Laddar...
Nymansur

Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 15 juli 2014.

1. klockman

klockman Plast

2. Fredlindgren

Fredlindgren Plast

Nu är Taggen såld! Fick 13.500 kr för den.
    Tack för all input hörni!

Nu jagar jag en Omega Seamaster Diver. Svart eller blå urtavla, inte spikat ännu. Krav är dock att det ska sitta ett Caliber 8800 i den. Visst är det från 2018 som Omega uppgraderade till det verket?

Senast ändrad: 6 september 2020
  3. HSK

HSK Guld

Ja, vilket även sammanföll med uppdaterad design så alla modeller med den nya vågtavlan har 8800.

Fredlindgren och Hans B 1955 gillar detta.
  4. Fredlindgren

Fredlindgren Plast

Okej, tack!

5. Norda

Norda Tantal

En kollega vill sälja sin klocka och bad mig om hjälp, men vad sätter man för pris?
    Tag Heuer WBD1120.BB0930.
    Uttagen tidigt iår.

AAD62219-9218-49E4-AA0C-F812AB1DA78F. 04666C4A-8E5A-4EF4-8E0F-D230892991E6.

6. Tänkte efterhöra vad ni tänker kring värdet på en 16610 i gott skick. Troligtvis polerad men inte till absurdum. Utan box och papper men såld beg via större AD med äkthetsbevis därifrån.

7. cjeli

cjeli Titan

En Cartier Santos 2823 (ca 2010), inga papers men 1 års garanti från en Österrikiskt urhandlare via Chrono24.

8. ScubaKing

ScubaKing Guld

Straxt över 10 kanske?

Norda gillar detta.
  9. Criss Cross

Criss Cross Diamant

Från:
    Stockholm
    Den stora OCH snygga Galbeen. Tycker mig ha sett sådana säljas ganska fort för 35.000kr

cjeli gillar detta.
  10. CarlR

CarlR Titan

Box och papper?

11. Norda

Norda Tantal

Köpt från uret. Fullset.

12. Klando

Klando Titan

13. André Frick

André Frick Plast

Hej :)

vad är en rimlig värdering på min Cellini tror ni? Köptes 2020 och jag är enda ägaren. Så allt finns med.
    Tack :)

14. André Frick

André Frick Plast

Hej :)

vad är en rimlig värdering på min Cellini tror ni? Köptes 2020 och jag är enda ägaren. Så allt finns med.
    Tack :)

Bifogade filer:

15. HSK

HSK Guld

Klando gillar detta.
  16. Kiitte

Kiitte Titan

Två beggade Victorinox. Finns det något värde i dessa vid ev försäljning? image.

17. WHU

WHU Brons

Från:
    Green Street
    Fick frågan om ev värde av en god vän som nyligen mist sin far. Svarade, att han inte kan förvänta sig någon förmögenhet. Någon som har ett bättre svar än så att ge?
    7898B6D3-EBE3-4D61-89A7-4A3642CF94D0.

18. ScubaKing

ScubaKing Guld

Är den vänstra guldfärgad? I så fall tar jag gärna lite bilder på PM.
    Mv.
    ScubaKing

19. A.Edfalk

A.Edfalk KS Explorers Club Friends Of KS

klockman gillar detta.
  20. Jim Profit

Jim Profit Titan

Från:
    Stockholm
    Hej, har en Omega Speedmaster First Omega in Space stål i nyskick, knappt använd (kanske 10ggr totalt).

Jag köpte den ny i butik juli 2018, Fullset såklart. Original läderarmband är använt 1gång, har köpt till ett "Bulang and Sons" brunt vintage skinn samt ett elegantare Hirsch armband i svart skinn. Vad kan vara ett lämpligt pris för den?
    https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/first-omega-in-space/product

21. PANI

PANI Tantal

De som säljs på KS utan någon Omega-länk (ex 1125) verkar ligga kring 30k. Så lite beroende på hur snabbt du vill bli av med den skulle jag gissa 29-32k :)

22. Jim Profit

Jim Profit Titan

Från:
    Stockholm
    Låter lite lågt?.. På c24 så kan man se en tydlig trendkurva senaste året att de gått upp och börjar på 35".

PANI gillar detta.
  23. sjstrm

sjstrm Tantal

Tja! Vad får man betala för en Omega Seamaster 120m Plonger De Luxe - Jacques Mayol ? Ser lite spridda skurar på dessa busar.

24. Klando

Klando Titan

Det har du rör i men att jämföra med c24 har aldrig varit rättvist. Kan ofta ge en väldigt dålig bild kan jag tycka.

ConElPueblo, PANI och eriksson850 gillar detta.
  25. PANI

PANI Tantal

C24 är bra att ta som riktlinje, dock räkna av 10-15% om du ska sälja den på KS. Som sagt, inte orimligt att du får 32k men det beror på hur snabba affär du söker. Men prova att lägga ut den till det priset du önskar, men ingen har sålts för 35k här på KS vad jag kan se , utan senaste 10 exemplaren har sålts mellan 28-33k och då har de dyrare exemplaren varit med länk!

Jim Profit gillar detta.
  26. klockman

klockman Plast

Utveckla gärna lite. Kollat Chrono24 och där verkar det vara inom den högre delen av intervallet.

27. Derix

Derix Silver Premium

Precis. Vill man sälja snabbt eller bumpa en annons i fyra veckor för ett par tusen extra.

PANI gillar detta.
  28. oftast

oftast Brons

Någon som vill ge ett utlåtande vad som är rimligt för denna 25 mm oysterquartz? Med låda, men utan cert. Tacksam för hjälp!

Bifogade filer:

29. PJZ

PJZ Titan

Rolex Oyster Perpetual 39MM med blåa urtavlan (114300-0003). Uttagen 2019 i nyskick (få till mycket små repor). Köper den från min AD som fick in den igår som trade-in. Full set, jag får blada $5300 - känns väl vettigt ändå?

rolex-oyster-perpetual-oyster-14.

30. Son

Son Titan

Du gör rätt nyare klockor utan cert mm stinker Se det som att köpa en nyare bil utan servicebok (då ska det vara billigt samt en bra förklaring varför)

Mollstedt