns