• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tycker ni denna är värd 55k? Har blivit relumd. 1974, polerad.
1611510454060.jpeg
 

matthihat

Breitling
Vad tror vi om en Breitling Callisto här?
Jag har aldrig köpt någon kvalitetsklocka ska tilläggas så hjälp uppskattas! :)


CD88DE4A-FAFF-4366-B0F3-C3BF522BB19D.jpeg


Har tagit mig friheten att Google Transleata annonstexten:


Mycket fin Breitling Callisto Ref. 80520N på läderremmen, sällsynt brun urtavla prickad guld.
Originallådan har tyvärr de typiska tecknen på stängning efter åren.

Ingår:
-Breitling Callisto Ref. 80520N

  • Originalpapper
  • Originallåda
  • Faktura med inköpspris, äkthet, revision och 12 månaders garanti


Klockan som erbjuds har fått en ny översyn i vår mästareverkstad där fallet också kärleksfullt renoverades.

Du får 12 månaders garanti på arbetet.

Höga uppföljningskostnader kan därför inte förväntas inom en snar framtid :)

Bilderna visar klockan och tillbehören i det skick som de är, vi använder bara ett bildredigeringsprogram för att göra serienumret okänt.

Av säkerhetsskäl finns alla våra klockor i banklagring, så de kan bara skickas måndag till fredag under bankens öppettider.

Varorna är föremål för differentierad beskattning enligt §25a UStG
 
Senast ändrad:

Ako

Rolex
2-Faktor
Hej, Har en Scubapro 500 som behöver service. Köpte den för 6.000 här på forumet. Vill gärna lägga upp en annons här eftersom jag vet att det nog finns folk här som skulle uppskatta en bra deal. Men får mina inlägg borttagna, så nu är jag nere på 20 meddelanden...😤 (Och har fan inte spammat jag la fan flera timmar på skiten)
Vad tror ni? Är 4000 för mycket?
Tror du kan få lite mer än 4!
5k
 
Hej!

Ska sälja min 2254.50 Seamaster. En ägare, köpte den 2007 och servad på Krons ur 2017. Ej polerad men de sålde på mig en länkrenovering där alla stift byttes.

Komplett i yttrekartong med låda, inköpskvitto, servicekvitto, cert (3 kort), instruktionsbok. Har mailat med två säljare här på forumet och ser att det gått två stycken i liknande skick för 28 tkr i december/januari. Spot on eller helt off?
 

Simpatico

Rolex
Hej!

Ska sälja min 2254.50 Seamaster. En ägare, köpte den 2007 och servad på Krons ur 2017. Ej polerad men de sålde på mig en länkrenovering där alla stift byttes.

Komplett i yttrekartong med låda, inköpskvitto, servicekvitto, cert (3 kort), instruktionsbok. Har mailat med två säljare här på forumet och ser att det gått två stycken i liknande skick för 28 tkr i december/januari. Spot on eller helt off?
Priset ligger mellan 26-30k beroende på skick.
Svårt att veta var din ligger utan bilder på skicket men du är i rätt pris.
Har precis varit i den jakten på modellen.
 

dajen

Cartier
Hej,

Är på jakt efter en Rolex Explorer 114270 och har en gammal bekant som erbjudit att sälja sin 114270, fullset från 2009 (sista året den tillverkades) och rehaut. Den är opolerad och i väldigt fint skick. Priset är 76k. Är detta rimligt? :)

Stort tack för hjälp!

Mvh Dajen
 
Senast ändrad:

dajen

Cartier
Tack för hjälp. Det är det jag gjort och det känns som att det skiljer sig ganska mycket mellan dem olika. En ligger ute för 89k och legat ute för 82k på blocket och vissa ligger ute för 55-65. Lite svårt att räkna ut värdet 😅
 
Senast ändrad:

Vesper

Rolex
Tack för hjälp. Det är det jag gjort och det känns som att det skiljer sig ganska mycket mellan dem olika. En ligger ute för 89k och legat ute för 82l på blocket och vissa ligger ute för 55-65. Lite svårt att räkna ut värdet 😅
Du får en 214270 för 65-69000kr men du kanske är ute efter en 36mm?
 

dajen

Cartier
Låter dyrt, kolla k&s för referenspriser.

Tack för hjälp. Det är det jag gjort och det känns som att det skiljer sig ganska mycket mellan dem olika. En ligger ute för 89k och legat ute för 82l på blocket och vissa ligger ute för 55-65. Lite svårt att räkna ut värdet 😅

Du får en 214270 för 65-69000kr men du kanske är ute efter en 36mm?

Exakt bara referens 114270 som är 36 mm med SEL.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Rimligt pris att betala för en vintage Omega i pläterat guld? (förstår att de finns hur många refs som helst men typ en standard bumper)
 

BirkCE

Breitling
Pledge Member
Certina Argonaut 280 vad är ett rimligt pris? Har en utan datum och hittar bara med datum som säljs mellan 1000-5000
 
Senast ändrad:

Plutarchos

Breitling
Börjar fantisera om att faktiskt försöka köpa en Rolex Daytona Platina, 116506 och vill gärna tanka forumet på information i två frågor:
Vad är rimligt att försöka pruta ned en ny till hos en AD i Sverige?
Vad är rimligt att betala för en i bättre begagnat skick hos seriös handlare (med butik)?
 

FlipSwede

Rolex
Börjar fantisera om att faktiskt försöka köpa en Rolex Daytona Platina, 116506 och vill gärna tanka forumet på information i två frågor:
Vad är rimligt att försöka pruta ned en ny till hos en AD i Sverige?
Vad är rimligt att betala för en i bättre begagnat skick hos seriös handlare (med butik)?
Pruta......det kan DU glomma. Ja skulle du nu vara en riktig val sa kanske du kan fa 5% eller hyvla av de udda tusenlapparna.
Sa trakigt ser det ut idag vad galler Rolex forutom nagon diamantstrosslad damklocka. Fyndpris idag ar listpris.

LW har en oanvand for 795' (och da ska man kommaihag att den ar momsen dod pa)

Det ar ju klart battre att leta efter en sapass dyr klocka i ett land med lag eller obefintlig VAT MOMS TAX eller vad du nu vill kalla det.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Jglgbg

Cartier
Vad är rimligt att ge för en Breitling Chronomat 44, fullset, år 2012-2015 på Chrono24? De verkar ligga runt 35´-40´, bör det finnas någon prutmån på det? :)
 

dropic

Cartier
2-Faktor
Funderar på att testa lägga upp min första säljannons här på forumet en gång för alla men tänker att det kanske är bäst att rådfråga här först så man inte gör bort sig totalt!

Har två kronaby-klockor som jag inte använder mig av som jag skulle vilja byta/sälja. Borde man köra samma bytespris som säljpris?

Det är en svart Kronaby Apex med en subdial på läder samt en vit Kronaby Sekel med subdial och blåa visare på länk, båda i bra skick med alla fungerande funktioner och med box. Nypris strax över 4k/st, är det rimligt att lägga upp dom för ca 2k/st...?

143202625_238571331138469_5221195626633751711_n.jpg
143258059_722728155052797_7844402861070228026_n.jpg
 

FlipSwede

Rolex
Har fatt en forfragan om jag vill salja min Daytona 116509 Black Arabic Dial.
Arsmodell ca 2010 (kan kolla exakt om det har stor betydelse for vardet)
Box Papper (ja denna har pappers-garantin) 2extra lankbitar (gissar ingen fattas) tags.
Servad/polerad av AD sommaren 2019 med kvitto.
I sa bra kosmetiskt skick som det gar att forvanta sig av en 10ar gammal klocka. Dvs inra repor/dings men nagon ytterst liten hairline har det blivit sedan 2019.

Ser liknande ligger runt USD30K+- nagra tusen. Men det ar klockor i USA. Inom EU verkar det nagot dyrare.

Ar 250K SEK ett ok pris vid forsaljning i Sverige for mig som saljare,eller billigt/dyrt?
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Börjar fantisera om att faktiskt försöka köpa en Rolex Daytona Platina, 116506 och vill gärna tanka forumet på information i två frågor:
Vad är rimligt att försöka pruta ned en ny till hos en AD i Sverige?
Vad är rimligt att betala för en i bättre begagnat skick hos seriös handlare (med butik)?


Jälmers i Borås har en, vet inte om det finns någon prutmån men några tusenlappar går säkert att göra.
Jälmers är seriösa och bra på alla sätt.
 

iqbad

Breitling
Jag har länge velat ha en Omega Planet Ocean 232.30.42.21.01.001, dvs 42mm Seamaster. jag tänkt mig den nyare modell med öppen baksida som kom någonstans runt 2015 om jag fattat det rätt. Vad är rimligt pris för en sådan i ok (behöver inte vara perfekt) skick?

tacksam för svar!
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Vad är rimligt att betala för en fullset Omega Seamaster Professional (212.30.36.20.01.002) från 2013? Kollar C24 och det är lite varierande priser. Enligt säljaren som är från Singapore så betalar han moms och tull i förskott. Vad menar han med detta? Jag antar att jag kommer åka på moms och tull i och med att jag handlar från ett icke EU land?
 

Bilagor

  • 1a6nI3d.jpeg
    1a6nI3d.jpeg
    103.4 KB · Visningar: 113
  • jztlX95.jpeg
    jztlX95.jpeg
    388.4 KB · Visningar: 96
  • KvhRjH0.jpeg
    KvhRjH0.jpeg
    186.9 KB · Visningar: 88
Senast ändrad:
Topp