Tycker också det låter rimligt.Runt 2800 borde va rimligt väl ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker också det låter rimligt.Runt 2800 borde va rimligt väl ?
Ser ganska repig ut på bild på bandhornen & länken om du kollar ovansidan, be om bättre bilder och fråga om där är dings osv , sen hade jag försökt dra ner på priset en smula
Vad tycker ni om denna? Är sugen och tycker den ser schysst ut. Känns också tryggt att handla av AD.
Hejsan KS! Kan ni hjälpa mig med den här? Jag gissar på ~1970 tal. Det står 18K 750 på boetten och länken, vilket måste betyda att det är 18K rakt igenom? Någon som har någon bra idé om vad den kan vara värd?
Jag sålde en vanlig Conquest nyligen (ej chrono) i bra skick. Med cert, nybytt batteri och trycktestad. Fick 2500kr för den.Hej,
En kollega/vän vill sälja en Longines Qonquest ifrån 2012 i löjligt bra skick. Det saknas box och papper men är köpt via en etablerad auktionsfirma och kvitto finns kvar ifrån köp. .
Refnr L36604 med vitt/silver bo med läderband (Är det möjligt att det är orginalband?).
Vi vill båda hitta ett rättvist pris där vi båda är nöjda. Förslag på pris?
Hur vet du att den är från 2012 utan certifikat?Hej,
En kollega/vän vill sälja en Longines Qonquest ifrån 2012 i löjligt bra skick. Det saknas box och papper men är köpt via en etablerad auktionsfirma och kvitto finns kvar ifrån köp. .
Refnr L36604 med vitt/silver bo med läderband (Är det möjligt att det är orginalband?).
Vi vill båda hitta ett rättvist pris där vi båda är nöjda. Förslag på pris?
Låter ändå ganska rimligt. Jag har pratat mellan 2-4000 nånting. Men vill kolla med expertpanelen.Jag sålde en vanlig Conquest nyligen (ej chrono) i bra skick. Med cert, nybytt batteri och trycktestad. Fick 2500kr för den.
Det där är en Caran d’Ache Alchemix penna som i vanligt utförande kostar ca 800 kr ny. Vad den betingar i Rolex utförandet vet jag inte, men det är inte Bic nivå i alla fall.Vad kan man begära för denna? Pennan är ny.
Väldigt trevlig klocka, jag skulle säga att den tingar inte mer än guldvärde, men om länken är i guld så kan det bli en del
Om den ska säljas så kan jag tänka mig att man plockar bort urverk och glas och sen väger..Precis vad jag misstänkte. Bara skönt att höra det ifrån någon annan också! Vad kan man tro att tavla+urverk+visare väger så man kan göra en ~ bedömning på guldmängden efter avvägning?
Om den ska säljas så kan jag tänka mig att man plockar bort urverk och glas och sen väger..
Är du säker på att länken är i guld?
Kan du ta bild på spännet också?
Jag hade nog valt att behålla denna klockan, ganska ovanligt att man hittar en klocka med tillhörande länk i guld..
1500-2000?Hej,
Vad anser ni vara ett rimligt pris för min Omega electronic som är i behov av service?
nytt batteri men tickar inte. Har en helt ny krona till då den som sitter på är sliten.
Från 73 om jag inte minns fel...
Tack!1500-2000?
Jag håller med dig till fullo! Inte min klocka tråkigt nog, och ägaren verkar i mer behov av pengar än klocka tyvärr. Får vibbar av att jag borde försöka rädda den...Jag hade nog valt att behålla denna klockan, ganska ovanligt att man hittar en klocka med tillhörande länk i guld..
(Om du nu inte behöver pengarna till annat)
Är ju en ultimat dressare
Såldes precis nu för 140.000:- + slagavgift så totalt 171.360:- säkert ett bra köp för en person som verkligen vill den.Skulle säga att @SWC är rätt ”spot-on” gick en nyligen via aktion i Sverige med. Hamnade i samma svängar. Finns fullset ute på andra plattformar för ca 200. Sen lite beroende på service-historik osv.
Rolex GMT Master II
116713LN
Two tone GS med svart tavla
Fullset, svensk AD, 2016
vad säger experterna, vad säljs dom för idag?
Du får nog räkna med en 220k och uppåt.Jagar ev Daytona. Vad ska man räkna med att ge för en 116500LN med vit tavla? Tänk ett par år gammal, fullset, bra men använt skick.
Fin! synd att den inte var 10 år nyareHej,
Vad anser ni vara ett rimligt pris för min Omega electronic som är i behov av service?
nytt batteri men tickar inte. Har en helt ny krona till då den som sitter på är sliten.
Från 73 om jag inte minns fel...