• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej hörrni, länge sedan jag var inne här nu. Suget är nu återupptaget! :)

Jag har en Jaeger-LeCoultre - Deep Sea Chronograph i fint skick, inköpt ny 2016. Vad kan den här rackaren vara värd? Har inte sett så många där ute.

IMG_6792.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Sugen på att köpa denna, skulle behöva hjälp med prisbild. Har inte följt utveckling senaste månaderna.
Vad bör jag ge?

enl säljares beskrivning är historik okänd och datum växlar ngn minut efter 12. pärlan skadad, watch only.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_submariner_16613ln_d_serie_2005/91798615

Den är ordentligt polerad och utan tillbehör. Men jag tycker priset är OK! Dock skulle jag personligen inte köpa en så dyr klocka utan alla tillbehör, och gärna inte så hårt polerad. Men det är bara jag :)
 
Jag har en Tudor Prince Date Day 76213 guld/stål som funderar att sälja. Denna modellen säljs fortfarande i Asien. Klockan använt ca 2-3 gånger, skicket är som ny, kommer med garanti, box m.m. Var tror ni vad är ett rimligt pris för det?
 

MrGr

Breitling
Tjena!
Vad skulle vara ett rimligt pris för en 116200, inhandlad av mig själv ny på Nymans 2018, kunna vara?
Använd som min vardagliga klocka sedan dess så absolut en del hairlines och mindre repor, men i gott skick även om använd mycket. Alla tillbehör.
Blå tavla med romerska siffror.

/MrGr
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena!
Vad skulle vara ett rimligt pris för en 116200, inhandlad av mig själv ny på Nymans 2018, kunna vara?
Använd som min vardagliga klocka sedan dess så absolut en del hairlines och mindre repor, men i gott skick även om använd mycket. Alla tillbehör.
Blå tavla med romerska siffror.

/MrGr
53-60 beroende på länk och tavla. Superjubilee och stavindex närmare 60. Diamant? Lägg på 5-10k till.
 
Vad anser ni är ett rimligt pris på en Rolex 16013 från -81 med champagnetavla. Endast klocka utan tillbehör men med full länk. Klockan är i mycket bra skick och servad för en vecka sedan.
DCA3A736-ED9D-4663-B54D-DDDF288A736A.png
 
Senast ändrad:

Ocder

Breitling
tjaba!
Vad tycker ni känns som ett fair pris för denna? Uttagen i Juli 2020, full set.
Obs. endast gummi ej stål länk.
Fick höra 30 från gråhandlare.
 

Bilagor

  • IMG_4874.jpg
    IMG_4874.jpg
    281.8 KB · Visningar: 13

Klirrex

Breitling
Hej, köpte en Sjöö Sandström World Timer 36 Grey mm här på forumet tidigare. Tänkte överlåta den till en vän till ett schysst pris men för att veta vad som är schysst behöver man ju veta vad den ungefär går för.

Den är i gott skick och använd sparsamt. Hela boxen finns, både länk & gummi ingår.

Tack på förhand!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, köpte en Sjöö Sandström World Timer 36 Grey mm här på forumet tidigare. Tänkte överlåta den till en vän till ett schysst pris men för att veta vad som är schysst behöver man ju veta vad den ungefär går för.

Den är i gott skick och använd sparsamt. Hela boxen finns, både länk & gummi ingår.

Tack på förhand!
Vad köpte du den för? Det är förmodligen ett schysst pris.
 
Hej! Är nedan datejust av referens 16014 i gott skick? Rimligt prissatt? https://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-147.html

Och en tilläggsfråga, vad är ett rimligt pris för en 16014 watch only inkl. jubilee-länk i snarlikt skick som ovan? Tack på förhand.
Klockan ser fin ut och är rimligt prissatt enligt mig. Jag sålde en 16014 med silvrig tavla med box tidigare i år för 38k, dock med länk. Hade jag varit du hade jag köpt den som ligger på forumet med länk istället, den länken ser dessutom ut att vara otroligt fin. Jag brukar resonera så att säljs klockan utan länk var länken förmodligen extremt sliten och då lär boetten också vara sliten. Det stämmer oftast. Klockan är oftast svårare att sälja utan länk och du kan sen välja om du vill bära den med eller utan länken.
Titta på denna.
https://klocksnack.se/threads/rolex-16014.138636/
 
Topp