Mariaelisabeth
Basic
Är det rimligt att byta en Rolex Yachtmaster 126655 på oysterflex mot en Rolex Daytona 116500 med vit pandatavla rakt av? Vi förutsätter att båda klockorna är i väldigt bra skick, men inte oanvända och fullset. Vad säger ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag personligen hade nog velat ha åtminstone 30k upp om jag hade ym och skulle ta daytonan i inbyteÄr det rimligt att byta en Rolex Yachtmaster 126655 på oysterflex mot en Rolex Daytona 116500 med vit pandatavla rakt av? Vi förutsätter att båda klockorna är i väldigt bra skick, men inte oanvända och fullset. Vad säger ni?
Är det rimligt att byta en Rolex Yachtmaster 126655 på oysterflex mot en Rolex Daytona 116500 med vit pandatavla rakt av? Vi förutsätter att båda klockorna är i väldigt bra skick, men inte oanvända och fullset. Vad säger ni?
Hade nog också velat ha en peng emellan i det bytet. Givet att jag hade YM dvs.Jag personligen hade nog velat ha åtminstone 30k upp om jag hade ym och skulle ta daytonan i inbyte
Jag personligen hade nog velat ha åtminstone 30k upp om jag hade ym och skulle ta daytonan i inbyte
Minst 30 sen skulle det kunna diffa beroende på skick etcInte mer än 30 upp??
Haha, tycker det mesta med den klockan är orimligt iof.Rimligt??
6501 nuRimligt??
Känns sjukt orimligt, men det är väl klockmarknaden i ett nötskalRimligt??
Tja! Vad är ett rimligt pris för min Grand Seiko Heritage "Winter" SBGA415? Köpt hos svensk AD i april i år och i fint skick.
Försöker få till en försäljning och trots nära några gånger har det ej blivit avslut. Funderar på om den är för nischad eller om jag lagt mig för högt. All input uppskattas
Länk: https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbga415g
Alltså förra modellen, 41mm?En annan fråga... Omega Seamaster 300 co-axial från 2017, färg: svart och fullset. Vad är rimligt att få för en sådan?
öppnade väldigt högt och gick snabbt ned till 60. Det hade jag visserligen varit nöjd med, kanske något högt. Nu testar jag 55 och har kämpigt att få folk att nappa. Jag tycker inte 55 är orimligt när den är köpt -22, svensk AD, fint skick, osv - har jag fel?En helt fantastisk klocka. Var har du lagt dig i pris och vart ligger den ute?
Nypris minus moms och ev rabatter kanns val som en vettig utgangspunkt? Ser den kostar USD6600 har.öppnade väldigt högt och gick snabbt ned till 60. Det hade jag visserligen varit nöjd med, kanske något högt. Nu testar jag 55 och har kämpigt att få folk att nappa. Jag tycker inte 55 är orimligt när den är köpt -22, svensk AD, fint skick, osv - har jag fel?
Jag har inte koll på nypriset men jag brukar generellt tänka att en premiumklocka som inte har högsta populäritet, typ Breitling, Omega, Tag, JLC och nu tar jag in GS i samma grupp, har ett 2a handsvärde på ca 60% av list de första åren.Tja! Vad är ett rimligt pris för min Grand Seiko Heritage "Winter" SBGA415? Köpt hos svensk AD i april i år och i fint skick.
Försöker få till en försäljning och trots nära några gånger har det ej blivit avslut. Funderar på om den är för nischad eller om jag lagt mig för högt. All input uppskattas
Länk: https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbga415g
Stort tack för input! Men ouch.. då har jag lagt mig för högt men tänker du 60% även om sälj sker inom 6-9 mån?Jag har inte koll på nypriset men jag brukar generellt tänka att en premiumklocka som inte har högsta populäritet, typ Breitling, Omega, Tag, JLC och nu tar jag in GS i samma grupp, har ett 2a handsvärde på ca 60% av list de första åren.
Jag har "vuxit ur" min Oris Aquis 39.5 mm och tänkte sälja den. Klockan är i fint skick med normalt slitage skulle jag säga.
Är det rimligt att begära 10k för den?
Kan inte GS marknaden men för de andra märkena tänker jag så. Det har varit möjligt att få 30 % rabatt vid nyköp på de märkena och sedan 10 % ner därifrån. Har en kompis som haft ovanan att köpa några nya Omegor och Breitling…Stort tack för input! Men ouch.. då har jag lagt mig för högt men tänker du 60% även om sälj sker inom 6-9 mån?
Rimligt men räkna med att det slutar lite längre som 40-42Vad är rimligt att begära för en blå Omega Seamaster Professional 300m som sitter på länk. Klockan är i fint skick och är uttagen 2019? Tänkte runt 44', men kan vara ute och cykla.
Tack på förhand
Vad är rimligt att begära för en blå Omega Seamaster Professional 300m som sitter på länk. Klockan är i fint skick och är uttagen 2019? Tänkte runt 44', men kan vara ute och cykla.
Tack på förhand
Det har jag missat. Förmodligen är det som du säger, ska ha det i åtanke när jag lägger ut klockan till försäljning. Tack för infon!Bo Berggren (och vissa andra handlare) rear just nu ut Omegas (bla. Seamasters för 49', https://boberggrenur.com/produkt/seamaster-diver-300m-42mm-4/) - begagnatförsäljningar just nu bör ta detta i beaktan. Jag hade haft att bara "spara" 5k genom att köpa en beggad mot att köpa en sprillans nu, rätt säker på att många andra har samma syn.
Jag skulle lägga ut för 34 men du kanske behöver gå ner lite till. Är lite oklart just nu.Vad tycker ni är ett rimligt pris för byte/försäljning av en två månader gammal bb58 39mm. Aldrig storleks anpassad. Fullset självklart.
Skriv några vettiga inlägg här och där, och vips så har du dina 50 poster och får tillträde till Köp och Sälj. Är du färsk och utan referenser så får du räkna med att eventuellt skicka först och få betalt sen. Alternativt köra en F2F försäljning till KS medlem. Sälj till nån med goda referenser här på KS så är saken biff.Några tips på att kunna sälja om man tex inte är etablerad här på forumet? Borde Chrono24 ha störst chans att leda till lyckad försäljning?! Vad tros? Luxury watches erbjöd 34k för inbyte men köpte för tillfället inte in klockor. Jag hittar inget jag vill byta till hos dom. Blir runt 29k till mig det jag blivit erbjuden vif kommisions försäljning. 34 k tycker jag är rimligt hade uppskattat tips på försäljnings kanaler med god beprövad erfarenhet.