Fredlindgren
Basic
Okej, tack!Ja, vilket även sammanföll med uppdaterad design så alla modeller med den nya vågtavlan har 8800.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, tack!Ja, vilket även sammanföll med uppdaterad design så alla modeller med den nya vågtavlan har 8800.
En kollega vill sälja sin klocka och bad mig om hjälp, men vad sätter man för pris?
Tag Heuer WBD1120.BB0930.
Uttagen tidigt iår.
Den stora OCH snygga Galbeen. Tycker mig ha sett sådana säljas ganska fort för 35.000krEn Cartier Santos 2823 (ca 2010), inga papers men 1 års garanti från en Österrikiskt urhandlare via Chrono24.
Box och papper?En kollega vill sälja sin klocka och bad mig om hjälp, men vad sätter man för pris?
Tag Heuer WBD1120.BB0930.
Uttagen tidigt iår.
Köpt från uret. Fullset.Box och papper?
Jag har ingen koll på värdet men det tillkommer 25% moms så det brukar sällan löna sig att handla från länder utanför EU om det nu inte är en väldigt ovanlig modell som inte finns någon annanstans.Har ingen större kunskap om IWC, vad säger ni om denna annons?
Högt, lågt, tull, frakt?
https://www.chrono24.se/iwc/iwc-mar...nce---blue---40mm-pilot-watch--id16358603.htm
Två beggade Victorinox. Finns det något värde i dessa vid ev försäljning?
Inte 120K det är en sak som är säker!
De som säljs på KS utan någon Omega-länk (ex 1125) verkar ligga kring 30k. Så lite beroende på hur snabbt du vill bli av med den skulle jag gissa 29-32kHej, har en Omega Speedmaster First Omega in Space stål i nyskick, knappt använd (kanske 10ggr totalt).
Jag köpte den ny i butik juli 2018, Fullset såklart. Original läderarmband är använt 1gång, har köpt till ett "Bulang and Sons" brunt vintage skinn samt ett elegantare Hirsch armband i svart skinn. Vad kan vara ett lämpligt pris för den?
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/first-omega-in-space/product
Låter lite lågt?.. På c24 så kan man se en tydlig trendkurva senaste året att de gått upp och börjar på 35".De som säljs på KS utan någon Omega-länk (ex 1125) verkar ligga kring 30k. Så lite beroende på hur snabbt du vill bli av med den skulle jag gissa 29-32k
Låter lite lågt?.. På c24 så kan man se en tydlig trendkurva senaste året att de gått upp och börjar på 35".
C24 är bra att ta som riktlinje, dock räkna av 10-15% om du ska sälja den på KS. Som sagt, inte orimligt att du får 32k men det beror på hur snabba affär du söker. Men prova att lägga ut den till det priset du önskar, men ingen har sålts för 35k här på KS vad jag kan se , utan senaste 10 exemplaren har sålts mellan 28-33k och då har de dyrare exemplaren varit med länk!Låter lite lågt?.. På c24 så kan man se en tydlig trendkurva senaste året att de gått upp och börjar på 35".
Utveckla gärna lite. Kollat Chrono24 och där verkar det vara inom den högre delen av intervallet.Inte 120K det är en sak som är säker!
Precis. Vill man sälja snabbt eller bumpa en annons i fyra veckor för ett par tusen extra.C24 är bra att ta som riktlinje, dock räkna av 10-15% om du ska sälja den på KS. Som sagt, inte orimligt att du får 32k men det beror på hur snabba affär du söker. Men prova att lägga ut den till det priset du önskar, men ingen har sålts för 35k här på KS vad jag kan se , utan senaste 10 exemplaren har sålts mellan 28-33k och då har de dyrare exemplaren varit med länk!
Du gör rätt nyare klockor utan cert mm stinker Se det som att köpa en nyare bil utan servicebok (då ska det vara billigt samt en bra förklaring varför)Jag frågade säljaren om han va medlem på KS och ett användarnamn uppgavs, så jag gick in och läste gamla inlägg och referenstråden. Jag har inte än skrivit till användarnamnet här på KS för att faktiskt dubbelkolla så att det är han som har blocketannonsen för jag ville veta ifall priset va rimligt först, men är det killen bakom den användaren som annonserar på blocket så är min känsla att den är ärlig. För några år sedan när jag skulle köpa en Oris Aquis såg jag att dom va mycket billigare i Schweiz men att moms och tull tillkom om du blev ertappad i tullen med den, vilket i vissa fall när det handlade om dyrare klockor än Oris ledde till att köpare åkte hem med klockan på armen och postade en tom box till sig själva, så det där med ”har nått med moms att göra” var ändå inte helt off mot något jag läst om förut. Hur som, nu när jag sovit på saken och hör vad ni skriver så väljer jag nog att avstå, tack för svar!
Rolex Oyster Perpetual 39MM med blåa urtavlan (114300-0003). Uttagen 2019 i nyskick (få till mycket små repor). Köper den från min AD som fick in den igår som trade-in. Full set, jag får blada $5300 - känns väl vettigt ändå?
Rolex Oyster Perpetual 39MM med blåa urtavlan (114300-0003). Uttagen 2019 i nyskick (få till mycket små repor). Köper den från min AD som fick in den igår som trade-in. Full set, jag får blada $5300 - känns väl vettigt ändå?
Håller med! Låt oss ta bort hela trådenInte för att vara dryg men hur svårt är det att få en bild över prisläget på den modellen?
https://klocksnack.se/search/13240291/?q=114300&o=date&c[node]=11