• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla klocksnackare!

En nära vän till mig plockade ut en ny Rolex Daytona., stål med svart tavla (116500LN) i dagarna.

Han funderar på att flippa den då han stått i kö i fyra år och hunnit komma på andra tankar vad gäller drömklockan.

Den är alltså oanvänd och inkl. Alla tillbehör.

Vad skall man sätta för prislapp för en sådan?

Mvh,
Mattias
Givetvis listpris till mig :) något annat vore konstigt. Nä men runt 230k kanske? Dock skulle jag nog suttit på den och använt som byte.

• Like
Reactions: Efe
Hej alla klocksnackare!

En nära vän till mig plockade ut en ny Rolex Daytona., stål med svart tavla (116500LN) i dagarna.

Han funderar på att flippa den då han stått i kö i fyra år och hunnit komma på andra tankar vad gäller drömklockan.

Den är alltså oanvänd och inkl. Alla tillbehör.

Vad skall man sätta för prislapp för en sådan?

Mvh,
Mattias
4 år, wow... 😐

Köpte denna för några veckor sedan och har blivit sugen på guld.. Svensk AD Box Papper. Vad är vettigt värde? Eller är det bättre att behålla?
Just dont know.

Bilagor

• IMG_4484.JPG
    IMG_4484.JPG
    426.6 KB · Visningar: 41
Skulle behöva rensa lite och undrar vad man kan få för en Tissot Tradition Chronograph, ref T063.617.11.037.00? Inköpt 2016 och är i bra skick med box + papper.

Köpte denna för några veckor sedan och har blivit sugen på guld.. Svensk AD Box Papper. Vad är vettigt värde? Eller är det bättre att behålla?
Just dont know.
Som en person tidigare skrev, så tror jag också att du kan få runt listpris. Värdet har nog inte rört sig så mycket sen i söndags 😁

Senast ändrad:
Någon vänlig själ som vill komma med input? Klockan saknar också servicehistorik.

/ Peter
Dyrt tycker jag!

Jag sålde en 16710, fullset, 2 inserts, hyfsat nyservad för 115' förra året.

Dyr tycker jag, jämför med vad 16710 fullset sålts för här på forumet.

Dyrt tycker jag!

Jag sålde en 16710, fullset, 2 inserts, hyfsat nyservad för 115' förra året.

Tack för hjälpen, jag har lite is i magen!

Är sugen på att köpa denna Rolex Yacht-Master 29 mm till min fru från Chrono24. Något speciellt ni tycker att man bör undersöka innan köp på denna?

ser länkarna stretchade ut?

Jag tycker den ser fin ut. Jag kan inte bedöma om boetten är hårt polerad, men om man kollar kronan och claspen så ser de riktigt bra ut. Jag har också svårt att bedöma om länken har mkt stretch, du kan be om en bild när säljaren håller i boetten och låter länken stå rakt ut - då ser man tydligt om det är mkt häng i länken.
Prisbilden har jag inte heller koll på, men om du tycker den verkar ok så är det bara att slå till. Fråga om han kan göra nåt på priset utan att vara ohövlig så kan det absolut vara så att de hyvlar några tusenlappar.
Lycka till!

Jag tycker den ser fin ut. Jag kan inte bedöma om boetten är hårt polerad, men om man kollar kronan och claspen så ser de riktigt bra ut. Jag har också svårt att bedöma om länken har mkt stretch, du kan be om en bild när säljaren håller i boetten och låter länken stå rakt ut - då ser man tydligt om det är mkt häng i länken.
Prisbilden har jag inte heller koll på, men om du tycker den verkar ok så är det bara att slå till. Fråga om han kan göra nåt på priset utan att vara ohövlig så kan det absolut vara så att de hyvlar några tusenlappar.
Lycka till!
Supertack för bra input Öbo. Jag ska be be om en sådan bild och se om det går att slipa något på priset🤓

Vad är ett rimligt pris för en 2006 omega seamaster planetocean 45.5mm?
1 full set
2 nyservad
3 nyskick
4 ej stållänk endast omega gummilänk med viklås
Säljaren begär 37k villet känns i överkant.

Tillbaka
Topp