• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

poormans

Rolex
Fast du svarade inte på om forumet fungerade tekniskt, vilket jag frågade om (dvs om han fått mina meddelanden)

Du svarade bara att du inte kunde hjälpa mig
Knappast konstigt att jag inte vill köpa en klocka privat som du sen ska köpa av mig bara för att en säljare inte vill sälja till dig.
Forumet fungerar tekniskt.
 

ScubaKing

Audemars
De jag hittar på chrono är privatpersoner, en ligger för 9 sedan flera på ca 10 och över. Men jag vet inte hur man värderar korrekt. Så vill gärna ha tipps på hur ni brukar göra! 😊

Finns flera från handlare för under 9k. Kolla Finland bland annat. När jag säljer så brukar jag lägga mig minst 10% under pro handlare på Chrono24. Jag kan som privatsäljare inte erbjuda samma säkerhet och garantier som dem ofta gör.

 

Emil.s

Omega
Finns flera från handlare för under 9k. Kolla Finland bland annat. När jag säljer så brukar jag lägga mig minst 10% under pro handlare på Chrono24. Jag kan som privatsäljare inte erbjuda samma säkerhet och garantier som dem ofta gör.

Fattar ditt resonemang, tack för att du tog dig tid. ☺️
 

FlipSwede

Rolex
Då ställer jag en fråga om en Cartier Santos Large. Blå tavla. Ny oanvänd. Vad är en sådan värd på 2ahandsmarknaden?
Vad den kostar ny vet jag,och hur man räknar med död moms också.
Men vad kan en privatperson tänkas få ut vid en försäljning?
 

ScubaKing

Audemars
Då ställer jag en fråga om en Cartier Santos Large. Blå tavla. Ny oanvänd. Vad är en sådan värd på 2ahandsmarknaden?
Vad den kostar ny vet jag,och hur man räknar med död moms också.
Men vad kan en privatperson tänkas få ut vid en försäljning?

Dumont Large eller Galbee? Vilket urverk är det i den, den finns ju både som quarts och automat (Dumont) om jag inte är helt fel ute. Är den i helstål? Ref nummer och bild?

Men ponera det är en Santos Large Automatisk WSSA0018 i helstål och på band, så kanske 48-50k?
 
Senast ändrad:

Hallis

Panerai
2-Faktor
Vilken vacker modell. Skulle säga runt 55-58k då den är ny. Säljs av Uret ny för 67k, beggad av handlare på nätet från 60k och upp.
Vacker? Alldeles för stor, kvalificerad gissning att del är iskall på den svenska marknaden. Jänkare har ju generellt kass (annorlunda) smak så kanske att du kan kränga utan allt för mycket torsk när du kommer ”hem”.
 

ScubaKing

Audemars
Vacker? Alldeles för stor, kvalificerad gissning att del är iskall på den svenska marknaden. Jänkare har ju generellt kass (annorlunda) smak så kanske att du kan kränga utan allt för mycket torsk när du kommer ”hem”.

Under 40mm, det är ingen Panerai vi talar om direkt. Tycker den är grymt fin och storleken har jag inte som helst problem med. Skulle troligen passa perfekt på mig.

ss.jpg
 
Senast ändrad:

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Tjabba,
Någon som har lite pejl på Manhattanserien?
Fastnat för 2st modeller men ser att de historiskt gått väldigt billigt i Sverige men kostar mer utomlands?

396.1070 (33-34mm uggla tt)

368.1201 (36mm tt)
 

Bilagor

  • 1630429905426.png
    1630429905426.png
    121.7 KB · Visningar: 16
  • 1630429948368.png
    1630429948368.png
    169.7 KB · Visningar: 17

RFKD

Breitling
Tjena,
Någon som har koll på vad denna Omega Seamaster Cosmic (135.017) skulle kunna vara värd, inklusive originalband i läder samt liten box som ni kan se på bilderna? Om någon har lite ytterligare info om klockan vore det kul att ta del av. Typ ungefär vilket år den kan tänkas vara från etc.
 

Bilagor

  • IMG_7686.jpg
    IMG_7686.jpg
    398.1 KB · Visningar: 13
  • IMG_7687.jpg
    IMG_7687.jpg
    392.4 KB · Visningar: 13
  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    21.1 KB · Visningar: 12
  • IMG_7682.jpg
    IMG_7682.jpg
    113.1 KB · Visningar: 13
  • IMG_7688.jpg
    IMG_7688.jpg
    239.6 KB · Visningar: 20

poormans

Rolex
Vad tror tråden om dagspris på en Doppelchronograph 3713, läder, ingen länk. Enbart klocka, ej fullset?

Billigaste på chrono24 inom EU ligger på 45.5k så en slant under av privatperson är väl rimligt

Detta är dock en "Spitfire" med silvertavla, jag skulle tro det är lite mer "collectors value" på de äldre med tritium tavlor och baton-timmvisare men ej helt säker på det🤔🤔
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Billigaste på chrono24 inom EU ligger på 45.5k så en slant under av privatperson är väl rimligt

Detta är dock en "Spitfire" med silvertavla, jag skulle tro det är lite mer "collectors value" på de äldre med tritium tavlor och baton-timmvisare men ej helt säker på det🤔🤔
Den jag har kikat på är den ursprungliga tavlan som jag personligen tycker är snyggare.
 

Mackan.

Omega
Någon som har en uppfattning om vad som är ett rimligt pris för en Rolex Explorer 114270 i fint skick (opolerad) från 2003, senast servad 2016-12? Cert men inga övriga tillbehör ingår. Tack!
 
Topp