• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

marmot

Panerai
Ungefärligt värde på denna Bratte, kronhals finns men ej krona och är därför inte monterad. Overall gott skick med UTC på Roleauxlänken. Lite vad som ser ut som lite fukt mellan tavla och glas, men man inte se några fuktskador på tavlan. Eller så är det det glaset som är sjukt suddigt. utifrån de dåliga bilderna verkar verket vara i bra skick. Inga tillbehör
Screenshot_20221127-183714_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183732_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183743_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183720_WhatsApp.jpg
 
Senast ändrad:

grujo

Omega
Har en Tag Heuer aquaracer WAY2112 jag funderar på att göra mig av med pga bristande handledstid.

Vad kan man annonsera ut en sådan pjäs förbi dagens marknad?

Full set
2016 årsm
2020 servad (öppnad, reparerad)
Gott skick bortsett från hairlines
Tickar enligt COSC riktlinjer
 

Pjoter

Panerai
Alright, tack. Det ger ju en bra fingervisning på vad det skulle gå på.
Vet inte om det är OT men vad ingår i servicen? Finns det olika typer av service? Sorry för okunskapen😊
Rob Engström har nog servicepriser på hemsidan för olika modeller.

 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack för input!
Med andra ord är det inte värt för mig att serva den innan jag säljer den? Dålig koll men gissar på att en service går på mer än 5?
Det beror på hur snabbt du vill ha den såld. En service kan ta ett antal veckor och Rob E tar ”Från 7400” för en service. Vissa bryr sig om sånt här, andra inte alls. Vissa är skitpetiga med repor, andra inte.. osv.
 

Nacan

Omega
Det beror på hur snabbt du vill ha den såld. En service kan ta ett antal veckor och Rob E tar ”Från 7400” för en service. Vissa bryr sig om sånt här, andra inte alls. Vissa är skitpetiga med repor, andra inte.. osv.
Nu kanske inte du sitter på den kunskapen men är din uppfattning att det skiljer sig i pris mellan ADs och kvalitén/vad man får för det man betalar?
 

FlipSwede

Rolex
Nu kanske inte du sitter på den kunskapen men är din uppfattning att det skiljer sig i pris mellan ADs och kvalitén/vad man får för det man betalar?
Jag har enbart servat hos Nymans (PM Daytona) och blev i stort sett helt nojd.
Min hade ratt fula repor och lite djupare revor har och dar vilket man i mitt tycke fick till sa bra som det gar utan att byta lankbitar eller glasring. Urverket utgar jag fran att man gjorde vad som behovdes,Ingenting jag besitter kunskap nog for att kunna avgora. Men klockan fungerar utmarkt sahar tre ar senare iallfall.

Da detta var en prisforhandling,dvs ingen rabatt pa en ny klocka men man gav mig service istallet sa fick jag ingen som helst info om vad som byttes,ej heller nagon skriftlig info,mer an en liten pappersbit vid uthamtandet dar det star Service Modell TillverkningsNr Datum UrmakareNr samt Signatur om jag minns ratt.
Det kanske kanns lite sadar.....Men kan ju vara helt annorlunda for den som faktiskt betalar fullpris jmfrt med det man gjorde at mig.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har enbart servat hos Nymans (PM Daytona) och blev i stort sett helt nojd.
Min hade ratt fula repor och lite djupare revor har och dar vilket man i mitt tycke fick till sa bra som det gar utan att byta lankbitar eller glasring. Urverket utgar jag fran att man gjorde vad som behovdes,Ingenting jag besitter kunskap nog for att kunna avgora. Men klockan fungerar utmarkt sahar tre ar senare iallfall.

Da detta var en prisforhandling,dvs ingen rabatt pa en ny klocka men man gav mig service istallet sa fick jag ingen som helst info om vad som byttes,ej heller nagon skriftlig info,mer an en liten pappersbit vid uthamtandet dar det star Service Modell TillverkningsNr Datum UrmakareNr samt Signatur om jag minns ratt.
Det kanske kanns lite sadar.....Men kan ju vara helt annorlunda for den som faktiskt betalar fullpris jmfrt med det man gjorde at mig.
@Nacan

När det gäller officiell service på Rolex är nog samtliga urmakerier likvärdiga. Man får ju 2 års garanti på servicen så det är en ganska bra deal även om det nu blivit dyrare än sist jag servade en klocka.
 

FlipSwede

Rolex
@Nacan

När det gäller officiell service på Rolex är nog samtliga urmakerier likvärdiga. Man får ju 2 års garanti på servicen så det är en ganska bra deal även om det nu blivit dyrare än sist jag servade en klocka.
Ja det glomde jag givetvis. 2ars garanti pa jobbet fick jag ocksa viket jag formodar var ett In-House jobb,samt att polering ingick.
Nagot man tydligen inte far prisavdrag for om man avstar
 

Snellskan

Breitling
SMP Quartz från 2008 inkl alla papper och box. Använd dagligen sedan jag köpte den 2016. Notera lite stryk på ringen mellan 3 och 4.

Värde på den?

866B0514-2921-4D4C-9565-7A2845E90C94.png
 

Nacan

Omega
Jag har enbart servat hos Nymans (PM Daytona) och blev i stort sett helt nojd.
Min hade ratt fula repor och lite djupare revor har och dar vilket man i mitt tycke fick till sa bra som det gar utan att byta lankbitar eller glasring. Urverket utgar jag fran att man gjorde vad som behovdes,Ingenting jag besitter kunskap nog for att kunna avgora. Men klockan fungerar utmarkt sahar tre ar senare iallfall.

Da detta var en prisforhandling,dvs ingen rabatt pa en ny klocka men man gav mig service istallet sa fick jag ingen som helst info om vad som byttes,ej heller nagon skriftlig info,mer an en liten pappersbit vid uthamtandet dar det star Service Modell TillverkningsNr Datum UrmakareNr samt Signatur om jag minns ratt.
Det kanske kanns lite sadar.....Men kan ju vara helt annorlunda for den som faktiskt betalar fullpris jmfrt med det man gjorde at mig.
Aha okej! Tack för svaret :)
 

Axid

Omega
Hej! Letar efter en Datejust 116234 från ca 2010 och framåt på Chrono24, och här såklart. Vad är ett rimligt pris för denna DJ-modell i relativt bra skick utan cert?
 

pero

Breitling
Vad skulle ni säga denna rolex datejust 16234 från 1990 ligger på för värde ca?
18632046-A5E8-4215-BE00-E640E6BD60E5.jpeg
 

Bilagor

  • B7332657-86A6-4D64-894C-D41D9113EEB7.jpeg
    B7332657-86A6-4D64-894C-D41D9113EEB7.jpeg
    554.7 KB · Visningar: 6

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ungefärligt värde på denna Bratte, kronhals finns men ej krona och är därför inte monterad. Overall gott skick med UTC på Roleauxlänken. Lite vad som ser ut som lite fukt mellan tavla och glas, men man inte se några fuktskador på tavlan. Eller så är det det glaset som är sjukt suddigt. utifrån de dåliga bilderna verkar verket vara i bra skick. Inga tillbehör
Screenshot_20221127-183714_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183732_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183743_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221127-183720_WhatsApp.jpg
Ska vi säga 10 lax för en defekt bratte. Om den är äkta vill säga.

Vad skulle ni säga denna rolex datejust 16234 från 1990 ligger på för värde ca?
18632046-A5E8-4215-BE00-E640E6BD60E5.jpeg

Ser lite härjad ut på de bilderna, men säkert bättre irl. Lite nagg på glaset kanske? Bra modell men många vill ha jubilee. Utan servicehistorik och tillbehör runt 46-48.
 

pero

Breitling
Ska vi säga 10 lax för en defekt bratte. Om den är äkta vill säga.



Ser lite härjad ut på de bilderna, men säkert bättre irl. Lite nagg på glaset kanske? Bra modell men många vill ha jubilee. Utan servicehistorik och tillbehör runt 46-48.
Ja lite nagg på glaset där vid 6-8. Tack för svar! Den enda servicehistoriken på den jag har är min egna jag lämnat in hos nymans. Tror den gick på runt 8k
 

Smeken

Breitling
Hej, Har i dagarna hämtat ut min Rolex Submariner Date 16610 efter värdering hos Rob Engström.
Den är från 93/94
Oysterarmband med fliplocklås 93150, slitet
Jag saknar både cert och box men har ett värderingsintyg
Marknadsvärdet hamnade på 82 000kr, Klockan fungerar men är i behov av service.
Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för om jag vill bli av med den hyffsat omgående. Vad skulle en service kosta och hur mkt gör en nyservad klocka med priset?
Blivit erbjuden 70 000kr från en butik.
Har ni några ideér?
MVH
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Hej, Har i dagarna hämtat ut min Rolex Submariner Date 16610 efter värdering hos Rob Engström.
Den är från 93/94
Oysterarmband med fliplocklås 93150, slitet
Jag saknar både cert och box men har ett värderingsintyg
Marknadsvärdet hamnade på 82 000kr, Klockan fungerar men är i behov av service.
Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för om jag vill bli av med den hyffsat omgående. Vad skulle en service kosta och hur mkt gör en nyservad klocka med priset?
Blivit erbjuden 70 000kr från en butik.
Har ni några ideér?
MVH
Tror att du bör kunna få 75-80.000 ganska omgående på tex Tradera.
 
Topp