Ganska grön när det gäller klockor, men eventuellt sugen på denna.
Rimligt?
Saknar grön pristagg.
Tack på förhand
Rimligt?
Saknar grön pristagg.
Tack på förhand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm vad ska du med prislappen till på en 25 år gammal klocka?Ganska grön när det gäller klockor, men eventuellt sugen på denna.
Rimligt?
Saknar grön pristagg.
Tack på förhand
Anledningen till att jag skrev att den saknades är att det inte framgick av annonsen, och att det kanske var bra att veta om någon nu vill ge en prisindikation....Hmm vad ska du med prislappen till på en 25 år gammal klocka?
Givetvis listpris till mig något annat vore konstigt. Nä men runt 230k kanske? Dock skulle jag nog suttit på den och använt som byte.Hej alla klocksnackare!
En nära vän till mig plockade ut en ny Rolex Daytona., stål med svart tavla (116500LN) i dagarna.
Han funderar på att flippa den då han stått i kö i fyra år och hunnit komma på andra tankar vad gäller drömklockan.
Den är alltså oanvänd och inkl. Alla tillbehör.
Vad skall man sätta för prislapp för en sådan?
Mvh,
Mattias
4 år, wow...Hej alla klocksnackare!
En nära vän till mig plockade ut en ny Rolex Daytona., stål med svart tavla (116500LN) i dagarna.
Han funderar på att flippa den då han stått i kö i fyra år och hunnit komma på andra tankar vad gäller drömklockan.
Den är alltså oanvänd och inkl. Alla tillbehör.
Vad skall man sätta för prislapp för en sådan?
Mvh,
Mattias
Som en person tidigare skrev, så tror jag också att du kan få runt listpris. Värdet har nog inte rört sig så mycket sen i söndagsKöpte denna för några veckor sedan och har blivit sugen på guld.. Svensk AD Box Papper. Vad är vettigt värde? Eller är det bättre att behålla?
Just dont know.
Någon vänlig själ som vill komma med input? Klockan saknar också servicehistorik.Ganska grön när det gäller klockor, men eventuellt sugen på denna.
Rimligt?
Saknar grön pristagg.
Tack på förhand
Dyr tycker jag, jämför med vad 16710 fullset sålts för här på forumet.Någon vänlig själ som vill komma med input? Klockan saknar också servicehistorik.
/ Peter
Dyrt tycker jag!Någon vänlig själ som vill komma med input? Klockan saknar också servicehistorik.
/ Peter
Dyr tycker jag, jämför med vad 16710 fullset sålts för här på forumet.
Tack för hjälpen, jag har lite is i magen!Dyrt tycker jag!
Jag sålde en 16710, fullset, 2 inserts, hyfsat nyservad för 115' förra året.
Tillbakadragen - Rolex GMT II 16710
*Rolex Gmt II 16710 Fullset säljes *W-serie, dvs tillverkad 1995, uttagen 1997 *Servad 2018 på Bergströms Ur, kvitto finns *Coke Serif insert och Pepsi insert *I priset ingår även en Watch winder för 2 klockor Gärna F2F i Stockholm, skickar givetvis men då finns pengarna på mitt konto innan den...klocksnack.se
Det kom precis ut en 16710 på blocket för 109’! Skynda fyndaTack för hjälpen, jag har lite is i magen!
Haha, såg det!Det kom precis ut en 16710 på blocket för 109’! Skynda fynda
Svårt att avgöra på bilderna, men jag tycker det ser bra ut, klockan har trots allt ett par år på nacken.Haha, såg det!
Redan mailat.
Polerad en gång 2015, fick denna bild utöver annonsbilderna, svårt att avgöra hur ”fräsch” kronan ser ut.
Hojta när du har ett riktpris och om du är sugen på att sälja.Vad anser ni vara ett rimligt värde för en Rolex Oyster Perpetual 39mm med dark Rhodium urtavla? Oanvänd och uttagen 2020.
Ålder, G eller R, Tavelfärg, Index eller arabisk, Länk eller band?Vad är rimligt att ge för en full set PP 5396 (ej sector) från privat säljare?
R eller g spelar ingen roll klassiska tavlan med inte sector eller breguet, läderband med nya viklåset då från 2010 och framåtÅlder, G eller R, Tavelfärg, Index eller arabisk, Länk eller band?
Sålde nyligen en ny R med blå tavla för 47,000$R eller g spelar ingen roll klassiska tavlan med inte sector eller breguet, läderband med nya viklåset då från 2010 och framåt
Stort tackSålde nyligen en ny R med blå tavla för 47,000$
Men i spannet 2010-2020 borde det gå att handla både G och R från 330k och uppåt.
Jag tycker den ser fin ut. Jag kan inte bedöma om boetten är hårt polerad, men om man kollar kronan och claspen så ser de riktigt bra ut. Jag har också svårt att bedöma om länken har mkt stretch, du kan be om en bild när säljaren håller i boetten och låter länken stå rakt ut - då ser man tydligt om det är mkt häng i länken.Är sugen på att köpa denna Rolex Yacht-Master 29 mm till min fru från Chrono24. Något speciellt ni tycker att man bör undersöka innan köp på denna?
ser länkarna stretchade ut?
Rolex Yacht-Master Full Set Like New säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 49 530 kr
Rolex Yacht-Master Annons: 49 530 kr Rolex Yacht-Master Full Set Like New, Referensnummer 169622; Stål; Automatisk; Skick Mycket bra; År 2000; Klocka med originallåda; Klwww.chrono24.se
Supertack för bra input Öbo. Jag ska be be om en sådan bild och se om det går att slipa något på prisetJag tycker den ser fin ut. Jag kan inte bedöma om boetten är hårt polerad, men om man kollar kronan och claspen så ser de riktigt bra ut. Jag har också svårt att bedöma om länken har mkt stretch, du kan be om en bild när säljaren håller i boetten och låter länken stå rakt ut - då ser man tydligt om det är mkt häng i länken.
Prisbilden har jag inte heller koll på, men om du tycker den verkar ok så är det bara att slå till. Fråga om han kan göra nåt på priset utan att vara ohövlig så kan det absolut vara så att de hyvlar några tusenlappar.
Lycka till!
Vad är ett rimligt pris 2nd hand för en omega speedmaster fois?