poormans
Guld
Svårt att hitta billigareVad tycker ni? Värd 115k?
Fullset 2015
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårt att hitta billigareVad tycker ni? Värd 115k?
Fullset 2015
TackValutan som spelar in, Punden är billig just nu
Tror de visar lokala priser utan salestax eller VAT när den är med jämnar det ut sig oavsett valutaJämförde priserna i Sverige och UK på en ny Yacht Master 40 stål/platina och Sverige. Jag får det till att den kostar 109 500 kr (95 550 GBP) i UK och 129 000 kr i Sverige. Kan detta stämma att det är en sådan skillnad eller något jag har missat tror ni? Priserna är från Rolex hemsida
Tror de visar lokala priser utan salestax eller VAT när den är med jämnar det ut sig oavsett valuta
Milgauss 116400 -12
Fullset, servad 2017, ej polerad.
Varianten som tillverkades mellan 2007 - 2013 svart tavla utan det gröna safirglaset dvs. Vad är ett rimligt pris för en sådan idag?
Tycker priset ligger i överkant, vill understryka att det inte är en privat försäljare (finns det möjlighet att pruta?).Hej KS,
vad tror ni om priset på denna?
Rolex GMT-Master II i Stål "16710" 2000 säljes i Göteborgs stad - Blocket
109000 kr - Klockor - Innerstaden - Säljer nu 1st Original Rolex GMT-Master II i Stål med Oysterlänk. Klockan är begagnad och i kanon skick. Referens numme...www.blocket.se
Lite bilder underlättarHej,
Vad är ett rimligt pris för en Explorer 216570?
År 2013, svart tavla, ingen box elr cert.
Vänligen,
Henrik
Vet inte om dessa bilder hjälper något.Tycker priset ligger i överkant, vill understryka att det inte är en privat försäljare (finns det möjlighet att pruta?).
Be om bättre bilder på bandhornen, för att se hur pass polerad den är.
Hur vet du att den är från 2013 utan certifikatet?Hej,
Vad är ett rimligt pris för en Explorer 216570?
År 2013, svart tavla, ingen box elr cert.
Vänligen,
Henrik
Hur vet du att den är från 2013 utan certifikatet?
Man kan ju titta inåt och undra varför det är just en Rolex Submariner man ska ha.Är det "rimligt" att en en 114060 fullset plötsligt ska kosta 110 lax? Fattar att den rådande Rolexhypen tryckte upp priset så fort den ersattes men det är ju dussinklockornas dussinklocka vi pratar om? Måste ju finnas miljoner därute?
Eller är det bara jag som är hopplöst efter kurvan och borde fatta bättre?
Absolut! Aldrig påstått att mina val av klockor följer någon som helst logik. Och ett får är jag uppenbarligen som ens sneglar åt modellen. Men frågan kvarstår, är det här vi är nu?Man kan ju titta inåt och undra varför det är just en Rolex Submariner man ska ha.
Helt orimligt.Är det "rimligt" att en en 114060 fullset plötsligt ska kosta 110 lax? Fattar att den rådande Rolexhypen tryckte upp priset så fort den ersattes men det är ju dussinklockornas dussinklocka vi pratar om? Måste ju finnas miljoner därute?
Eller är det bara jag som är hopplöst efter kurvan och borde fatta bättre?
Helt orimligt.
En orsak till detta kan vara att AD:n ligger på klockor så att vi dödliga inte kan köpa i butik till listpris utan massa andra krav, detta gynnar grå/begagnat marknaden.
Vi "vanliga" får vända oss till gråhandlare och begagnatmarknaden där priserna gått "bananas"
110k för en begagnad 114060 är såklart helt orimligt, nya modellen listar 87.500:- men den kommer vi "vanliga" aldrig komma över till det priset.
20-25% högre pris för en begagnad 114060 är såklart helt sjukt. Val av klockor behöver/har sällan någon logik .
@RookieAlex kanske kan ge dig ett bud?rimligt pris för en omega speedmaster reduced i fint skick, som har genomgått en helservice? klockan är från slutet av 90-talet och kommer utan fullset