Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle undersöka den väldigt noga. Kan vara en ommålad tavla. Låter billigt för en riktig Explorer.Tycker ni denna är värd 55k? Har blivit relumd. 1974, polerad.
Mmm sant. Han är ok med att gå till Kaplans. Äh, hoppar.Skulle undersöka den väldigt noga. Kan vara en ommålad tavla. Låter billigt för en riktig Explorer.
Tror du kan få lite mer än 4!Hej, Har en Scubapro 500 som behöver service. Köpte den för 6.000 här på forumet. Vill gärna lägga upp en annons här eftersom jag vet att det nog finns folk här som skulle uppskatta en bra deal. Men får mina inlägg borttagna, så nu är jag nere på 20 meddelanden... (Och har fan inte spammat jag la fan flera timmar på skiten)
Vad tror ni? Är 4000 för mycket?
Priset ligger mellan 26-30k beroende på skick.Hej!
Ska sälja min 2254.50 Seamaster. En ägare, köpte den 2007 och servad på Krons ur 2017. Ej polerad men de sålde på mig en länkrenovering där alla stift byttes.
Komplett i yttrekartong med låda, inköpskvitto, servicekvitto, cert (3 kort), instruktionsbok. Har mailat med två säljare här på forumet och ser att det gått två stycken i liknande skick för 28 tkr i december/januari. Spot on eller helt off?
Tack!Priset ligger mellan 26-30k beroende på skick.
Svårt att veta var din ligger utan bilder på skicket men du är i rätt pris.
Har precis varit i den jakten på modellen.
Låter dyrt, kolla k&s för referenspriser.Hej,
Är på jakt efter en Rolex Explorer 114270 och har en gammal bekant som erbjudit att sälja sin 114270, fullset från 2009 (sista året den tillverkades) och rehaut. Den är opolerad och i väldigt fint skick. Priset är 76k. Är detta rimligt?
Stort tack för hjälp!
Mvh Dajen
Du får en 214270 för 65-69000kr men du kanske är ute efter en 36mm?Tack för hjälp. Det är det jag gjort och det känns som att det skiljer sig ganska mycket mellan dem olika. En ligger ute för 89k och legat ute för 82l på blocket och vissa ligger ute för 55-65. Lite svårt att räkna ut värdet
Låter dyrt, kolla k&s för referenspriser.
Tack för hjälp. Det är det jag gjort och det känns som att det skiljer sig ganska mycket mellan dem olika. En ligger ute för 89k och legat ute för 82l på blocket och vissa ligger ute för 55-65. Lite svårt att räkna ut värdet
Du får en 214270 för 65-69000kr men du kanske är ute efter en 36mm?
En fat lugn alltså? Från 5 - 7 Ungefär.Rimligt pris att betala för en vintage Omega i pläterat guld? (förstår att de finns hur många refs som helst men typ en standard bumper)
Tänker i de krokarna också, tycker de ligger runt 10k+ men får väl norpa på någon mindre auktion kanskeEn fat lugn alltså? Från 5 - 7 Ungefär.
Såldes en riktigt fin runt jul för ca 6.000 kr. På Klocksnack. Var intresserad av den.Tänker i de krokarna också, tycker de ligger runt 10k+ men får väl norpa på någon mindre auktion kanske
Well said sirJag undrar vad man skall betala för en blind hund med tre ben?!
Vad är rimligt tycker ni?! Snackar vi ca: 2000-3000kr ellé?
Pruta......det kan DU glomma. Ja skulle du nu vara en riktig val sa kanske du kan fa 5% eller hyvla av de udda tusenlapparna.Börjar fantisera om att faktiskt försöka köpa en Rolex Daytona Platina, 116506 och vill gärna tanka forumet på information i två frågor:
Vad är rimligt att försöka pruta ned en ny till hos en AD i Sverige?
Vad är rimligt att betala för en i bättre begagnat skick hos seriös handlare (med butik)?
Börjar fantisera om att faktiskt försöka köpa en Rolex Daytona Platina, 116506 och vill gärna tanka forumet på information i två frågor:
Vad är rimligt att försöka pruta ned en ny till hos en AD i Sverige?
Vad är rimligt att betala för en i bättre begagnat skick hos seriös handlare (med butik)?
Klockor säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin klockor säljes i hela sverige med över 4604 annonserwww.blocket.se
Jälmers i Borås har en, vet inte om det finns någon prutmån men några tusenlappar går säkert att göra.
Jälmers är seriösa och bra på alla sätt.
35k.Jag har länge velat ha en Omega Planet Ocean 232.30.42.21.01.001, dvs 42mm Seamaster. jag tänkt mig den nyare modell med öppen baksida som kom någonstans runt 2015 om jag fattat det rätt. Vad är rimligt pris för en sådan i ok (behöver inte vara perfekt) skick?
tacksam för svar!