Full set, 2020 och hairlines på spännet annars bra skickFull set, årtal, skick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Full set, 2020 och hairlines på spännet annars bra skickFull set, årtal, skick?
Glömde nämna, denna är på 41mm.Full set, 2020 och hairlines på spännet annars bra skick
Yes, det är en 16700. Nämnde bara 16710 som en referenspunkt som jag personligen följer sporadiskt.Jag killgissade bara årsmodellen, men visst är detta en 16700 då det är en GMT Master, 16710 blev det väl när Master 2 kom? Eller är jag ute och cyklar?
Vad snackar vi för värde på denna? Oklar årgång, 1996 kanske? Ref 16700? (Ingen expert på Rolex) ingen box eller papper.
Är inte alls så insatt i Rolex marknaden och hur det ser ut idag.
Men en 126334 som på bild- hur mycket skulle ni säga att den går för? Räknat med att det är en vanlig privatperson som säljer.
Ingen som vågar sig på en värdering?Hej! Vad anser ni va ett rimligt pris på nedanstående lady datejust 79163 26 mm (från 2000 i bra skick fullset och kvitto från Rob Engström samt auktionskvitto från Kaplans)?
Går man back ett par år så finns den för runt 35. Jag skulle själv inte betala mer än 50.En Aqua Terra Skyfall 38,5? Chrono24 påstår 55-60k
Uttagen 2019 med box, cert och kvitto
Går man back ett par år så hittar man Rolex klockor för under 50Går man back ett par år så finns den för runt 35. Jag skulle själv inte betala mer än 50.
En riktig Skyfall alltså? Finns bara en och det är dennaEn Aqua Terra Skyfall 38,5? Chrono24 påstår 55-60k
Jag frågade likadant om årtalet men det var en som legat i butiken och ingen köpt på ett flertal år alternativt specialbeställd, För denna har även polerade mittlänkar och inte borstade, så var en specialareEn riktig Skyfall alltså? Finns bara en och det är denna
Efterföljaren kom 2015 och Skyfall fasades ut det året. En sådan uttagen 2019 låter minst sagt märkligt.Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 231.10.39.21.03.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 38,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 231.10.39.21.03.001!www.omegawatches.com
C24-värdering av ens klocka är nog mer att se som ett försäkringsvärde. Realistiskt pris vid privat sälj här hemma för den klocka jag har inskriven där skulle jag säga ligger kanske 15% under det.
Du får nog utveckla lite mer.Hej alla klock intresserade!
Jag har en guldpläterad Automatisk Omega De vill "tv screen" från 60/70talet som jag planerar att sälja.
Min fråga är om ni tror att den går upp i värde om jag tar isärden och polerar glaset, kroppen m.m eller tror ni det kanske istället går ner? Samt vad tror ni priset är? Tack på förhand!
Bilagor
En Aqua Terra Skyfall 38,5? Chrono24 påstår 55-60k
Priser runt 25-35’ på 2390 är ett minne blott. Numera kan man knappt få en 2405 för pengarna. 75’ känns som ett rimligt marknadspris med tanke på att de har sålts för 100k i mitten av förra året.
Dålig koll på Seiko. Vad får man för en sådan här pjäs? Fungerar felfritt. Inga andra tillbehör.
Nypris minus moms borde väl vara win-win för både dig och köparen.Jag har precis plockat ut en datejust 36 med jubilee.
Då jag inte gillade länken så har jag plockat bort den och ersatt med annat, vilket ockerpris borde jag kunna ta för att sälja en så gott som ny jubileelänk datejust (20mm)
Marknadspriset för en ny Skydweller 326934 med vit tavla ligger runt 195 -210. Dock svårt att uppskatta priset för en ”ny” klocka då en enstaka knappt synlig hairline kan innebära en värdeminskning på 10%. Då den inte kan anses vara oanvänd.Skydweller vit tavla aldrig använt pris förslag ?
Har nån tips om man ska panta klockan eller sälja ?Marknadspriset för en ny Skydweller 326934 med vit tavla ligger runt 195 -210. Dock svårt att uppskatta priset för en ”ny” klocka då en enstaka knappt synlig hairline kan innebära en värdeminskning på 10%. Då den inte kan anses vara oanvänd.
Om du vill få ut så mycket som möjligt värdemässigt är det generellt bäst att sälja, men om smidighet och snabbhet är viktigt är det bättre att panta.Har nån tips om man ska panta klockan eller sälja ?