• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kom över denna snorbilligt på loppis och tänkte bara kolla om någon har en fingervisning vad den kan tänkas värderas till? Antar att det är över de 30kr jag gav. Jag är inte i säljtankar utan är mest nyfiken då jag hittat så spretiga svar på nätet när jag letat.

Certina från -87 (gissar jag med tanke på gravyren), 14k, originalband och spänne, Originalbox med ytterkartong och hangtag.
020FEAC5-E127-4FA1-A5B4-ED5BEAC4004B.jpeg

F5BEB802-85B7-49E4-AE18-94748FA1D477.jpeg

2362C9AD-3DB2-48B4-AD80-1DBF0611CC72.jpeg

16352D62-673E-4042-A60A-D671459A4A7E.jpeg

God fortsättning på er:)
Är dålig på värdet på 14 k men skulle tro 100 x insatsen 😁
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Hej,
Jag har en kompis som vill sälja sin Rolex Milgauss 116400GV från 2018. Full set från svensk AD och med blå tavla. Vad är ett rimligt pris, ungefär? Finns det någon som söker en? 😀
Allt gott
 

PL13

Omega
IMG_0241.jpeg
Vad är ett rimligt pris för en Heritage 42mm. Full-set. Köpt ny på Bergströms i Malmö av mig 2015.
Finns Breitling läderarmband med viklås till. Hårlinjer på hela klockan samt viss slitning på bezeln (se bild)
 
God fortsättning klocknerds!
Nu när bakisångesten lagt sig och jag kan börja koncentrera mig på 2021, dvs ”new year, new mm..watches”, ”in med det nya och ut med det gamla” osv.

Därför hade jag tänkt att avverka dessa två skönheter, men vad är rimligt pris?
En speedy 57’ ref. 331.10.42.51.03.001. Fullset och inköpt 17/12-2017
En Darkside of the Moon ref. 311.92.44.51.01.003. Servad januari 2021 och självklart också fullset.

Väl mött
0296F726-65FB-443C-BFC1-9D361037CA79.jpeg
 

Grabbenvetvad

Omega
2-Faktor
Har kollat lite på en TT Sub igen finns ganska många på blocket.
Dem förblir osålda dock är dem för dyra?
125k och upp.
Antingen är dem för dyra eller så är det ganska svalt intresse på dem?
 

Gurr

Omega
Vad skulle priset vara hos AD samt i andra hand för en Rolex Datejust 36mm resp 41mm med blue dial och jubileelänk?

Har blivit ganska sugen på en på sistone men verkar omöjlig att få tag på dessutom?
 

thny

Omega
2-Faktor
Vad skulle priset vara hos AD samt i andra hand för en Rolex Datejust 36mm resp 41mm med blue dial och jubileelänk?

Har blivit ganska sugen på en på sistone men verkar omöjlig att få tag på dessutom?
Ungefär samma pris (listpris) hos AD samt andrahand. Snabbare i andrahand men inte jättelång kö hos AD heller. Beror lite på relationen såklart.
 

thny

Omega
2-Faktor
Har verkligen dålig koll själv, men en bekant sa att det var väntetid på 6månader+ på just den med blå urtavla. Vet inte varför det skulle se ut så, men det var svaret han fick när han var inne.
Ett par månader räknas knappt som väntetid i dessa sammanhang ;) Jag är övertygad om att du kan få tag på en relativt snabbt ändå bara du ställer dig i kö.
 

Gurr

Omega
Ett par månader räknas knappt som väntetid i dessa sammanhang ;) Jag är övertygad om att du kan få tag på en relativt snabbt ändå bara du ställer dig i kö.
Hehe, har dålig koll får medges ;) Har skrivit nu och frågat om den finns inne samt om kötid. Får hoppas på snabba svar, kommer ställa mig i kö direkt om det är 6månader som gäller än.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad skulle priset vara hos AD samt i andra hand för en Rolex Datejust 36mm resp 41mm med blue dial och jubileelänk?

Har blivit ganska sugen på en på sistone men verkar omöjlig att få tag på dessutom?
Mejlat samtliga återförsäljare i Sverige nu i alla fall, får se vad de säger.
Varför verkar den omöjlig att få tag på? Du har väl i ärlighetens namn knappt försökt? :)
 

Gurr

Omega
Varför verkar den omöjlig att få tag på? Du har väl i ärlighetens namn knappt försökt? :)
Utgick ifrån det jag pratat om med mina bekanta. En som har försökt i början av december och en annan som har relativt bra koll på hur det ser ut. Men ja du har rätt i att jag inte försökt på egen hand förrän nu och mitt uttryck om att den "verkar omöjlig att få tag på" är givetvis en överdrift i jämförelse med många andra klockor :)
 
  • Like
Reactions: PJZ

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Utgick ifrån det jag pratat om med mina bekanta. En som har försökt i början av december och en annan som har relativt bra koll på hur det ser ut. Men ja du har rätt i att jag inte försökt på egen hand förrän nu och mitt uttryck om att den "verkar omöjlig att få tag på" är givetvis en överdrift i jämförelse med många andra klockor :)
Tror inte det ska vara några större problem att få tag på. Finns massvis av butiker i europa, samt gråhandlare.
 

Gurr

Omega
Tror inte det ska vara några större problem att få tag på. Finns massvis av butiker i europa, samt gråhandlare.
Fick detta svaret från Bergströms precis i alla fall:

Tack för ert mail.

Tyvärr har vi ingen Rolex Datejust 41mm, 126334, hemma.

Då efterfrågan för denna modell är otroligt hög har vi en väntelista. Vi kan sätta upp er på väntelistan men väntetiden är upp till ett år.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Fick detta svaret från Bergströms precis i alla fall:

Tack för ert mail.

Tyvärr har vi ingen Rolex Datejust 41mm, 126334, hemma.

Då efterfrågan för denna modell är otroligt hög har vi en väntelista. Vi kan sätta upp er på väntelistan men väntetiden är upp till ett år.
Nu kanske jag är just den generationen som hellre ringer, men jag har svårt att tro att ett mail tas på så stort allvar. Ring och förklara läget - du kanske kan få tag i en snabbare?
 

Gurr

Omega
Nu kanske jag är just den generationen som hellre ringer, men jag har svårt att tro att ett mail tas på så stort allvar. Ring och förklara läget - du kanske kan få tag i en snabbare?
Tror det är en generationsgrej faktiskt. Har som sagt en bekant som var inne för 1 månad sedan och fick ett snarlikt svar.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick detta svaret från Bergströms precis i alla fall:

Tack för ert mail.

Tyvärr har vi ingen Rolex Datejust 41mm, 126334, hemma.

Då efterfrågan för denna modell är otroligt hög har vi en väntelista. Vi kan sätta upp er på väntelistan men väntetiden är upp till ett år.
Titta globalt. Eller i alla fall kontinentalt ;)
 
Tjena ks!

Är sugen på att sälja min OP 36 med den svarta urtavlan, dubbelindex.
Referens 116000, uttagen sommaren 2019 alltså 3.5 år kvar på garanti.
Fullset inkl. vit ytterbox.
Sparsamt använd, endast en del hairlines från deskdiving på länken.

Vad är ett rimligt pris anser ni?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tror det är en generationsgrej faktiskt. Har som sagt en bekant som var inne för 1 månad sedan och fick ett snarlikt svar.
Det verkar som att du står med mössan i hand och underdånigt hoppas på hjälp. Om du inte kan söka andra modeller/märken, sök bredare. Du kan köpa vilken tavla som helst. Sen beställer Du en blå av AD för ca 5000 kr och ber dem byta. Ta på dig mössan/hatten och sträck på ryggen för du är den som har det alla vill ha, kontanter.
 
Topp