Båda modellerna säljs ganska frekvent här. Sök på annonser så får du en bild.Försöker igen, någon som har någon uppfattning om vad dessa kan vara värda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Båda modellerna säljs ganska frekvent här. Sök på annonser så får du en bild.Försöker igen, någon som har någon uppfattning om vad dessa kan vara värda?
Tack, jag testar det!Båda modellerna säljs ganska frekvent här. Sök på annonser så får du en bild.
Hmm, ca 4000-4500 för Certinan & runt tusenlappen för TissotFörsöker igen, någon som har någon uppfattning om vad dessa kan vara värda?
Stort tack! Då ska jag bara komma på saker att tillföra till forumet så att jag får upp rätt antal inlägg förstHmm, ca 4000-4500 för Certinan & runt tusenlappen för Tissot
Med risk för dubbelfråga. Ber om ursäkt. Men kan inte gå igenom 300 sidor.
Många Rolex skjuter i höjden i pris..
Har en Hulk från 2015 som jag knappt använder, tror det är dags att låta den gå vidare. Tittar man runt ligger prisbilden rätt brett 140-310, vilket gör det svårt att få en bild av vad man kan få på riktigt.
Någon som har bra koll på denna klockas värde?
Fullset, skulle säga 4/5 skick
tack
Vi sitter i samma båt. Har varit medlem på forumet länge men har som mest följ trådarna snarare än att ha varit särskilt aktiv själv.Stort tack! Då ska jag bara komma på saker att tillföra till forumet så att jag får upp rätt antal inlägg först
Runt 35-40 med Jubileelänk tänker jag. En rasslig länk runt 6K och uppåt beroende på skick. Detta baserat på annonser här på KS under året.I begynnande medelålder med gråa skäggstrån, dieselkombi, dagishämtning och oro över huruvida knäna kommer hålla har jag blivit sugen på den gubbigaste av klockor; en Datejust 16234. Har någon en aning om vad man rimligtvis får ge för ett schysst ohyvlat exemplar och vad en separat Jubilee-länk med sedvanlig stretch går för?
Ja det blir ju lätt så. Har väl varit medlem i snart ett år men mest läst och kikat på alla trevliga bilderVi sitter i samma båt. Har varit medlem på forumet länge men har som mest följ trådarna snarare än att ha varit särskilt aktiv själv.
Tror du verkligen att folk köper på dessa nivåer? Blocket isf eller?Runt 165k skulle jag säga.
Tror du verkligen att folk köper på dessa nivåer? Blocket isf eller?
Jag ser att just nu när jag skriver detta ligger snittpriset på begagnad Hulk på 179k på C24 iofs, men C24 är ju en värdemätare som brukar uppskattas mer av säljare än köpare om man säger så. Visst - dra bort 10-15% så kanske man brukar närma sig verkligheten, men ändå? Jag har sjukt svårt att få in att folk skulle betala så mkt pengar för en Hulk, men det kanske är mig det är fel på?
Såhär ser värdet ut på C24 sen en månad tillbaka.
Typ där skulle jag säga. Kolla historiken på köp & Sälj så ser du att finare ex gått för liknande pengar. Kanske inte riktigt samma då och jag är ingen Cartiersnubbe.Hej,
Vad är rimligt pris för den här klockan?
https://www.tradera.com/item/190619...k-22-x-22-mm-quartz-forgyllt-silver-box-cert-
Hej,
Vad är rimligt pris för den här klockan?
https://www.tradera.com/item/190619...k-22-x-22-mm-quartz-forgyllt-silver-box-cert-
Arv efter far! Kan ni hjälpa mig med värdet? (fler kommer så småningom...)
Hade en lika dan med utc, fin klocka!Arv efter far! Kan ni hjälpa mig med värdet? (fler kommer så småningom...)
Sliten 25-30 kanske. Fin 30-40, om inte mer.Hej! Nån som har någorlunda koll på vad man bör ge för en fin rolex oysterquartz? Utan cert i någorlunda fint skick. Helstål kontra GS ? Tack på förhand, Med vänlig hälsning, Linus
Sugen på att köpa denna, skulle behöva hjälp med prisbild. Har inte följt utveckling senaste månaderna.
Vad bör jag ge?
enl säljares beskrivning är historik okänd och datum växlar ngn minut efter 12. pärlan skadad, head only.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_submariner_16613ln_d_serie_2005/91798615
https://klocksnack.se/threads/rolex-16613ln-svart-bezel-och-tavla-d-serie-2005.76371/Sugen på att köpa denna, skulle behöva hjälp med prisbild. Har inte följt utveckling senaste månaderna.
Vad bör jag ge?
enl säljares beskrivning är historik okänd och datum växlar ngn minut efter 12. pärlan skadad, head only.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_submariner_16613ln_d_serie_2005/91798615
Ingen aning om pris, men det står watch only i annonsen.
Den är inte opolerad.Ser så ut.
En helt annan fråga, var kronskydden så rundade på den äldre modellen? Tänker om den nu ska vara opolerad. Ni kanske vet?