Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en Tag Heuer Carrera Calibre 360 Rose Gold limited Edition ifrån 2008 som jag undrar vad den kan vara värd.
Den är helt nyservad (papper finns) men saknar boxen och papper.
Tackar
Runt 11kVad tror ni om en seiko SPB149J i fint skick?
Ca 31-32 skulle jag tippa.Jag har en Breitling Superocean Heritage II 42 Gun Blue Mesh från 2021. Haft den sedan ny, fantastiskt skick, ej använd dagligen. Självklart fullset med box, 5-års garantikort osv.
Listpris 53´.
Vad kan man få för den??
Skulle säga runt 18 till 20 tusen minus kostnaden av en service som ligger på minst fyra tusen. Servicen kan ju självklart kosta mer ifall delar behöver bytas.Hello
Funderar på att sälja,Vad är ett rimligt pris på en chronomat 13050.1? box och papper finns, ingen sevicehistorik, opolerad och tappar ca:25spd
Tacksam för svar
Tycker Chrono24 värderingen var oväntat realistisk. Ser fin ut!Chrono24 värderar min 2003 års y-serie 16710 med SEL och lug holes till 140k men vad är ett rimligt pris? Finnes: fullset (box, papper, hangtags, kalender, booklets, bezelskydd). Senaste service utförd 2017. Viss stretch i länken. Viklåset glappar en aning (flärpen man fäller över låset).
Har också en några inserts som jag skiftar mellan: nyare pepsi med viss fade (monterat på bild). Coke med ganska påtaglig fade (serif som jag förstår det), nyare coke samt svart. Vad betingar dessa för värde?
Stort tack för respons!Tycker Chrono24 värderingen var oväntat realistisk. Ser fin ut!
Osäker på insert i dagsläget. Serif med fade kanske runt 3? Övriga går väl att köpa nya för 1.000 kr om man har en GMT. Det som sitter på med trevlig fade kanske kan vara värt 1.500kr?
Rolex GMT master 16700 med senare visare utan box & papper. Härligt fade på pepsivarianten samt ett nytt svart insert.
Från ~91, okänd servicehistorik men tickar på fint. Länken är i fint skick och alla länkbitar medföljer. Prisbild?
Fullset, servad och extra insert tycker jag 140 ändå låter som ett bra riktmärkeChrono24 värderar min 2003 års y-serie 16710 med SEL och lug holes till 140k men vad är ett rimligt pris? Finnes: fullset (box, papper, hangtags, kalender, booklets, bezelskydd). Senaste service utförd 2017. Viss stretch i länken. Viklåset glappar en aning (flärpen man fäller över låset).
Har också en några inserts som jag skiftar mellan: nyare pepsi med viss fade (monterat på bild). Coke med ganska påtaglig fade (serif som jag förstår det), nyare coke samt svart. Vad betingar dessa för värde?
Boetten är fin, säkerligen polerad vid ngt tillfälle men inget som stör mig. Kan ta reda på vilken modell det är på visarna men de jag vet är att de lyser iaf.Hur är boetten ? Luminova visare antar jag?
Värdet sjunker givetvis om den är hårt polerad och har luminova delar
Senaste service?
Okej tack!Hej och välkommen hit, du får prova att ställa frågan i denna tråden som länkas.
Vad är ett rimligt pris för....? (värde / värdering)
Kanske kan en sådan här tråd vara av intresse? Jag börjar: En Bulova "Royal Oak" i bra skick?klocksnack.se
Du glömde bifoga bilden. Jag personligen kommer inte kunna ge dig ett bra svar även när du laddar upp bilden du hänvisar till. Men den underlättar kanske för de som har kompetensenHej!
Mitt första inlägg och jag tackar er, redan på förhand, för er hjälp.
Jag ska iväg och kolla på en Breitling Aerospace UTC med gulddetaljer imorgon. Inget pris är satt i sten, så iag undrar om ni vill vara snälla och hjälpa mig komma fram till ett rimligt pris.
Klockan är i fantastiskt skick och har legat inlåst i 15 år. Inga repor på titanet, guldet är som nytt. Det är en UTC-modell som original. Box medföljer men vet ej om den är original, ni kan se den på bilden.
Det NEGATIVA är att det saknas cert. Jag vet att klockan är legit, känner killen som säljer den.
Vad skulle ni säga är ett bra pris, där både säljaren och jag som köpare kan känna att dom gjort en bra affär.
Tack på förhand!
Rimlig for en saljare,men kanske inte en kopare. Nagonstans ska ni ju borja en prisforhandling.Men visst ska du forsoka pruta minst 10-15% pa begarda priser.Hej!
Jag är på jakt efter en bra sportklocka, gärna diver, som mitt första riktiga klockköp och då mitt klockintresse är ganska nytt undrade om jag finge be om lite hjälp med vad som är rimliga priser att titta efter. Jag gillar generellt Omega, och speciellt Seamaster 300M. Jag har dock väldigt smala handleder (14,5 cm i omkrets), så många klockor ser väldigt stora ut på mig. Jag testade t.ex. Omegas Aqua Terra i 38mm och den såg gigantisk ut även om det är en väldigt fin klocka.
Jag har dock fått veta att Omega tidigare gjorde Seamaster 300M i 36,25mm och tänkte att det kanske vore något för mig. Det är väl kanske framför allt 212.30.36.20.03.001 (blå keramisk bezel och urtavla) samt 212.30.36.20.01.002 (svart) jag tänker på.
Hittar inte så mycket nytt om dessa modeller här på klocksnacks Köp och Sälj (kanske är jag som är dålig på att söka ) förutom en svart i nyskick som lagts ut av en professionell handlare för ungefär ett år sedan för 3690EUR, samt några blå som lagts upp av privata säljare 2016-17 för runt 18000SEK.
Chrono24 verkar säga 31000SEK nu i januari, ned från 33000SEK i somras, men upp från 24000SEK sommaren 2020, för den svarta. Den blå verkar ligga några tusenlappar över, och har också ökat de senaste två åren. Vet ju dock inget om sample size för dessa värderingar. Det verkar inte finnas jättemånga till salu på Chrono24 i dagsläget.
Är värderingen på Chrono24 rimlig? Kan man förklara den ganska branta uppgången de senaste två åren? Finns det någon annanstans jag borde titta efter data för att estimera ett värde?
Tack på förhand!