Tack för ett snabbt svar, Har du någon koll på vad en service skulle göra för prisskillnad för marknadsvärdet?Tror att du bör kunna få 75-80.000 ganska omgående på tex Tradera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för ett snabbt svar, Har du någon koll på vad en service skulle göra för prisskillnad för marknadsvärdet?Tror att du bör kunna få 75-80.000 ganska omgående på tex Tradera.
Oftast gör det inte stor skillnad förutom att du kanske får sålt klockan snabbare?Tack för ett snabbt svar, Har du någon koll på vad en service skulle göra för prisskillnad för marknadsvärdet?
Okej, jag som trott att det ger en hyffsad värdeökning, men då har jag lärt mig något nytt. Tack för svarOftast gör det inte stor skillnad förutom att du kanske får sålt klockan snabbare?
Det är min erfarenhet när jag sålt servade vs oservade klockorOkej, jag som trott att det ger en hyffsad värdeökning, men då har jag lärt mig något nytt. Tack för svar
Hej, Har i dagarna hämtat ut min Rolex Submariner Date 16610 efter värdering hos Rob Engström.
Den är från 93/94
Oysterarmband med fliplocklås 93150, slitet
Jag saknar både cert och box men har ett värderingsintyg
Marknadsvärdet hamnade på 82 000kr, Klockan fungerar men är i behov av service.
Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för om jag vill bli av med den hyffsat omgående. Vad skulle en service kosta och hur mkt gör en nyservad klocka med priset?
Blivit erbjuden 70 000kr från en butik.
Har ni några ideér?
MVH
Beror ju en del på skicket på boetten men 80 för en Submariner låter klart prisvärt. Har du någon bild?Tack för ett snabbt svar, Har du någon koll på vad en service skulle göra för prisskillnad för marknadsvärdet?
Marknaden är ju lite under förändring men vill minnas att jag såg en till salu nyligen för så pass lite (allt är relativt) som 168. Använd och några år gammal. Tror 180 bör vara ett ok pris för en ny.Hej,
Vad är rimligt att sälja en 126710BLNR för i Sverige idag? Fullset och ny
På oyster
Vet att man kan kolla priser här, blocket och Chrono24 men oftast ger det en indikation på vad folk "vill" sälja dem för och inte vad de faktiskt säljer dem för...
Tack
Beror helt på skick, boettform, längd och stretch på länken etc. Bilder behövsHej, Har i dagarna hämtat ut min Rolex Submariner Date 16610 efter värdering hos Rob Engström.
Den är från 93/94
Oysterarmband med fliplocklås 93150, slitet
Jag saknar både cert och box men har ett värderingsintyg
Marknadsvärdet hamnade på 82 000kr, Klockan fungerar men är i behov av service.
Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för om jag vill bli av med den hyffsat omgående. Vad skulle en service kosta och hur mkt gör en nyservad klocka med priset?
Blivit erbjuden 70 000kr från en butik.
Har ni några ideér?
MVH
Har har du en som saldes idag att jamfora medHej, här kommer några bilder, hoppas de är tydliga nog. Så fort jag fått en bra prisindikation idag så slängs den upp på tradera. Finns också möjlighet att sälja den på klocksnack om det blir en snabb och smidig affär.
Mvh
Tack, så drygt 84k med köparprovision och momsHar har du en som saldes idag att jamfora med
Rolex, Klockor - Varunummer 1 892 962
ROLEX, Oyster Perpetual Date, Submariner (1000ft=300m, Swiss-<25), Chronometer, Ref nr. 16610, Serie nr. S851516, Cal 3135, Verk nr. 6964988, Boett nr. 16610, herrur, 40 mm, stål, automatisk, safirglas (skadat), datum, utbytta visare/iläggsring (Luminova), Fliplocklänk, viklås (2010), Ref nr...www.kaplans.se
Moms? Nej den ar ju dod och begraven sedan lange.Tack, så drygt 84k med köparprovision och moms
Läste på kaplans och uppfattade det som att de 20% i köpprovision ska läggas moms på.Moms? Nej den ar ju dod och begraven sedan lange.
Sa totalt blir det 80450kr om min matte ar ratt. (67000X1.2+50kr)
Har inte ett svar till dig, men är du ute efter att sälja?Vad skulle ni säga denna rolex datejust 16234 från 1990 ligger på för värde ca?
Söker pris på denna.
WAY2112
2016
Gott skick, hairlines.
Fullset
Tack
Sälja eller byta ja, skriv gärna ett pm om du är intresseradHar inte ett svar till dig, men är du ute efter att sälja?
Hej!
Undrar vad nedan klockor kan vara värda (watch only tyvärr…) samt om någon duktig vet vad det är för ref? Första är 36 mm från 70-talet dr andra två är 26 mm troligtvis från 70/80-talet.
Tycker din klocka är finare än Kaplans ex. Om du är nöjd med 82 så skulle jag lägga upp den på det som Köp nu. Eller 79 med auktion så kanske du kan få mer. Men det kräver att du har bra Tradera omdöme.Hej, här kommer några bilder, hoppas de är tydliga nog. Så fort jag fått en bra prisindikation idag så slängs den upp på tradera. Finns också möjlighet att sälja den på klocksnack om det blir en snabb och smidig affär.
Mvh
Så lite som 10? Trodde de låg betydligt högre i prisTyp 10 om inte service väntar.
När blev den servad?
Köpte min för 10500. Om denna inte blivit servad under sina 7 år är det ju dags nu och det är ju ca 6000. Kan inte tänka mig att någon skulle lägga 16’ för en way2112.Så lite som 10? Trodde de låg betydligt högre i pris
Tack för svar, den ligger uppe för 85 000kr nu på tradera har förmodligen en köpare på 80k. Tack för input och hjälp!Tycker din klocka är finare än Kaplans ex. Om du är nöjd med 82 så skulle jag lägga upp den på det som Köp nu. Eller 79 med auktion så kanske du kan få mer. Men det kräver att du har bra Tradera omdöme.
Nu är inte jag expert på datejust, Men tvåan och trean ser verkligen inte korrekta ut. Kolla typsnitet till exempel, för att inte tala om finish och länk mot boett. Den första kan jag inte yttra mig om men med tanke på dem andra två skulle jag vara tveksam som sagt.
Vad kostade den? Så får vi lite input angående värdet. En 16030? Snygg tavla och boetten ser ganska fet ut.Tack! Var inte mina klockor för tydlighetens skull.
Datejusten köpte jag dock idag och den vet jag med säkerhet är äkta