Schirmlund
Basic
Omöjligt att svara på utan bilder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omöjligt att svara på utan bilder.
Stort tack för input!Räkna med 85+ beroende på skick. Subarna har stuckit lite på senaste. Ett par watch only från tidigare årtal har sålts här på ks för drygt 75k styck.
Att box och tillbehör saknas går att komplettera med i efterhand om det är viktigt. Så länge cert är med skulle jag värdera denna som fullset, ett par tusen lägre kanske. -07 är sista året på denna har jag för mig vilket kan vara bra att veta.Stort tack för input!
Tack. Man måste ändå älska smidigheten med entusiastforum där man kan få input såhär snabbt. Själv är inte alltid bäste dräng! Tack.Att box och tillbehör saknas går att komplettera med i efterhand om det är viktigt. Så länge cert är med skulle jag värdera denna som fullset, ett par tusen lägre kanske. -07 är sista året på denna har jag för mig vilket kan vara bra att veta.
Ointressant att det är just -07, så sök bredare.Hej,
Jag är på lite Sub-jakt.
Jag har blivit erbjuden att köpa en 16610 -07. Klocka+cert, ingen box eller annt. Länken är fin utan stretch när man håller klockan "i sidled", en del hairlines på bandhorn osv vilket väl är rimligt på 13-14år. Den klassiska "okända servicehistoriken" men håller tiden väl.
Har så klart sökt igenom köp- och sälj-historiken här på KS, men där har det mest ramlat iväg full setare och jag är inte insatt i vad skillnaden i pris brukar vara när box osv saknas.
Annonspriserna på de 16610 från -07 som jag hittade på KS var 77k i maj -20 två gånger om, samt 74k i juli 19 - alla full set.
Vad anser ni mer insatta i det här att något motsvarande bör landa på?
Allt gott,
Exakt. 16610 har väl gått runt 75’ sista tiden?Ointressant att det är just -07, så sök bredare.
Absolut, köper det.Ointressant att det är just -07, så sök bredare.
Ja det tycks ha varit så, det är en annan som har svårt att avgöra hur jag ska ställa en 90-talare mot en tidig- eller mellersta 00-talare osv. Men men, nu har jag iaf fått värden mellan tummen och pekfingret. Tack alla.Exakt. 16610 har väl gått runt 75’ sista tiden?
Fick erbjudande att köpa denna Rolex Datejust Wimbledon 2019 årsmodell med jubilee band full set. Men priset kändes lite för lågt? 89000kr. Nån som ser någon som it stämmer?
Var försiktig och verifiera äkthet hos AD eller Kaplans även om certifikat finns (innan köp) och köp säljaren så ska det inte vara några problem.Fick erbjudande att köpa denna Rolex Datejust Wimbledon 2019 årsmodell med jubilee band full set. Men priset kändes lite för lågt? 89000kr. Nån som ser någon som it stämmer?
Tack för svar Priserna verkar spreta relativt mycket beroende på skick och tillbehör. The hunt begins!Gav 93k för en fullset från -02 denna var opolerad och enl mig alla rätt.
naken mellan 80-85?
Tja! Enligt mig så är den en kopia, luggs, passformen vid bandhornen, index och bezel är off - 89’ är billigt. Föreslår som tidigare nämt. Träff hos värderingsman.Fick erbjudande att köpa denna Rolex Datejust Wimbledon 2019 årsmodell med jubilee band full set. Men priset kändes lite för lågt? 89000kr. Nån som ser någon som it stämmer?
Vad är ett rimligt pris för den här? Det är lite spridda skurar på nätet.
Cal. 25-651 och tavlan är som ny Den ska servas och fixas till först
En Seiko Bellmatic 1970. Larmet fungerar, slitet glas.
Fungerar men stoppar ibland.
Funderar på att lämna in för service.
Nått värde för samlare?
Den e ganska sliten som sagt och tenderar att stanna, men då har jag lite kollDet kommer an på standen på tavlan og boett - jeg plejer at købe dem i meget god stand og fuldt funktionsdygtige til omkring 1800SEK.
Fantastiske ure!
Här är den ifall bild önskas.Den e ganska sliten som sagt och tenderar att stanna, men då har jag lite koll
Tack för svar.
Ta med den till en AD tillsammans med säljaren och be om att få göra ett äkthetsintyg. Kostar en slant men värt varenda krona.Hej tänktr köpa denna klocka av nån privat person och fick veta att det finns många experter här på klocksnack. Så tänkte kolla lita äre nån av er som kan se via bilderna ifall klockan är falsk eller äkta?
Välkommen till forumet! Ett tips är att söka på referensnumret här på forumet!Hej, vilket trevligt forum jag har landat i. Jag är ovan vid fenomenet och tycker det är lätt rörigt med alla trådar och rubriker. Jag vill ju uppföra mig och inte bryta mot allt för många interna regler vid första inlägget. Hur som så heter jag Jonas och mina intressen är bilar, antikviteter, klockor, god mat och dryck. Är i köp taget på en Tudor Heritage ChronoBlue med stål och textil armband. Noterat att priserna i återförsäljarledet skiftar rätt mycket på både nytt och begagnat. Vad är ett bra Pris för dyl objekt?
Svårt att se skick på luggarna. Jag vet inte hur mycket premium Buckley ger? Får intrycket att många föredrar stick dial. Ca 40 känns ju rimligt.Vad är ett rimligt försäljningspris för denna 16014 med den ovanliga Buckley-tavlan? Inga tillbehör eller servicehistorik men går perfekt. Tänkte ev lägga ut den på ks.
Jag tycker båda klockorna är rimligt prissatta.Vad är rimligt för denna tag 3000 https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-professional-3000-jumbo-932-206-nu-5500-kr.140596/ och så undrar jag om denna Sandström är prisvärdig?https://www.blocket.se/annons/stockholm/sjoo_sandstrom_jubilee_steel/93695232