Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Bebitz
Antar att denna är en bra som referens:
Avslutad - Rolex datejust 16014
Rolex Datejust 16014 från 1982. Servad hösten 2015. Växlar datum 00:01 Bra skick. Inga dings eller märken. Deskdive repor finns såklart. Stretch helt ok med tanke på åldern. Kommer med ytterbox, box, manual, cert, cerhållare, 2 länkar extra. Armbandet sitter på 17,5-18cm arm som det är. Prutat...klocksnack.se
Du kan inte ha C24 som referens.Då är dem jag sett på Chrono24 rejält överprisade. De ligger på 50-55 K.
Jag tror mellan exet på klocksnack och priserna på Chrono24 är rimligt. Ca 45000kr. Ovanligt med cert till så gamla klockor.Då är dem jag sett på Chrono24 rejält överprisade. De ligger på 50-55 K.
Beror på skick. Bilder?Vad är ett rimligt pris att ge för en Rolex Datejust 16014 från 1983 i fint skick med box och originalpapper?
Klart man kan. Dra bort ca 15%Du kan inte ha C24 som referens.
Jo, självklart.Klart man kan. Dra bort ca 15%
Spridningen är stor. Men från lägsta pris ca 15% offJo, självklart.
Jag får väl svara på min egna för att locka fram svar. Jag får för mig att 38k är rimligt, dock verkar det aldrig gått någon identisk på ks. När jag kollade c24 igår var 41.6k den billigaste.Vad är rimligt för en 14233M? Bra skick och värderingsintyg (dock inte lägre aktuellt för värdet). Watch only!
Du kan ju alltid testa. Men brukar gå för typ 29-31Omega SPM-C .003
Klockan kommer med ytterbox, box, cert, länkbitar samt inköpskvitto från oktober-18.
Säljaren begär 30 men jag tänkte buda 25-26. Säljaren köpte den för 34K ink 10% rabatt från Klockmaster.
Skulle säga 85-90kJag har plockat ut en Explorer 2 Polar ny i Stockholm men vill ha något med mer bling, vad är rimligt pris vid försäljning?
Mint skick komplett box papers kvitto samt plastskydd kvar.
Hej,
Första inlägget här och har dålig koll på klockor. Jag har en Omega Geneve Dynamic Automatic som jag tänkte sälja.
Är det någon som kan tillhandahålla någon information om årtal, värde osv?
Kanske någon här som är intresserad av den tom?
Tack på förhand!
Tack för info!3500kr till 4000 kr för den modellen i det skicket.
Tack för info!
Jag funderade på att försöka öppna den för att få fram serienummer och på så vis ha mer fakta kring årtal osv på den. Visst skruvar man väl av boetten med hjälp av en näbbtång utan större problem?
Är tradera bästa alternativet vid försäljning eller vad skulle du rekommendera?
Nej, det låter som en väldigt dum idé att försöka dig på med en näbbtång. Du vill inte repa baksidan och boettlocket mer än nödvändigt.Tack för info!
Jag funderade på att försöka öppna den för att få fram serienummer och på så vis ha mer fakta kring årtal osv på den. Visst skruvar man väl av boetten med hjälp av en näbbtång utan större problem?
Är tradera bästa alternativet vid försäljning eller vad skulle du rekommendera?
Fast det är minimum 50 inlägg innan man får annonsera vilket en del tycker det är för lite, och man får inte kringgå det genom att bjuda ut objektet i trådarna heller.
Med tanke på att frågeställarens första poster på detta stället gäller försäljning...
Runt 120~ skulle jag säga vid privataffär. Hos handlare får du nog kasta på mer. Finns liknande objekt som har varit uppe här på KS.Vad skulle ni säga att begagnat priset ligger på för denna? 2 tons sub 2018-2019.
Ligger en GMT two-tone ute på Kaplans (tänk på 20% påslag på klubbat pris):Vad skulle ni säga att begagnat priset ligger på för denna? 2 tons sub 2018-2019.